Gjest Snorkene Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Når man er født over en uke etter terminen. Er man da egentlig 1 uke eldre enn man er. Jeg vet at det høres dumt ut, men kan det være tilfelle. Men blir 1 år på dagen man ble født, men hvordan er det egentlig? 0 Siter
cathlin Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Man blir ett år på fødselsdagen året etter man ble født. 0 Siter
trultis Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Kan jo hende termindatoen er feil? Det er vel ingen termindato som er 100% sikker, men det som er 100% sikkert er når man er blitt født. Så jeg tar utgangspunkt i fødselsdatoen min og ikke termindatoen min når jeg skal fastslå alderen min. 0 Siter
Gjest Snorkene Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Kan jo hende termindatoen er feil? Det er vel ingen termindato som er 100% sikker, men det som er 100% sikkert er når man er blitt født. Så jeg tar utgangspunkt i fødselsdatoen min og ikke termindatoen min når jeg skal fastslå alderen min. Er så enig med det du skriver. En termindato stemmer nok ikke 100%. En fyller også år når man virkelig har fødselsdag. Men dette har jeg grublet på litt. Men en får vel aldri helt svar på det. 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Termin er termindato +/- 2 uker har jeg hørt, før det er barnet prematurt, hva det heter etter det vet jeg ikke, om det nå er en egen betegnelse på det. 0 Siter
Sofline Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 Fødselsdagen er selvsagt den dagen man ble født. Også om du ble født to måneder før termin. :-) 0 Siter
Gjest Snorkene Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 Fødselsdagen er selvsagt den dagen man ble født. Også om du ble født to måneder før termin. :-) Her er det snakk om de som blir født 2 uker etter termindato, da man fødselen blir satt igang;) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 Om du er født to uker over tiden kan du jo forsøke å overtale ekspeditøren på polet når du er 17 år og 51 uker om at du _egentlig_ er 18 år. 0 Siter
morsan Skrevet 10. juli 2007 Skrevet 10. juli 2007 Om du er født to uker over tiden kan du jo forsøke å overtale ekspeditøren på polet når du er 17 år og 51 uker om at du _egentlig_ er 18 år. ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.