Gå til innhold

Begynner slanke meg daglig, får det ikke til!


Gjest Trenger sårt tips

Anbefalte innlegg

Gjest Trenger sårt tips

Hei dere - jeg er ei jente som nå veier 7 kg mer enn trivselsvekt. Veier 77, og er 173 høy.

Jeg veide 79 for fire uker siden, og på et vis klarer jeg vel å gå ned, men nå har det stoppet i en uke. Jeg står bom stille på 77 kg.

Jeg spiser sunn mat -- men klarer aldri la være å stappe i meg sjokolade løpet av kvelden - eller kake.

Slik spiser jeg:

Frokost: Havregrøt eller en skive med pålegg eller go morgen yoghurt

Lunsj: Salat med skinke og egg og dressing(kjøpes på jobb) eller to skiver med pålegg

Middag: Mye wok, hvitt kjøtt, grønnsaker, fisk, littegrann ris eller poteter

Kvelds: en skive med pålegg

Drikker alltd melk eller vann til måltidene.

På kveldstid kan jeg drikke litt kakao med krem (kakaoen er laget med natreen), eller jeg kan spise litt is eller knaske en 100 gr plate melkesjokolade.

Har vært avhengig av sjokolade i 6 år nå. Klarer ikke komme utenom den.

Hva bør jeg gjøre?

Trener kun hjemme, styrke. Ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du begynner å mosjonere mer skal du se at resultatene kommer. En times rask gåtur 2-3 ganger i uka? Sykle? Jogge litt? Svømme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsekostbutikkene selger kromtabletter som faktisk hjelper mot søtsug... Har prøvd det selv. Er vanlig å gå ned masse i begynnelsen og så stopper det opp en stund, før en går ned igjen. Noe med at cellene klamrer seg til fettet før de må gi slipp. Så ikke gi deg! Det er heller ikke vits å se på slankingen som en kur, for da går du fort opp igjen. Du må forandre hele livsstilen din. Beste måten å forbrenne kalorier på er kondisjonstrening. Du trenger ikke jogge en mil for dag, men gåturer i raskt tempo gjør susen. Og hva med å kjøpe mindre sjokolader og passe på at de ikke ligger å lurer i skapet til enhver tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trenger sårt tips

Hvis du begynner å mosjonere mer skal du se at resultatene kommer. En times rask gåtur 2-3 ganger i uka? Sykle? Jogge litt? Svømme?

Takk for svar dere. Er det ok å sykle en halv time hver dag på trimsykkel? Samt styrke øvelser hjemme?

Jeg kan nok klare å kjøpe mindre sjokolader, men MÅ ha noe hver dag. Hva bør jeg spise hver dag egentlg? Noen av dere som vet det?

Dessuten, har jeg ikke sjokolade hjemme, så lager jeg stort sett alltid en kake. Jeg er ram! Er heldvis ikke voldsomt overvektig, men litt...7 kg for mye :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trenger sårt tips

Helsekostbutikkene selger kromtabletter som faktisk hjelper mot søtsug... Har prøvd det selv. Er vanlig å gå ned masse i begynnelsen og så stopper det opp en stund, før en går ned igjen. Noe med at cellene klamrer seg til fettet før de må gi slipp. Så ikke gi deg! Det er heller ikke vits å se på slankingen som en kur, for da går du fort opp igjen. Du må forandre hele livsstilen din. Beste måten å forbrenne kalorier på er kondisjonstrening. Du trenger ikke jogge en mil for dag, men gåturer i raskt tempo gjør susen. Og hva med å kjøpe mindre sjokolader og passe på at de ikke ligger å lurer i skapet til enhver tid?

Hjelper krom altså? Hvilet merke bør jeg kjøpe, da? Takk for tips!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere. Er det ok å sykle en halv time hver dag på trimsykkel? Samt styrke øvelser hjemme?

Jeg kan nok klare å kjøpe mindre sjokolader, men MÅ ha noe hver dag. Hva bør jeg spise hver dag egentlg? Noen av dere som vet det?

Dessuten, har jeg ikke sjokolade hjemme, så lager jeg stort sett alltid en kake. Jeg er ram! Er heldvis ikke voldsomt overvektig, men litt...7 kg for mye :(

Prøv kromtabletter fra helsekosten i tillegg til en halvtime på trimsykkelen hver dag. Sykle på litt så du kjenner du får opp pulsen, ikke bare sitt og "søndagstråkke". :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trenger sårt tiips

Prøv kromtabletter fra helsekosten i tillegg til en halvtime på trimsykkelen hver dag. Sykle på litt så du kjenner du får opp pulsen, ikke bare sitt og "søndagstråkke". :o)

Ok, men hvis jeg er sliten etter jobb en dag, så er det vel bedre å søndagstråkke enn ingenting? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke uten at noe skjer er helt normalt.

For å gå videre ned bør du kutte ut godteriene. 100 gr. sjokolade er faktisk over 500 kalorier. DET ER MYE med tanke på at du antagelig forbruker ca. 2000 på en dag. Ta f.eks. TO biter, og si at dette er det du får!!!!

I tillegg bør du ta i litt ekstra for å forbrenne litt mer. Gå raske turer, sykle, svømme osv. Ting hvor du får høyere puls hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Angående avhengig av sjokolade. Jeg har vært totalt avhengig av sjokolade i lange perioder av livet mitt.

Nå har jeg vært "nykter" (ja, det er jo nesten som dop for meg) i over ett år, og suget er faktisk helt borte. Er ikke en gang godt om jeg spiser litt sjokolade en dag.

Nå føler jeg meg mye mer opplagt, har gått ned i vekt, er ikke så søthungrig generelt.

Så det er absolutt verdt å forsøke å slutte helt. Ikke NOE sjokolade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...