Gå til innhold

Er det ulovlig at barnefar overnatter en og annen gang?

Anbefalte innlegg

Jeg er separert og har hovedomsorgen for barna. Jeg og barnefaren er veldig gode venner og det hender at han overnatter en og annen natt.

Kan jeg miste mine stønader som enslig forsørger? Eller har man lov å ha overnattingsgjester men ikke barnefar?

Er litt usikker på dette, og vil heller ikke miste stønadene....

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Dette med separasjon er lit spesielt. Separasjonen bortfaller hvis dere ikke avbryter samlivet, men det kan stille seg annerledes hvis dere "forsøker å gjenoppta samlivet".

Din rett til stønader som enslig forsørger er betinget av at dere ikke anses å "leve sammen". Det blir også en vurderingssak og det vil føre for langt å ta en full gjennomgang av vurderingstemaet her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...