frosken Skrevet 29. juli 2007 Skrevet 29. juli 2007 Jeg har pakket sekken for å gå fra hytte til hytte i 10 dager. I denne forbindelse har "overdreven opptatthet av vekt" fått et helt nytt innhold. Sekken må ikke veie for mye!!! Jeg skal stort sett bo på betjente hytter, men også noen selvbetjente. Hadde du tatt med litt "reserveproviant", som tubeost, te, rett-i koppen, nøtter osv - eller hadde du latt det være? Det blir fort minst en halv kg ut av alt sammen... Og hvor stor termos ville du ha valgt? (Dagsetapper på opptil 7 timer i følge dnt's vurdering, og det innebærer vel fort 8-9 timer). Også var det Stig Larsson paperback¨'en da... Første boka hans, skal jo være så bra, men den veier vel nesten 3-400 g. Er den verdt det? Gode tips fra folk med mer erfaring enn meg mottas med takk! 0 Siter
Bookworm Skrevet 29. juli 2007 Skrevet 29. juli 2007 Nå har ikke jeg noen erfaring med fjellturer, men reis i hvert fall ikke fra Stieg Larssson;-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 29. juli 2007 Skrevet 29. juli 2007 Ååååå, dette vekker gode minner fra barne- og ungdomstida :-) Vi pleide alltid å ha minst en fjelltur hver sommer med pappa, og da var pakking av sekk noe av det viktigste ritualet i forkant! Som du sier, alt må vurderes nøye! Vi hadde aldri med termos, men derimot med kokeutstyr (en kjele og en gryte og en panne - vi laget bål ved en bekk og kokte te/kaffe og laget fruktsuppe og ostesmørbrød :-) Av mat var standarden: Brød for et par dager, smør (både til skive og til steiking), gulost, bacon, litt kjøttpålegg og tubeost. Ja, Stieg Larssons første er absolutt verd de få hundre grammene! Husker jeg insisterte på å ta med hele Bibelen på en fjelltur. Pappa mente det fikk holder med Nytestamentet, men jeg dro nå på hele Bibelen :-) Hvor skal du? 0 Siter
frosken Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Skrevet 29. juli 2007 Nå har ikke jeg noen erfaring med fjellturer, men reis i hvert fall ikke fra Stieg Larssson;-) Takk! Jeg kan jo evt. rive ut og kaste sider etterhvert som jeg har lest dem *s* 0 Siter
frosken Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Skrevet 29. juli 2007 Ååååå, dette vekker gode minner fra barne- og ungdomstida :-) Vi pleide alltid å ha minst en fjelltur hver sommer med pappa, og da var pakking av sekk noe av det viktigste ritualet i forkant! Som du sier, alt må vurderes nøye! Vi hadde aldri med termos, men derimot med kokeutstyr (en kjele og en gryte og en panne - vi laget bål ved en bekk og kokte te/kaffe og laget fruktsuppe og ostesmørbrød :-) Av mat var standarden: Brød for et par dager, smør (både til skive og til steiking), gulost, bacon, litt kjøttpålegg og tubeost. Ja, Stieg Larssons første er absolutt verd de få hundre grammene! Husker jeg insisterte på å ta med hele Bibelen på en fjelltur. Pappa mente det fikk holder med Nytestamentet, men jeg dro nå på hele Bibelen :-) Hvor skal du? Jeg skal gå på Hardangervidda. Tar ikke med kokeutstyr, det blir for tungt. (Vedder på at faren din bar tyngre sekk enn dere andre...*s*) 0 Siter
Bookworm Skrevet 29. juli 2007 Skrevet 29. juli 2007 Takk! Jeg kan jo evt. rive ut og kaste sider etterhvert som jeg har lest dem *s* Hehe, ja enten det - eller så trenger du ikke å pakke dopapir:-) 0 Siter
frosken Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Skrevet 29. juli 2007 Hehe, ja enten det - eller så trenger du ikke å pakke dopapir:-) Muligens en god ide... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 29. juli 2007 Skrevet 29. juli 2007 Jeg skal gå på Hardangervidda. Tar ikke med kokeutstyr, det blir for tungt. (Vedder på at faren din bar tyngre sekk enn dere andre...*s*) Det gjorde han nok.... Men du - bruk lakenpose i stedet for sovepose! Der vinner du mangfoldige hundre gram! 0 Siter
