Gå til innhold

Inspirert av "foreldrefellen"

Gjest Hvilke erfaringer har dere ?

Anbefalte innlegg

Gjest Hvilke erfaringer har dere ?

Ble litt inspirert av foreldrefellen lenger ned her...

Vi har et lite barn på drøye to måneder, mannen min har et barn fra tidligere ekteskap.

I svangerskapet var jeg litt deppet fordi jeg syns mannen min brød seg veldig lite om graviditeten. Han virket rett og slett uinteressert i det som hendte. Jeg snakket med litt venninnner osv., hvor de trøstet meg med at det sikkert er fordi han har vært igjennom det tidligere osv.

Sex hadde vi hyppig frem til jeg begynte å få synlig mage, da virket det som om han mistet interessen for meg. Jeg la ikke på meg så fryktelig mye i svangerskapet. Stort sett all "overvekt" kom på magen. Så nå i etterkant så er kroppen relativt tilbake til det normale bortsett fra at magen ikke er i ship shape ennå. Jeg har aldri hatt helt stram og flott mage, men en "helt normal" en. Men er som sagt ikke helt tilbake der ennå.

Så etter at veslemor ble født har vi ikke hatt sex ennå. Jeg er veldig klar for det, men mannen min virker totalt uinteressert. Forsøker jeg å gjøre tilnærmelser, så knurrer han bare.....

Han virket totalt uinteressert i veslemor den første måneden også, tok henne bare når jeg spurte om han kunne være så snill og hjelpe meg litt. Nå er han litt mer interessert, men det kunne vært bedre det også syns jeg. Men det kommer seg vel etter hvert.

Men hvordan sex liv har dere andre hatt ifbm. med fødsel. Er det normalt at mannen trekker seg unna ?

Han er ikke fysisk med meg på andre områder heller. Tar aldri på meg eller noe om dagen. Det gjorde han masse før jeg ble gravid.

Hvilke erfaringer har dere ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/282088-inspirert-av-foreldrefellen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos er det alltid mannen som vil, og kona (meg altså) som holder igjen .....

Men etter at vi fikk nr 2 oppførte mannen seg merkelig, synes jeg. Han flyttet inn på rommet til den eldste! Jeg måtte tigge og be for å få han tilbake. Han skyldte på at han skulle tidlig opp og måtte sove om natta. Men jeg tror han fikk en slags fødselsdepresjon, og ble sjalu på den siste ungen (gutt). Han har den dag i dag et bedre forhold til datteren vår (den første). Det varte da lenger før vi hadde sex den andre gangen, men begge gangene er det han som har tatt det første skrittet. Jeg tror alikevel det er ganske vanlig at nybakte pappaer har litt problemer med sex etter fødsel, særlig hvis de har vært på en fødsel de ikke har taklet helt.....

Snakk med han om det, åpenhet er det som kan løse dette....lykke til:)

Mine erfaringer etter 3 svangerskap er at sexen avtar etterhvert som magen vokser, men vi hadde sex helt frem til magen var veeeeldig stor med alle 3.

Vi har drøyd ganske lenge med å ta opp igjen sexlivet, mest fordi jeg ikke har orket. Det har vel vart fra 3-5 mnd etter fødselen før vi har hatt sex igjen. Dette har vært helt greit for oss begge to.

Mannen min har absolutt stilt opp i forhold til barna, og han har også vært tilgjengelig for fysisk omsorg for meg når jeg har hatt behov for det (kanskje ikke i så stor grad som jeg har ønsket, men man kan jo ikke få alt).

Jeg synes du bør ta en alvorlig prat med mannen din og fortelle hvordan du føler det. Spør også hva som gjør at han trekker seg unna dere begge to.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...