Gå til innhold

Det er urettferdig!


Lillemus

Anbefalte innlegg

ups... det ble visst litt feil. :-) Lillemus tror jeg nok kan løpe, men meg møter du neppe løpende. ;-)

Da tar du på deg en skrittteller heller og går deg lange raske turer, så skal du oppdagen hvor morro det er når man starter å konkurerer med seg selv;)

Deilig er det også og bare gå og gå og la tankene flyte. Terapi for kropp og sjel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    22

  • Babette

    12

  • DarkPink

    6

  • Sofline

    4

Mest aktive i denne tråden

Gjest sjøstjerna

Da tar du på deg en skrittteller heller og går deg lange raske turer, så skal du oppdagen hvor morro det er når man starter å konkurerer med seg selv;)

Deilig er det også og bare gå og gå og la tankene flyte. Terapi for kropp og sjel:)

Elsker gå turer. Særlig i fri natur. Ulempen at man først må kjøre ut til naturen.

Men jeg kan ta på MP3 spilleren og gå i tettbygd strøk. Elsker musikk, og kan kanskej glemme meg bort ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intervalltrening er greia her. Gå og jogge om hverandre. Etterhvert merker man at man kan jogge lengre tid enn før. sånn jeg har gjort det ihvertfall.

Det er det jeg har gjort også og sakte, men sikkert har jeg vært i stand til å jogge litt og litt lenger. :o) Kanskje jeg får presset inn en tur sammen med kjæresten i morgen kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rug? Jeg? Da går jeg rundt og putrer hele dagen og det vil jeg ikke utsette mine omgivelser for. :o) Blir så innigampræva fisfoill av rug sjø!

Hei, jeg vil anbefale økologiske spelt knekkebrød. De er veldig gode og inneholder ikke rug. Jeg kjøper dem på ICA her i Rogaland hvor jeg bor. Har ikke funnet noen link til dem på nettet, men fant dette innlegget hvor de beskrives.http://www.mammanettet.com/forum/showthread.php?t=16806

Jeg går for tiden på GR kurs og spiser da ett - ett og et halvt av disse til frokost merker jeg er mett lenge når jeg spiser dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg vil anbefale økologiske spelt knekkebrød. De er veldig gode og inneholder ikke rug. Jeg kjøper dem på ICA her i Rogaland hvor jeg bor. Har ikke funnet noen link til dem på nettet, men fant dette innlegget hvor de beskrives.http://www.mammanettet.com/forum/showthread.php?t=16806

Jeg går for tiden på GR kurs og spiser da ett - ett og et halvt av disse til frokost merker jeg er mett lenge når jeg spiser dem.

De jar jeg prøvd og de smakte grusomt. :o)

Jeg er visst ikke så enkelt i matveien som jeg tror...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg har gjort også og sakte, men sikkert har jeg vært i stand til å jogge litt og litt lenger. :o) Kanskje jeg får presset inn en tur sammen med kjæresten i morgen kveld?

Jeg har hatt en litt annen opplevelse enn du i forhold til andre da. Jeg innså at jeg faktisk spiste mye mer enn andre. Jeg pleide å tenke at jeg hadde lav forbrenning , la på meg lett etc. Men etter en sammenligning har jeg innsett at matvanene mine og mosjonsvanene har gjort meg overvektig. Det er ikke bare gener eller noen tilfeldighet.

For meg har det vært en lettelse. Også i forhold til andre ting. Folk som får gode karakterer eller har veldig bra kropper jobber ofte endel for det. Det kom ikke gratis ford de Og det kommer ikke gratis for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke brukt smør på skiva på mange år. Mine skiver er ca. 0,75 cm tykke, men ikke f*** om de veier bare 30-40 gram! Da må de jo skjæres så tynne at man kan lese avisa gjennom dem! Jeg veide en en gang og den var minst dobbelt så tung. Det er jo dessuten også forskjell på hjemmebakt brød og kjøpebrød. Kjøpebrødet veier jo ingenting i forhold, men så metter det da heller ikke så mye. :o)

Har tenkt tanken på å prøve å kutte ned på brødmat, poteter og pasta og sånt, får prøve å bli litt flinkere til det. Kanskje jeg skal prøve å bli flinkere til å spise knekkebrød, skal prøve havre-knekkisene igjen, kanskje jeg ikke reagerer så mye på rugen som er i dem.

