Gå til innhold

Adhd og Eye Q.


Gjest troth

Anbefalte innlegg

Gjest troth

Jeg har en datter på 8 år som har Adhd. Ifjor brukte hun ritalin med 3 tbl. om dagen. Hun fungerte mye bedre på skolen og klarte å konsentrere seg mer. Men hun har også noe tics(kremting). Jeg begynte å gi henne Eye Q flytende litt over en mnd. Da fikk hun veldig mye Tics(kremting). Det var veldig ille i flere dager. Jeg ble veldig bekymret og tenkte det kunne være eye Q og sluttet da med det. Etter noen dager så ga det seg og ticsene avtok betraktelig. Nå bruker hun 54 mg Conserta daglig. Etter at hun begynte med det har hun forandret seg sosialt. hun har ikke så mange å leke med. Hun sitter bare foran tv og perler. Jeg ønsker å prøve ut eye q.igjen .Men er redd at hun kan få mye tics. Hva kunne dette evnt. skyldes?Jeg ønsker å trappe ned på med. og bruke alternative metoder. har du noe forslag på hva vi kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Omega 3 fettsyrer har i flere spennende studier vist gunstige effekter som støttebehandling ved ADHD, særlig mht oppmerksomhet og lese/skrive- ferdigheter. Vi regner vanligvis at fettsyretilskudd gjennom gunstig påvirkning av cellemembranene fremmer overføring av signalstoffer og at effektene av medikamenter kan forsterkes. Det er ikke usannsynlig at noen bivirkninger også forsterkes. Ritalin gir vanligvis mere tics enn Concerta, så du kan forsøke igjen og se hva som skjer. Kanskje det går bedre denne gangen. Virkningen er heldigvis reversibel og du kan slutte hvis hun får mere tics. Noen barn får mere tics når de er stresset så hvis hun går mere ute blant folk kan det også være en medvirkende årsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest optima

Er du sikker på at hun ikke har Tourette syndrom? Det er jo først i 6-8 års alderen at de vokale ticsene pleier å starte.

Mitt råd er: Prøv Dexedrin i stedetfor Ritalin/Concerta. Vår datter, som har ADHD/Tourette har brukt dette i 7 år nå og fungerer optimalt vil jeg si. I perioder har hun mer tics, men bruker da noe i tillegg for å dempe ticsen. Hun fikk store bivitkninger og mer tics av både ritalin og concerta, og hadde absolutt null effekt av Stratterra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mann_Oslo

Jeg har hørt har opplevd veldig gode resultater med en terapiform som heter Reisen. Barna som tidligere hadde ADHD-symptomer ble mye roligere, mer konsentrert. Etter noen behandlinger med Reisen konstanterte fagpersonell at barna ikke lenger fylte kriteriene for ADHD-diagnose.

Og jeg leste også en artikkel i Aftenposten for en stund siden der det ble vist til et prosjekt i Ski. Der hadde foreldre til barn med ADHD-diagnose gått på 4-måneders sinnemestringskurs. Etter avsluttet kurs hadde konfliktnivået blitt redusert betraktelig, og foreldrene hadde lært selvkontroll og sinnemestring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...