Gjest amgh Skrevet 1. august 2007 Del Skrevet 1. august 2007 Hei! Skal snart sende min 11 åring til utreding for tourettes syndrom. Er ganske sikker på at han har akkurat det. Jeg lurer på om noen kan fortelle meg sine opplevelser med leger i den sammenheng. Er de mest opptatt av å medisinere tiksene og andre "problemer" som sosiale "handicap", aggresjon, konsentarsjonsvansker osv, eller er de også opptatt av å hjelpe barnet å mestre situasjoner; øve på utfordrende ting(sinnemestring osv) istedenfor bare medisiner? Jeg er ikke så alt for glad for tanken på medisiner da jeg vet de har mange bivirkninger. Jeg ønsker først og fremst å få info nok til å forstå barnet mitt bedre, og kunne støtte og hjelpe han med de små "handicap" han har ved siden av tiksene(som selvfølgelig kanskje må medisineres etterhvert da de bare utvikler seg og blir sterkere) Takknemlig for svar:-) AMGH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/282055-tourette-syndrom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.