Gå til innhold

Liker hjemmetrening men trenger råd


Gjest milliy

Anbefalte innlegg

Gjest milliy

Hei dere,

Jeg er ei jente på 173 cm og jeg veier 77 nå etter en fødsel. Jeg vil ned til min trivselsvekt på 70 kg igjen.

Har kjøp meg Easy shaper fra tvshop -og syns denne er super. Men her trener jeg kun styrke.

Hva annet kan jeg supplere med? Kjøpte og en twiststep, men det var ikke noe for meg - blir for ensforig rett og slett.

Er sykling bra som kondistrening?

Kan det holde kun med styrke for å gå ned i vekt?

Håper noen kan gi råd. Jeg spiser forresten sunt, som grete roede tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du forbrenner mest fett ved å kombinere kondisjonstrening og styrketrening. Og sykling er ypperlig, ikke minst for deg som nettopp har født og som bør være forsiktig med å belaste bekkenet med harde støt som løping kan gi.

Stavgang, helst i terrenget og i motbakke, er også fint.Og svømming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykling er helt topp ved siden av styrketrening.

Det mest effektive for å forbrenne fett er øvelser hvor pulsen blir høy(ere) over lengre tid.

Sykling, løping, gå tur osv. er perfekt. Da forsvinner det en del kalorier.

Bare styrketrening forbrenner ikke mye kalorier, men ettersom du bygger muskler, og muskler trenger kalorier, så vil du på sikt forbrenne litt mer enn du gjorde før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milliy

Du forbrenner mest fett ved å kombinere kondisjonstrening og styrketrening. Og sykling er ypperlig, ikke minst for deg som nettopp har født og som bør være forsiktig med å belaste bekkenet med harde støt som løping kan gi.

Stavgang, helst i terrenget og i motbakke, er også fint.Og svømming.

Er det ok å kjøpe en trimsykkel, da..? For ellers kommer jeg meg definitivt ikke ut...har fr mye å gjøre hjemme, og ikke tid til å dra ut..og særlig ikke i regnvær.

Er en halvtimes sykling hver dag nok? I tillegg til styrke , ca en halv time?

Hvordan bør jeg spise for å gå ned i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ok å kjøpe en trimsykkel, da..? For ellers kommer jeg meg definitivt ikke ut...har fr mye å gjøre hjemme, og ikke tid til å dra ut..og særlig ikke i regnvær.

Er en halvtimes sykling hver dag nok? I tillegg til styrke , ca en halv time?

Hvordan bør jeg spise for å gå ned i vekt?

Ja, en halvtimes sykling om dagen er kjempefint. og etter hvert som du kommer i bedre form vil jeg råde deg til å øke intensiteten av og til, og så heller korte ned på tida. Før trodde man at det beste var en times rolig kondistrening med tanke på vektreduksjon. Nå sier ekspertene at korte, harde økter er minst like bra. Da økes forbrenningen, og den holder seg opp i flere timer etter trening. Det beste er å veksle mellom rolig og hardere trening i løpet av ei uke, men for all del, du må både varme opp skikkelig og aldri ta deg hardere ut enn du tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...