Gå til innhold

Leter etter håp


lof

Anbefalte innlegg

Har nå vært deprimert siden desember. Har prøvd seroxat/tolvon, noritren og begynte på cipralex/tolvon I går. Har tatt seks ect'er, og skal fortsette med det. Er nå innlagt for andre gang på psykiatrisk. Tar tegretol mot mulig epileptisk aktivitet på grunn av en tilsynelatende godartet hodesvulst.

Prøver å finne faktorer som skal gi meg håp om bedring, men sliter med å finne dette.

Synes så fryktelig synd på familien (kone og to små barn) som må gjennom dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd ECT tidligere?

Dette er første gangen jeg prøver ect. Jeg hadde god effekt etter de fire første, men den siste uka har alt falt sammen igjen. Nå er jeg sannsynligvis dårligere enn noengang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ghb64

Dette er første gangen jeg prøver ect. Jeg hadde god effekt etter de fire første, men den siste uka har alt falt sammen igjen. Nå er jeg sannsynligvis dårligere enn noengang.

Jeg har tatt ECT med god effekt, men det ble ikke bedre før jeg hadde tatt 6-8 ganger. Tok i alt 12 stykker. Håper du også blir bedre etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt ECT med god effekt, men det ble ikke bedre før jeg hadde tatt 6-8 ganger. Tok i alt 12 stykker. Håper du også blir bedre etterhvert.

Jeg har egentlig tatt ni tilsammen, men fikk et opphold på ti dager etter de to første. Deretter hadde jeg en ukes opphold etter den tredje. Videre hadde jeg en ukes opphold mellom den sjuende og åttende. Det var da det gikk nedover igjen. Fikk du alle dine 12 uten avbrudd? Fikk du AD samtidig med ECT? Hvilken stabiliserende medisin fikk du etter ECT? Har du hatt tilbakefall? Tar du vedlikeholdsbehandlinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ghb64

Jeg har egentlig tatt ni tilsammen, men fikk et opphold på ti dager etter de to første. Deretter hadde jeg en ukes opphold etter den tredje. Videre hadde jeg en ukes opphold mellom den sjuende og åttende. Det var da det gikk nedover igjen. Fikk du alle dine 12 uten avbrudd? Fikk du AD samtidig med ECT? Hvilken stabiliserende medisin fikk du etter ECT? Har du hatt tilbakefall? Tar du vedlikeholdsbehandlinger?

Jeg hat tatt ECT to ganger med godt resultat. Begge gangene tok jeg 3 behandlinger pr. uke ialt 12 stk. Ved den ene serien var jeg innlagt på psyk.

Jeg tar AD, men har hatt store problemer med å finne en kombinasjon som hjelper. Ble derfor ganske raskt dårlig etter den første gangen jeg fikk ECT. Nå har jeg endelig funnet en kombinasjon som hjelper: Litium, Cymbalta og Trilafon.

Jeg er nesten mitt gamle "jeg". Det er utrolig deilig etter å ha vært psyk i flere år.

Det sliter på familien, men heldigvis har de vært støttende og gitt meg den tiden det tok for meg å blir frisk. Selvfølgelig vet jeg at det vill komme nedturer, men nå vet jeg at det fins håp som f.eks. ECT. Jeg har også vært så heldig å ha en svært god psykiater og uten hans hjelp hadde ikke jeg vært her i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...