Gå til innhold

Det er urettferdig!


Lillemus

Anbefalte innlegg

tzatziki1365380058

Jeg får boka om ketolysekuren i morra og egentlig hadde det passet bra å prøve halvannen ukes tid, ettersom ungene skal være hos faren da, men vi får se... Spørs hvor omfattende den er i grunnen.

Du kan ikke mene at du skal gå på en ketose-kur for å gå ned 4-5 kilo?

Hva med å akseptere deg selv som du er - med de ekstra kiloene som det bare er du som legger merke til, uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    22

  • Babette

    12

  • DarkPink

    6

  • Sofline

    4

Mest aktive i denne tråden

candyqueen_83

Jeg får boka om ketolysekuren i morra og egentlig hadde det passet bra å prøve halvannen ukes tid, ettersom ungene skal være hos faren da, men vi får se... Spørs hvor omfattende den er i grunnen.

Har du fått boka? Hvordan går det? Ketolysekuren er kanskje litt drastisk for å gå ned 4-5 kg men.. Er en ganske hard prosess for kroppen. Skal helst ha 10 kg ++ å gå ned for å gå på denne kuren. Men jeg vet jo flere som har så lite å gå ned, og det virker bra for dem også :o)

Spent på å høre hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Og jeg kom på en ting til om kostholdet før og nå: Jeg er oppvokst med dessert hver eneste dag. Det samme hadde alle jeg kjente. Og de voksne spiste kaker til kaffen hver dag.

I dag vil jeg tro at begge deler er en sjeldenhet.

Jeg vokste opp på samme måte som du, men jeg ble overvektig av det - ikke veldig, riktignok, men nok til å plages av det. For snart 30 år siden. Og jeg var IKKE en inaktiv unge.

Folk tåler så forskjellig. Og de som tålte lite mat, sånn som jeg, blir enda mer overvektige nå. Blant annet fordi porsjonene er større, og fordi en sjokolade i dag er dobbelt så stor - minst - som de sjokoladene vi kjøpte. Alt er jo dobbel og trippel mengde i dag - se bare på brusen. Nå får du ikke kjøpt mindre enn en halv liter - da jeg var liten, drakk vi 0,25.

Jeg tror dette er årsaken til økning i overvekt blant barn - mens vi som hadde annlegg for å legge på oss tidligere bare ble litt overvektige av å spise det samme som andre, blir de nå veldig overvektige av å spise omtrent det samme som andre - fordi total matmengde/porsjonsmengde har økt.

I tillegg spiste man nok mer regelmessig i "gamle dager"- og det var ikke 10 kjøttkaker til alle i vårt hus, i alle fall. Da var det porsjonsfordeling - to til hver, og tre til pappa.

Så selv om beskrivelsen din stemmer sånn noenlunde, så tror jeg likevel det var mye mindre mengde mat og godteri - tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smackh!

Jeg synes ikke spelt smaker noe godt i det hele tatt. Men jeg har slått meg på havreknekkebrød, de er kjempegode og de metter veldig godt! :o) Ikke får jeg luft i magen av dem heller til tross for at de inneholder litt rug.

Jeg får prøve dem jeg også, godt å veksle litt. Elsker det speltbrødet forresten ;-) Godt vi er ulike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke mene at du skal gå på en ketose-kur for å gå ned 4-5 kilo?

Hva med å akseptere deg selv som du er - med de ekstra kiloene som det bare er du som legger merke til, uansett?

Jeg droppet fort det da. :o) Men jeg skjerper meg litt i matveien om dagen og prøver å røre meg en god del, så får jeg se hvordan det går på vekta. Greit nok at det bare er jeg som ser kiloene, men jeg vet utmerket godt at jeg gjerne kunne gått ned 4.5 kilo uten at det hadde gjort noe som helst. Når man er liten vises kiloene desto bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått boka? Hvordan går det? Ketolysekuren er kanskje litt drastisk for å gå ned 4-5 kg men.. Er en ganske hard prosess for kroppen. Skal helst ha 10 kg ++ å gå ned for å gå på denne kuren. Men jeg vet jo flere som har så lite å gå ned, og det virker bra for dem også :o)

Spent på å høre hvordan det går.

Jeg droppa fort den. Egg + bacon til frokost og bare grønt til lunsj er ikke helt min stil. :o) Nå spiser jeg derimot masse havreknekkebrød (2 til frokost, 2 til lunsj og 1 til mellommål) + middag og evt. en liten ettellerannet til kvelds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Jeg droppa fort den. Egg + bacon til frokost og bare grønt til lunsj er ikke helt min stil. :o) Nå spiser jeg derimot masse havreknekkebrød (2 til frokost, 2 til lunsj og 1 til mellommål) + middag og evt. en liten ettellerannet til kvelds.

Står det bare grønt til lunsj i boka? Kan jeg ikke huske. Har aldri jeg spist hvertfall :o)

Håper du finner noe som virker for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det bare grønt til lunsj i boka? Kan jeg ikke huske. Har aldri jeg spist hvertfall :o)

Håper du finner noe som virker for deg.

*Hihi* Jeg leste ikke noe særlig i boka etter å ha tittet litt på nettet og på nettet fant jeg i alle fall et menyforslag som gikk på egg og bacon til frokost og bare grønt til lunsj. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

*Hihi* Jeg leste ikke noe særlig i boka etter å ha tittet litt på nettet og på nettet fant jeg i alle fall et menyforslag som gikk på egg og bacon til frokost og bare grønt til lunsj. :o)

Jeg prøvde den 2 uker - gikk ned 5 kg. Hadde mye vondt i hodet, dårlig ånde og følte meg generelt ganske dårlig. Kunne jo ikke fortsette med dette. Gikk opp 7 kg nesten med engang jeg hadde sluttet uten å spise masse. Det er en farlig kur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Jeg prøvde den 2 uker - gikk ned 5 kg. Hadde mye vondt i hodet, dårlig ånde og følte meg generelt ganske dårlig. Kunne jo ikke fortsette med dette. Gikk opp 7 kg nesten med engang jeg hadde sluttet uten å spise masse. Det er en farlig kur!

Dårlig ånde, slapphet, hodepine er helt vanlig de par første ukene. Det viser bare at kroppen stiller seg om til fettforbrenning og kvitter seg med karbohydratene.

Og selvfølgelig går man rett opp igjen om man plutselig legger over til karbohydratrik kost igjen. Må ha gradvis opptrapping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Dårlig ånde, slapphet, hodepine er helt vanlig de par første ukene. Det viser bare at kroppen stiller seg om til fettforbrenning og kvitter seg med karbohydratene.

Og selvfølgelig går man rett opp igjen om man plutselig legger over til karbohydratrik kost igjen. Må ha gradvis opptrapping.

Jeg var klar over disse symptomene, men det var ikke noe jeg orket med full jobb og små unger. Tok litt tid å lage omelett eller egg på morgenen også. Sunn, normal kost som det går an å leve med er det aller beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...