Gå til innhold

Muskel mellom spiserør og magesekk.


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

For noen år siden hadde jeg et probem. Den nevnte muskelen stengte ikke ikke helt. Jeg svelget slangen og sykehuset konstaterte diagnosen som jeg beskrev. Symtomene var stadig "rapping" og litt svimmelhet. Jeg fikk medisiner og det ble bra. Jeg føler at jeg begynner å få de samme symtomene igjen finnes det noe "naturpreparat" som jeg kan bruke eller hva anbefaler Dere. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Når lukkemekanismen mellom magesekk og spiserør ikke fungerer som den skal kan det føre til en rekke symptomer som raping, magesmerter, halsbrann og intoleranse overfor matvarer. Selve lukkemuskelen er det ikke så mye å gjøre med bortsatt fra å heve hodeenden på senga når man sover og slanke seg hvis man er overvektig for å redusere presset på magen. Den medisinske behandlingen har vært syrenøytraliserende medisiner eller en såkalt "trippelkur" der syrehemmere kombineres med sterk antibiotika for å utrydde en bakterie kalt "helicobacter pylori" som kan leve i magen og føre til plager. Ved for mye magesyre eller infeksjon med denne bakterien forsterkes nemlig symptomene fra sviktende lukkemekanisme. Innen alternativ behandling anbefales ofte økt inntak av kålgrønnsaker som for eksempel sommerkål og brokkoli mot ovennevnte bakterie. Disse grønnsakene inneholder stoffet sulforafam som har en hemmende effekt på bakterien. Det anbefales også bruk av en urtete basert på kamille mot irritert magesekk og fennikel mot luft. Ved overskudd av magesyre anbefales et syrenøytraliserende middel basert på kisel og selges via helsekostbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...