Gå til innhold

"Stresshjerte"

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hurtig hjerteslag?

Jeg aner ikke hva han mener med det, og hvilke utslag det gir. Men poenget er at han framstiller det som om han har fått en dødelig diagnose, som gjør at han må slutte i jobben sin hos oss. Og det kan det jo umulig være....Legen hadde ringt han,sa han, og hadde gitt han sjokk ved å fortelle han at han hadde "stresshjerte".

Skjønner inegnting jeg :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283147-stresshjerte/#findComment-2276556
Del på andre sider

Gjest BipolarII...jeg visst

Har støtt på uttrykket et par ganger i forbindelse med jobb. Dette var begge menn som hadde presset seg enormt over tid. Det gikk i ett hele tiden og de ga kroppen minimalt med hvile. Husker spesielt at en av dem plutselig fikk hjerte som løp løpsk, svettet og skalv. Etter han hadde konferert lege, fikk han beskjed om stresshjerte og at dersom han ikke lot stresshjertet få ro, så ville han få hjerteinfarkt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283147-stresshjerte/#findComment-2276614
Del på andre sider

Jeg aner ikke hva han mener med det, og hvilke utslag det gir. Men poenget er at han framstiller det som om han har fått en dødelig diagnose, som gjør at han må slutte i jobben sin hos oss. Og det kan det jo umulig være....Legen hadde ringt han,sa han, og hadde gitt han sjokk ved å fortelle han at han hadde "stresshjerte".

Skjønner inegnting jeg :-)

Enten er han litt i overkant hysterisk eller så bruker han det for det det er verdt til en unnskyldning for å si opp jobben, som han kanskje aldri har trivdes helt i?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283147-stresshjerte/#findComment-2276627
Del på andre sider

Enten er han litt i overkant hysterisk eller så bruker han det for det det er verdt til en unnskyldning for å si opp jobben, som han kanskje aldri har trivdes helt i?

Der tror jeg jammen at du traff spikeren rett på hodet, LIllemus :-) Han er en type som er i overkant hysterisk, når det gjelder sitt eget ve og vel. Og han trives egnetlig ikke med noe annet enn å late seg og kose seg, fra morgen til kveld. Vi driver eget firma, og det er i overkant av hva han makter av forpliktelser og ansvar :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283147-stresshjerte/#findComment-2276722
Del på andre sider

Annonse

Har støtt på uttrykket et par ganger i forbindelse med jobb. Dette var begge menn som hadde presset seg enormt over tid. Det gikk i ett hele tiden og de ga kroppen minimalt med hvile. Husker spesielt at en av dem plutselig fikk hjerte som løp løpsk, svettet og skalv. Etter han hadde konferert lege, fikk han beskjed om stresshjerte og at dersom han ikke lot stresshjertet få ro, så ville han få hjerteinfarkt.

Dette høres litt søkt ut, synes jeg. Hvordan skal man tvinge et hjerte i ro? Da må man jo finne den nøyaktige, psykiske påkjennningen, og gjøre noe med den. I hans tilfelle så dreier det seg om en jobb som krevet mye ca. halve året. Dvs. vår og høst. Hele sommeren har han fri, og hele vinteren gjør han akkurat som han vil. Tar seg fri og slapper av. Men han har et privatliv som også krever mye av han, og det var det som toppet seg da han ble dårlig/sykemeldt. Men da blir det jo ikke helt riktig å kutte ut jobben, for stresset blir han jo uansett ikke kvitt. Det må jo kunne gå an å medisinere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283147-stresshjerte/#findComment-2276733
Del på andre sider

Gjest BipolarII...jeg visst

Dette høres litt søkt ut, synes jeg. Hvordan skal man tvinge et hjerte i ro? Da må man jo finne den nøyaktige, psykiske påkjennningen, og gjøre noe med den. I hans tilfelle så dreier det seg om en jobb som krevet mye ca. halve året. Dvs. vår og høst. Hele sommeren har han fri, og hele vinteren gjør han akkurat som han vil. Tar seg fri og slapper av. Men han har et privatliv som også krever mye av han, og det var det som toppet seg da han ble dårlig/sykemeldt. Men da blir det jo ikke helt riktig å kutte ut jobben, for stresset blir han jo uansett ikke kvitt. Det må jo kunne gå an å medisinere?

Enig med deg at det at det virker litt søkt. Det er vel kanskje en måte å pent pakke inn at man er på vei til å møte veggen. Et slikt anfall, som det jeg så, virket nesten som et angstanfall.

Han i bedriften din burde nok fordelt jobben mer utover året. Er hjemmesituasjonen samtidig vanskelig, så blir dette en stress-trigger.

"Men da blir det jo ikke helt riktig å kutte ut jobben, for stresset blir han jo uansett ikke kvitt. Det må jo kunne gå an å medisinere?"

Det beste er sikkert å velge andre måter å leve på som er mer sunne. Ikke sikkert det skal medisineres. Hjelper nok ikke løpe fra jobben nei.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283147-stresshjerte/#findComment-2276842
Del på andre sider

Enig med deg at det at det virker litt søkt. Det er vel kanskje en måte å pent pakke inn at man er på vei til å møte veggen. Et slikt anfall, som det jeg så, virket nesten som et angstanfall.

Han i bedriften din burde nok fordelt jobben mer utover året. Er hjemmesituasjonen samtidig vanskelig, så blir dette en stress-trigger.

"Men da blir det jo ikke helt riktig å kutte ut jobben, for stresset blir han jo uansett ikke kvitt. Det må jo kunne gå an å medisinere?"

Det beste er sikkert å velge andre måter å leve på som er mer sunne. Ikke sikkert det skal medisineres. Hjelper nok ikke løpe fra jobben nei.

Takk for vettig svar:-) Ja, jeg synes også at det kan minne mer om angst, enn hjertsykdom. Og dette er det jo all grunn til å ta på alvor. Ingen tvil om det. Men jeg synes ikke at han burde være så opptatt av at det som feiler han er fysisk, og ikke psykisk. Men dette har nok sin bakgrunn i at han i sin tid var gift med en dame med alvorlig psykisk lidelse, som hans datter visstnok har "arvet".

Så det spørs jo hva som er årsaken til at han føler det som han føler. Det er mye med denne mannen som er for komplisert å komme inn på her, men han har en del særtrekk ved sin personlighet, for å si det sånn. Vi merker at vi blir anspente i nærheten av han, trekker et lettelsens sukk når han ikke er tilstede osv. Han er dominant, egenrådig, og eksploderer hvis vi konfronterer han med ting han ikke liker.

Hvordan i all verden skjønte du at han burde fordele jobben sin mer på hele året? :-) Det er nettopp der problemet ligger. Han klarer ikke gjøre noe før han får kniven på strupen, og må deretter jobbe døgnet rundt. For deretter å bli stresset, og måtte slutte i jobben...Skjønn det den som vil. Akkurat nå har han hatt fri fra jobben i snart 2 mnd. ...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/283147-stresshjerte/#findComment-2277008
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...