Gå til innhold

memento mori


Gjest renita

Anbefalte innlegg

Gjest renita

Hei Dette er sikkert ikke lett å svare på men likevel.. Jeg er sykepleier og jobber på et sykehus med tilgang til midler. Jeg har i fler år hatt suicidale tanker, men ingen handlinger. Det som er endret nå er detaljerte planer om selve handlingen. Jeg har ikke tidligere kommet så nære å gjøre noe aktivt. Jeg hadde en periode forrige høst på to mnd som jeg var langt nede når dette forandret seg. Jeg har aldri truet med å ta livet mitt. Dersom jeg gjør det vil jeg bli forhindret i å utføre det. Jeg vil ikke ha oppmerksomhet.Får meg ikke til å søke hjelp fordi jeg ikke vil ha hjelp. Før var familie og venner et hinder, men ikke nå lenger. Jeg ønsker å dø og vet godt hvordan jeg skal gjennomføre dette. Dette går det jo ikke ann å snakke høyt om. Derfor lurer jeg på om det er fler som har det slik? Er om dette er vanlig? Er det fler som har det sånn uten å si noe? Hva ville skjedd dersom jeg fortalte dette til legen min? Hvilke konsekvenser ville det fått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Happiness

Får du noe som helst hjelp da? Psykoterapi av noe slag? Eller medisinsk hjelp? Sannsynligvis ville vel legen din begynt å se nærmere på tiltak som kunne hjulpet deg hvis du fortalte om de suicidale tankene eller planene dine. Jeg tror mange av oss i perioder har slike tanker. Og leger er vant til å få høre om dem også. Og det å ha lagt planer trenger ikke bety at det må settes ut i livet.

Hva kan du gjøre for det selv når du har svært lite å tape? Har du prøvd det meste?

Vh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BipolarII...jeg visst