http://www.hussmanfitness.org/html/TSInsideOut.html

From the notes I've received from some of you, the most common concern seems to be that your fat loss seems too slow. After starting a serious fitness program including cardiovascular and weight training, nearly everyone feels better and more energetic almost immediately (aside from the perpetual soreness). But even after several weeks, some people do not see a noticeable change in the mirror, so far as fat is concerned. And the scale! You've busted your bottom for weeks, and there's no change! Of course, if you've really been half-hearted about following your program, it's clear why this may happen, but it can also happen when you have honestly been experiencing intensity every day, and have been careful about limiting your portions. I've received messages from people literally in tears at the frustration. Kid, the road to Easy Street runs through the sewer. You gotta get tough (words spoken to me by my favorite teacher, Father Arnold Perham).

Here's what's going on. Fat is stored in several places, within the muscle as intramuscular fat (which is why pork is "the other white meat"), around the organs as "visceral fat", and under the skin as "subcutaneous fat". If you're inactive as you get older, the fat starts depositing in the muscles first - the muscle tissue gets "marbelized". After the intramuscular stores are full, the fat spills over to subcutaneous stores, which are more noticeable. Well, now take that process in reverse. Exercise (and specifically interval training and progressive weight training) tends to draw significantly from the intramuscular stores early on, so instead of seeing a major change in the mirror, you may instead feel your muscles getting firmer and less "mushy". That's a good sign. Don't give up! The subcutaneous fat loss becomes more evident once the intramuscular stores are whittled down a bit.

One of the fears I hear very often comes from women with large thighs and calves. The concern is that weight training will make these even larger. Not true. While it may certainly seem that way at first (particularly after you've taken creatine, glutamine or extra carbohydrate and are retaining water), the muscles in your thighs and calves are most likely marbelized with fat. Weight training will actually draw from those intramuscular stores, so that the muscles become leaner and more elongated rather than more bulky. Some women naturally have more muscle tissue (and typically describe themselves as having a "fast metabolism"), and those women can often gain muscle easily. But for most women, especially those who think their metabolism is "slow," it's difficult to strap on bulky muscles through weight training unless they're on steroids.

Second, if you've been lifting weights, you'll also be adding to muscle mass while you lose fat. The muscles become able to store more glycogen, and every gram of glycogen binds itself to several grams of water within the muscle, so a "pumped" muscle is heavier. Regular exercise also increases blood volume. And since protein synthesis typically goes along with increased cell volume (especially if you're using creatine and glutamine), the scale will be an awful measure of the improvements that are going on metabolically. It's ironic - cell volume, blood volume - exactly the things that will be helping you to get fit, can be the things that initially make you think you're making no progress. Fat calipers are a better measure of progress, but even here, if you vary your pinching technique a little bit, you can get inaccurate readings on a day to day basis. Believe me, you're going to have nights when you look in the mirror and say "all this work, and I look the same", and mornings when you just can't believe the improvement. Don't base your enthusiasm about your fitness program on either of those short-term impressions. Do try to troubleshoot by periodically reviewing your diet, intensity, and variety, but stick with it!

For most people, the initial drop in the scale will probably understate your fat loss in the first few weeks. For very overweight people, the drop on the scale will probably exceed your fat loss. That's particularly true if your diet was very high in carbohydrate before you started. In very overweight individuals, even the increased muscle cell and blood volume is typically less than the initial loss in water weight. A lot of people seem to think that water loss is not "real" weight loss. Well, if your fat level stays the same, that's true. But your body's water retention is largely determined by its fat content. So if you lose the fat, the water stays off as well!

Because of these significant differences in fluid-volume changes, some people will notice immediate changes, while others (and I would expect, most) will see only limited changes for the first 5 weeks or so. That seems like an awfully long time to wait, but remember, fat doesn't "spot reduce" - it comes off in sheets, like an onion. That's why you can estimate your overall bodyfat levels just by measuring at one or two sites. Fat isn't so exquisitely distributed that those estimates are exact, so if you're doing bodyfat readings at just one or two sites, your figures can jump and stall from time to time. The upper body (shoulders, chest, upper abdominal area) generally shows improvement first. But expect that the areas you've always thought were "too fat" will still look too fat for a while, even though you feel good, look "healthier", and can gradually measure that your fat percentage is going down.

