Gå til innhold

Trening av utrent :)


Hoggbarth

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte å gjøre et forsøk på å få kontroll over vom-størrelsen og lurer litt på hvordan det kan gjøres :) Har hatt årsmedlemsskap på treningssenter to ganger tidligere år, noe som dessverre har gitt bedre resultat for treningssentrenes økonomiavdelinger enn for min kropp :) Prøvde meg også på et swing-kurs for litt siden, men kvinneunderskudd(!!) gjorde at jeg endte opp med en traust kar fra Voss som partner. Både det mannlige selskapet og det at jeg måtte veksle mellom dame- og herrerollen tror jeg forårsaket varig forvirrelse oppe i mitt hode når det gjelder dans, så inntil videre er den karrieren lagt på hylla.

Går en del turer og har tidligere drevet litt med jogging. Plages imidlertid litt med en akilles-sene, som blir veldig kranglete om morgenen og når jeg har sittet lenge i ro dersom jeg erter den for mye. Har vært og svømt en par ganger, det syns jeg er morsomt og kan jeg kanskje se for meg at jeg kan klare å holde på med litt jevnlig. Det burde vel også være mindre sjanse for overbelastnings-skader ved svømming enn om utrente meg setter i gang og jogger for fullt?

Noen som har noen tips i forhold til svømming, med tanke på hvordan man legger opp treningen? Hvor ofte, hvor lenge/langt og bør man veksle mellom svømmearter? Vanlig bryst inbiller jeg meg virker på ganske mange muskelgrupper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du ikke trener vil jo alt være positivt. Det som er viktig er å gjøre noe man liker. Svømming, turgåing, sykling osv. er gode alternativer.

I tillegg er det viktig å gjøre noe med maten. Det er enklere å justere litt her for at "kaloriregnskapet" blir negativt. Altså at du går ned i vekt.

Spis ofte nok, litt mindre posjoner enn vanlig. Spis grovere, grønnere og magrene er hovedregelen.

Lykke til med et spennende prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Svømming er svært bra trening mtp. å unngå overbelastning av ledd, og noe du bør satse på siden du liker det. Og som "speak" også nevner ang. kosthold, energiinntaket må være lavere enn energiuttaket for at vekten skal gå ned. Personlig begynte jeg med styrkeløft som 30-åring. Før det hadde jeg aldri drevet med noen form for trening før og var vel litt rund i kantene. Målet var ikke å bli en svær muskelbunt, men få en bedre holdning og tåle hverdagens mas og tjas bedre. Og jeg har lykkes. Middels tung styrketrening gjør at de fleste muskelgrupper strammes opp og vokser litt i tillegg til at vekten går ned hvis man husker på kostholdet. Man bruker store muskelgrupper ved styrkeløft,som bruker mye energi ved trening. Men man må huske på kostholdet og spise lite og ofte. Man bør også spise 1-1.5 time før trening og innen 1 time etter. Diverse pulverprodukter som er å få kjøpt er bare tull. Av egenerfaring kan jeg si at det ikke virker bedre enn variert godt norsk kosthold og så koster det flesk. Bare se på toppidrettsutøverene våre. de "går" kun på sunt norsk kosthold. Styrkeløft fører dessverre til at du vil sponse treningssenteret igjen men når du merker at du må gå ned i buksestørrelse og du føler deg bedre etter en treningsøkt så tror jeg det er å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...