frosken Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Skrevet 29. juli 2007 Det gjorde han nok.... Men du - bruk lakenpose i stedet for sovepose! Der vinner du mangfoldige hundre gram! Silkelakenpose - veier 350 gram :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 29. juli 2007 Skrevet 29. juli 2007 Hehe, ja enten det - eller så trenger du ikke å pakke dopapir:-) Huff! Helligbrøde å bruke DEN boka til dopapir! Men det var jo litt praktisk da... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 29. juli 2007 Skrevet 29. juli 2007 Silkelakenpose - veier 350 gram :-) Bra! Og ullundertøy og lue husker du vel, selv om det er sommer? Du spurte om termos - jeg hadde absolutt ikke dratt på en diger 1 liters termos - hadde holdt med en halvliter med varm drikke/suppe tror jeg. Rett i koppen og suppeposer er genialt :-) 0 Siter
Bookworm Skrevet 29. juli 2007 Skrevet 29. juli 2007 Huff! Helligbrøde å bruke DEN boka til dopapir! Men det var jo litt praktisk da... Joda, men hvis man har paperback-utgaven så går det til nød. Når likevel sidene skulle rives ut etter at var lest, mener jeg:-) 0 Siter
cathlin Skrevet 29. juli 2007 Skrevet 29. juli 2007 Har du tatt helt av på å veie ting?;-) Jeg ville garantert tatt med ekstra proviant, bla a nøtter og sjokolade. Det spises jo etter hvert. Og myggspray er lurt. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 29. juli 2007 Skrevet 29. juli 2007 Joda, men hvis man har paperback-utgaven så går det til nød. Når likevel sidene skulle rives ut etter at var lest, mener jeg:-) Joda, men jeg har nå lånt mitt eksemplar videre til naboen. Aldri i verden om den skal ende som dopapir! Forresten en stor skuffelse at jeg er feridg med alle tre bøkene, og ikke har noen flere av ham å lese.... 0 Siter
frosken Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Skrevet 29. juli 2007 Bra! Og ullundertøy og lue husker du vel, selv om det er sommer? Du spurte om termos - jeg hadde absolutt ikke dratt på en diger 1 liters termos - hadde holdt med en halvliter med varm drikke/suppe tror jeg. Rett i koppen og suppeposer er genialt :-) Alle klær (inkl. undertøy og t-skjorte) er av ull. Dvs. ytterplaggene er jo ikke av ull da... Men det er i allefall ikke med noe bomull i den sekken! 0 Siter
frosken Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Skrevet 29. juli 2007 Har du tatt helt av på å veie ting?;-) Jeg ville garantert tatt med ekstra proviant, bla a nøtter og sjokolade. Det spises jo etter hvert. Og myggspray er lurt. Jeg sa jo at overdreven vektfokusering hadde fått nytt innhold...*s* 0 Siter
Bookworm Skrevet 29. juli 2007 Skrevet 29. juli 2007 Joda, men jeg har nå lånt mitt eksemplar videre til naboen. Aldri i verden om den skal ende som dopapir! Forresten en stor skuffelse at jeg er feridg med alle tre bøkene, og ikke har noen flere av ham å lese.... Jeg har ikke noe forhold til paperback - jeg skal ha ordentlige bøker:-) Jeg har bare lest den første enda jeg, så jeg har de to siste bøkene til gode! Gleder meg!!! 0 Siter
Atene Skrevet 29. juli 2007 Skrevet 29. juli 2007 Hvis dere skal gå fra hytte til hytte, slipper dere jo både sovepose, liggeunderlag og telt, så da burde det vel være rom for litt mat? Jeg ville tatt med litt ekstra. Definitivt nøtteblanding. Kanskje noen poser Real turmat? (Men det krever kokesaker). Jeg drikker ikke så mye varmt, det blir man jo bare tørst av. Jeg ville tatt med en halvliters lettmetallflaske og fylt den med vann fra bekker underveis. Poser med iste kan brukes hvis du ønsker smak på vannet. Jeg er mer usikker på boken. Lesing er ikke det jeg tenker mest på når jeg er i fjellet. 0 Siter
Atene Skrevet 29. juli 2007 Skrevet 29. juli 2007 Jeg sa jo at overdreven vektfokusering hadde fått nytt innhold...*s* Rekorden ble satt av en jeg var på tur med, som omhyggelig klippet det antallet p-piller hun trengte ut av brettet og la igjen resten. 0 Siter
frosken Skrevet 29. juli 2007 Forfatter Skrevet 29. juli 2007 Rekorden ble satt av en jeg var på tur med, som omhyggelig klippet det antallet p-piller hun trengte ut av brettet og la igjen resten. Jeg har veid opp en passende mengde shampo... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.