There's so much pressure to see quick results that it's easy to forget the point of this, which is quite frankly to save your life. Don't ignore increases in strength and overall feeling of health and well-being. Those are goals too.

If you were able to look inside of your cells and see your "good" enzymes increasing, your energy-producing mitochondria multiplying, your cholesterol falling, your arteries clearing, your blood vessels becoming more efficient, your muscles strengthening, your bone-density improving, and all of the remarkable changes that this program triggers, it would be clear that the scale and calipers are just insufficient ways of measuring success. As these internal changes become significant, your external progress accelerates. Some people just start out needing more internal changes than others, because of their prior lifestyle, long-term yo-yo dieting, and other factors. Please understand that if you're following the daily intensity and carefully limiting your portions, the progress is happening, whether it's obvious or not. I've just seen too many individual cases to think any different.

So don't force the numbers. They'll come. Here is your job today: adhere to a winning pattern of action that you know will produce results if you follow it consistently. That's all. And if you do that today, congratulate yourself as a winner. If instead, you insist on measuring your success by whether or not the scale or caliper show progress today, you're creating a game you can lose. In Steven Covey's words, you're putting yourself in the position of trying to manage consequences rather than actions. You'll never get a reliable sense of confidence that way. Look, you're following a program that works. Do troubleshoot. Do review your workouts, food choices, portion sizes, and meal plans. But make every day a game you can win.

Lastly, if you've been sedentary for a long time, your fat probably hasn't seen an ounce of circulation since high school. This causes your fat to turn thick and hard, or "blubbery" (yes, Scrabble fans, that is a word). Marine animals have this sort of fat deposit, called a "blubber lay". When you start working out consistently, some of you may find that your fat or cellulite becomes more like Jell-O initially. In whales (forgive me - this is not personal), increased activity also forces a change in circulation strategy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke brukt smør på skiva på mange år. Mine skiver er ca. 0,75 cm tykke, men ikke f*** om de veier bare 30-40 gram! Da må de jo skjæres så tynne at man kan lese avisa gjennom dem! Jeg veide en en gang og den var minst dobbelt så tung. Det er jo dessuten også forskjell på hjemmebakt brød og kjøpebrød. Kjøpebrødet veier jo ingenting i forhold, men så metter det da heller ikke så mye. :o)

Har tenkt tanken på å prøve å kutte ned på brødmat, poteter og pasta og sånt, får prøve å bli litt flinkere til det. Kanskje jeg skal prøve å bli flinkere til å spise knekkebrød, skal prøve havre-knekkisene igjen, kanskje jeg ikke reagerer så mye på rugen som er i dem.

"Har tenkt tanken på å prøve å kutte ned på brødmat, poteter og pasta og sånt"

Jeg ville heller ha redusert på mengden mat isteden for å tenke så mye på karbohadrater og slike ting. Høres slitsomt ut, synes jeg.

Har tenkt litt på det. Poteter har jo vært en viktig næringskilde i mange år, men det er først de senere år nordmenn har blitt fete og plutselig er det potetene som har skylden? Høres rat ut. Jeg tror ikke noe på det.

Det rimer også dårlig at pasta har skylden. Italiernene er jo det slankeste folkeslaget i hele Europa leste jeg.

Jeg ble ikke overrasket. Jeg så det på stranden i Italia i fjor sommer. Mannen min sier:- Det var jammen en annen opplevelse å gå på stranden her enn hjemme i Norge.

-Ja sier jeg, men se hva de driver med. Ingen lå på stranden og solte seg. Den var nesten tom. Men ute i vannet var det stappfull av mennesker og baller som føy frem og tilbake i luften. Alle var i vannet og kastet ball til hverandre og jeg tror ikke jeg så noen jeg med noe særlig fett på kroppen.

Det må jo være at de lever et mer aktivt liv enn oss. Det kan ikke være pastaen som er den store stygge ulven ihvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg _kan_ la godis ligge i skapet over lengre tid også, men når jeg får lyst så går jeg gjerne i skap og skuffer og snoker til jeg finner noe søtt og godt å putte inn i gapet...!

