fatigue Skrevet 23. mai 2001 Skrevet 23. mai 2001 Hei! Jeg er ei jente på 27 år som har vært syk i snart 3år. Jeg er på attføring som fungerer godt (20%), og målet er ¨å komme opp i 50%, for deretter å søke 50% uføretrygd. Aetat og trygdekontor er enige i dette målet. Jeg har alltid skrevet litt på si' og har nå lyst til å sende inn noen av manusene til et forlag. Men hva skjer da i forhold til attføring/uføretrygd (altså hvis jeg blir antatt..)? Kan jeg miste retten til statusen som uføretrygdet/attført, mister jeg kun stønaden (som er så lusen at jeg ikke kan leve av den), vil ikke søknaden om uføretrygd vurderes? Jeg har tre kroniske sykdommer som hemmer meg i arbeidslivet, og vil nødig miste muligheten til å kunne falle tilbake på trygdesystemet dersom det også blir umulig for meg å skrive. Takknemlig for svar! 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 25. mai 2001 Skrevet 25. mai 2001 All pensjonsgivende inntekt regnes med når stønaden skal vurderes. Dersom det er gått ett år fra 50% uføretrygd ble innvilget, kan du i tillegg til 50% av tidligere inntekt tjene kr 50 000 pr år. (dette iht dagens regler, disse blir sannsynligvis endret, om enn ikke med det første). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.