hare1365380455 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Koker dere grønnsaker (blomkål/gulerøtter) til middag, eller spiser dere de rå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg pleier å steke grønnsakene. Får en mye friskere farge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AveM Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Stort sett koker jeg de eller rasper litt i gryteretter og sauser. Noen ganger lager jeg råkost, men det er ikke gjengen her så begeistret for. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg er veldig lite begeistret for kokte grønnsaker, så jeg lager det heller på alle mulige andre måter, som råkost, som del av en salat, i stekeovnen blandet sammen med noe annet eller sneket inn i lasagne, kjøttsaus eller lignende. Rå grønnsaker er forøvrig det sunneste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hare1365380455 Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg er veldig lite begeistret for kokte grønnsaker, så jeg lager det heller på alle mulige andre måter, som råkost, som del av en salat, i stekeovnen blandet sammen med noe annet eller sneket inn i lasagne, kjøttsaus eller lignende. Rå grønnsaker er forøvrig det sunneste. Kan du fortelle mer om det i stekeovnen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Kan du fortelle mer om det i stekeovnen? Jada... :-) Om vinteren især er dette en av mine favoritter: Gulrøtter, sellerirot, persillerot og eventuelt poteter i båter/staver eller terninger stekes på 200 grader til de er møre. Det kan varieres i det uendelige med andre slags grønnsaker og forskjellige krydder. Timian er godt til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Kokte grønnsaker får vi bare hos mamma/pappa og svigers;) Hos oss woker/ovnssteker vi grønnsaker, men da helst paprika, sukkererter, brekkbønner, sopp, squash, aubergine etc.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Oh yes. Og grønnsaker er godt det. Man må bare passe på å ikke skamkoke dem. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hare1365380455 Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Jada... :-) Om vinteren især er dette en av mine favoritter: Gulrøtter, sellerirot, persillerot og eventuelt poteter i båter/staver eller terninger stekes på 200 grader til de er møre. Det kan varieres i det uendelige med andre slags grønnsaker og forskjellige krydder. Timian er godt til. Har du det i folie eller i en form? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hare1365380455 Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Kokte grønnsaker får vi bare hos mamma/pappa og svigers;) Hos oss woker/ovnssteker vi grønnsaker, men da helst paprika, sukkererter, brekkbønner, sopp, squash, aubergine etc.. Har du grønnsakene i en form eller folie når du har de i ovnen? Må du ha på noe olje eller smør? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Har du det i folie eller i en form? I en ildfast form med litt olje. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hare1365380455 Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Oh yes. Og grønnsaker er godt det. Man må bare passe på å ikke skamkoke dem. :-) Nei, de skal være litt harde! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hare1365380455 Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 I en ildfast form med litt olje. Takk for tips! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Takk for tips! Velbekomme! Vi gjør det forresten også gjerne som togli beskriver, wokker det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hare1365380455 Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Velbekomme! Vi gjør det forresten også gjerne som togli beskriver, wokker det. Må potetene steke lenge da? (Lenger enn det andre...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofline Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Må potetene steke lenge da? (Lenger enn det andre...) Nei, det er ikke nødvendig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Har du grønnsakene i en form eller folie når du har de i ovnen? Må du ha på noe olje eller smør? Begge deler er jo mulig, men oftest bruker jeg ildfast form. Når vi griller ute, pleier jeg å legge alt i folie. Det kan være godt å bruke litt rapsolje. Pinjekjerner er også veldig digg å blande i. Dessuten lager balsamicoeddik kjempegod smak på grønnsakene! Og gjerne litt grovkvernet pepper. Noen ganger hakker jeg hvitløk og har over også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hare1365380455 Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Begge deler er jo mulig, men oftest bruker jeg ildfast form. Når vi griller ute, pleier jeg å legge alt i folie. Det kan være godt å bruke litt rapsolje. Pinjekjerner er også veldig digg å blande i. Dessuten lager balsamicoeddik kjempegod smak på grønnsakene! Og gjerne litt grovkvernet pepper. Noen ganger hakker jeg hvitløk og har over også. Det hørtes godt ut! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Det hørtes godt ut! Det er kjempegodt og hovedgrunnen til at jeg elsker grønnsaker idag 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 3. august 2007 Del Skrevet 3. august 2007 Koker dem. Rå bruker jeg de til dip. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.