Må ta en alvorsprat med kjæresten - det er jo ikke nødvendig å kjøpe 5 Snickers og en pose Pops liksom! Det holder med en Snickers til oss to, den er jo til og med delt i to biter på forhånd! Han klarer som regel ikke å la det ligge i skapet selv heller da, så jeg regner forsåvdit med at det ikke er mye igjken av Snickersene når jeg kommer utover på onsdag i alle fall.

''Jeg _kan_ la godis ligge i skapet over lengre tid også, men når jeg får lyst så går jeg gjerne i skap og skuffer og snoker til jeg finner noe søtt og godt å putte inn i gapet...!''

Du ligner meg... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har tenkt tanken på å prøve å kutte ned på brødmat, poteter og pasta og sånt"

Jeg ville heller ha redusert på mengden mat isteden for å tenke så mye på karbohadrater og slike ting. Høres slitsomt ut, synes jeg.

Har tenkt litt på det. Poteter har jo vært en viktig næringskilde i mange år, men det er først de senere år nordmenn har blitt fete og plutselig er det potetene som har skylden? Høres rat ut. Jeg tror ikke noe på det.

Det rimer også dårlig at pasta har skylden. Italiernene er jo det slankeste folkeslaget i hele Europa leste jeg.

Jeg ble ikke overrasket. Jeg så det på stranden i Italia i fjor sommer. Mannen min sier:- Det var jammen en annen opplevelse å gå på stranden her enn hjemme i Norge.

-Ja sier jeg, men se hva de driver med. Ingen lå på stranden og solte seg. Den var nesten tom. Men ute i vannet var det stappfull av mennesker og baller som føy frem og tilbake i luften. Alle var i vannet og kastet ball til hverandre og jeg tror ikke jeg så noen jeg med noe særlig fett på kroppen.

Det må jo være at de lever et mer aktivt liv enn oss. Det kan ikke være pastaen som er den store stygge ulven ihvertfall:)

''Har tenkt litt på det. Poteter har jo vært en viktig næringskilde i mange år, men det er først de senere år nordmenn har blitt fete og plutselig er det potetene som har skylden? Høres rat ut. Jeg tror ikke noe på det.''

Det samme tenker jeg. Endelig en som er enig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest En med erfaring

Har ikke brukt smør på skiva på mange år. Mine skiver er ca. 0,75 cm tykke, men ikke f*** om de veier bare 30-40 gram! Da må de jo skjæres så tynne at man kan lese avisa gjennom dem! Jeg veide en en gang og den var minst dobbelt så tung. Det er jo dessuten også forskjell på hjemmebakt brød og kjøpebrød. Kjøpebrødet veier jo ingenting i forhold, men så metter det da heller ikke så mye. :o)

Har tenkt tanken på å prøve å kutte ned på brødmat, poteter og pasta og sånt, får prøve å bli litt flinkere til det. Kanskje jeg skal prøve å bli flinkere til å spise knekkebrød, skal prøve havre-knekkisene igjen, kanskje jeg ikke reagerer så mye på rugen som er i dem.

Det stemmer nok det, en skive på 30 gram er en forholdsvis liten, tynn skive, til og med når det er snakk om kjøpebrød.

Ingen tvinger deg til verken å veie brødskivene dine, eller å skjære tynnere. Bare vær klar over at du kanskje ikke kan regne at du har spist 1 skive hvis du sammenligner med diverse slankeprogrammer der det er OK å spise en skive. Kanskje du må gange opp til 1,5 eller 2. Det gir fort utslag.

Det handler om bevisstgjørelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Har tenkt tanken på å prøve å kutte ned på brødmat, poteter og pasta og sånt"

Jeg ville heller ha redusert på mengden mat isteden for å tenke så mye på karbohadrater og slike ting. Høres slitsomt ut, synes jeg.

Har tenkt litt på det. Poteter har jo vært en viktig næringskilde i mange år, men det er først de senere år nordmenn har blitt fete og plutselig er det potetene som har skylden? Høres rat ut. Jeg tror ikke noe på det.

Det rimer også dårlig at pasta har skylden. Italiernene er jo det slankeste folkeslaget i hele Europa leste jeg.

Jeg ble ikke overrasket. Jeg så det på stranden i Italia i fjor sommer. Mannen min sier:- Det var jammen en annen opplevelse å gå på stranden her enn hjemme i Norge.

-Ja sier jeg, men se hva de driver med. Ingen lå på stranden og solte seg. Den var nesten tom. Men ute i vannet var det stappfull av mennesker og baller som føy frem og tilbake i luften. Alle var i vannet og kastet ball til hverandre og jeg tror ikke jeg så noen jeg med noe særlig fett på kroppen.

Det må jo være at de lever et mer aktivt liv enn oss. Det kan ikke være pastaen som er den store stygge ulven ihvertfall:)

Etter min mening er det ingen tvil om at det er inaktiviteten som har hovedskylda for det økende problemet med overvekt i befolkningen, ikke kosten. For aldri har folk vært så kostholdsbevisst som nå. Det spises mye mere frukt og grønnsaker i dag enn for ca. 40 år siden. Og "den nye maten" som er introdusert i det norske kostholdet, dvs. asiatisk mat m.m. er jo også sunn.

Noen mener at dagens barn spiser mye mere usunt enn før. At det er lørdag hver dag etc.

I min barndom proppet vi i oss mengder med godteri, leskedrikk og is. Og fra rundt 6-7 års alder syklet vi til kiosken uten voksne. Lørdagsgodt hjemme kan jeg ikke huske, men slikkeri fikk vi tak i. Barn tjente ofte egne penger på småjobbing før i tida, som bærplukk, trilling av småbarn, potetplukking og plenklipping. (Jeg kan huske at jeg fra ca. 8 års alder plukket mengder med blåbær hver sommer og solgte til en saftfabrikk).

Så visst spiste vi mye søtt, men vi var aldri i ro. Ute hele dagen og ofte langt til skogs. Mødrene visste ikke hvor vi var en gang, men det tok de med den største ro. De var opptatt med sitt.

Og når det gjelder fysisk aktivitet hos den voksne befolkningen, er hovedproblemet at dette i dag nesten utelukkende foregår i form av trening. Det å bruke kroppen var tidligere et kommunikasjonsmiddel, man gikk, syklet, sparket eller rodde for å komme seg fra A til B.Pluss at det var mye mere kroppsarbeid i arbeidslivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening er det ingen tvil om at det er inaktiviteten som har hovedskylda for det økende problemet med overvekt i befolkningen, ikke kosten. For aldri har folk vært så kostholdsbevisst som nå. Det spises mye mere frukt og grønnsaker i dag enn for ca. 40 år siden. Og "den nye maten" som er introdusert i det norske kostholdet, dvs. asiatisk mat m.m. er jo også sunn.

Noen mener at dagens barn spiser mye mere usunt enn før. At det er lørdag hver dag etc.

I min barndom proppet vi i oss mengder med godteri, leskedrikk og is. Og fra rundt 6-7 års alder syklet vi til kiosken uten voksne. Lørdagsgodt hjemme kan jeg ikke huske, men slikkeri fikk vi tak i. Barn tjente ofte egne penger på småjobbing før i tida, som bærplukk, trilling av småbarn, potetplukking og plenklipping. (Jeg kan huske at jeg fra ca. 8 års alder plukket mengder med blåbær hver sommer og solgte til en saftfabrikk).

Så visst spiste vi mye søtt, men vi var aldri i ro. Ute hele dagen og ofte langt til skogs. Mødrene visste ikke hvor vi var en gang, men det tok de med den største ro. De var opptatt med sitt.

Og når det gjelder fysisk aktivitet hos den voksne befolkningen, er hovedproblemet at dette i dag nesten utelukkende foregår i form av trening. Det å bruke kroppen var tidligere et kommunikasjonsmiddel, man gikk, syklet, sparket eller rodde for å komme seg fra A til B.Pluss at det var mye mere kroppsarbeid i arbeidslivet.

Amen! Det du sier der har du bare så altfor rett i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amen! Det du sier der har du bare så altfor rett i!

Og jeg kom på en ting til om kostholdet før og nå: Jeg er oppvokst med dessert hver eneste dag. Det samme hadde alle jeg kjente. Og de voksne spiste kaker til kaffen hver dag.

I dag vil jeg tro at begge deler er en sjeldenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening er det ingen tvil om at det er inaktiviteten som har hovedskylda for det økende problemet med overvekt i befolkningen, ikke kosten. For aldri har folk vært så kostholdsbevisst som nå. Det spises mye mere frukt og grønnsaker i dag enn for ca. 40 år siden. Og "den nye maten" som er introdusert i det norske kostholdet, dvs. asiatisk mat m.m. er jo også sunn.

Noen mener at dagens barn spiser mye mere usunt enn før. At det er lørdag hver dag etc.

I min barndom proppet vi i oss mengder med godteri, leskedrikk og is. Og fra rundt 6-7 års alder syklet vi til kiosken uten voksne. Lørdagsgodt hjemme kan jeg ikke huske, men slikkeri fikk vi tak i. Barn tjente ofte egne penger på småjobbing før i tida, som bærplukk, trilling av småbarn, potetplukking og plenklipping. (Jeg kan huske at jeg fra ca. 8 års alder plukket mengder med blåbær hver sommer og solgte til en saftfabrikk).

Så visst spiste vi mye søtt, men vi var aldri i ro. Ute hele dagen og ofte langt til skogs. Mødrene visste ikke hvor vi var en gang, men det tok de med den største ro. De var opptatt med sitt.

Og når det gjelder fysisk aktivitet hos den voksne befolkningen, er hovedproblemet at dette i dag nesten utelukkende foregår i form av trening. Det å bruke kroppen var tidligere et kommunikasjonsmiddel, man gikk, syklet, sparket eller rodde for å komme seg fra A til B.Pluss at det var mye mere kroppsarbeid i arbeidslivet.

Ja, jeg er enig i alt du sier her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 2 vanlige brødskiver virkelig en solid frokost?! Skjønt, har jeg salt pålegg så klarer jeg bare en skive fant jeg ut i morrest. :o) Og har jeg saltpålegg så har jeg alltid paprika eller agurk på. Det er sjelden jeg spiser 3 skiver til lunsj da, som regel spiser jeg et maistriangel og ja - jeg er temmelig sikker på at det ikke akkurat er slankemat...

Jeg spiser 3-4 måltider om dagen og ett mellommåltid som består av en frukt, det er da det som anbefales? Frokost kl. 7 og lunsj kl 12-12:30, ja, da er det nødvendig med en frukt imellom vanligvis.

Jeg "kan" bare spise en brødskive til frokost og en til lunsj. Til lunsj tar jeg også en salatskål med grønsaker. En frukt eller to i løpet av arb. dagen og en liten middag. Ofte ikke noe til kvelds. Men skeier ut av og til med is/kake for jeg slanker meg jo ikke.

Men dette er altså det jeg kan spise uten å legge på meg. Har spist sånn i mange år og holdt vekta (53 kg) i mange år. (utenom svangerskap da) Er 1,64 høy.

Jeg syns det høres lite ut selv men jeg har en stillesittende jobb. Trenger imidlertid 2-4 ganger i uken (jogging etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "kan" bare spise en brødskive til frokost og en til lunsj. Til lunsj tar jeg også en salatskål med grønsaker. En frukt eller to i løpet av arb. dagen og en liten middag. Ofte ikke noe til kvelds. Men skeier ut av og til med is/kake for jeg slanker meg jo ikke.

Men dette er altså det jeg kan spise uten å legge på meg. Har spist sånn i mange år og holdt vekta (53 kg) i mange år. (utenom svangerskap da) Er 1,64 høy.

Jeg syns det høres lite ut selv men jeg har en stillesittende jobb. Trenger imidlertid 2-4 ganger i uken (jogging etc).

Det skulle selv. være TRENER og ikke TRENGER i slutten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mvh slank og anti Fedon

''Har tenkt litt på det. Poteter har jo vært en viktig næringskilde i mange år, men det er først de senere år nordmenn har blitt fete og plutselig er det potetene som har skylden? Høres rat ut. Jeg tror ikke noe på det.''

Det samme tenker jeg. Endelig en som er enig! :-)

Enig!

Og skylde vektproblemer på poteter "henger ikke på greip".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smackh!

De jar jeg prøvd og de smakte grusomt. :o)

Jeg er visst ikke så enkelt i matveien som jeg tror...

De speltbrødene som de har på kiwi, de er gode! Og billige.... har du prøvd dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De speltbrødene som de har på kiwi, de er gode! Og billige.... har du prøvd dem?

Jeg synes ikke spelt smaker noe godt i det hele tatt. Men jeg har slått meg på havreknekkebrød, de er kjempegode og de metter veldig godt! :o) Ikke får jeg luft i magen av dem heller til tross for at de inneholder litt rug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...