Gå til innhold

Overvekt


Gjest Bigboi

Anbefalte innlegg

Hva er overvekt? Kan man kun gå utifra BMI? Mange leger gjør dette. Jeg er selv 30 år, 175cm høy og veier 125kg. Syns det er veldig vanskelig å gå ned i vekt. Trener fast og spiser bra, mange små måltider med en fordeling på ca 45% proteiner, 30% fett og 25% karbo. Er rimelig lei av ikke å gå ned i vekt og har forsøkt bortimot alle dietter som finns, uten at det hjelper. Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trening? Kostholdskurs/ "slankekurs" ala Libra eller Grethe Roede?

Mange treningssentre har opplegg som er spesielt tilpasset de som vil ned i vekt. Det fokuseres på fysisk aktivitet, kosthold og det psykiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis mindre karbohydrater. Les her: www.lavkarbo.no og www.ketolysekuren.no

dette funker garantert. Jeg har mer en 20 år med overvekt bak meg, prøvd å slanke meg i like mange år. Nå spiser jeg lite med karbohydrater, mer med protein og fett. Har gått ned mer enn tjue kilo siden nyttår. Og det med masse god mat, men uten godterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis mindre karbohydrater. Les her: www.lavkarbo.no og www.ketolysekuren.no

dette funker garantert. Jeg har mer en 20 år med overvekt bak meg, prøvd å slanke meg i like mange år. Nå spiser jeg lite med karbohydrater, mer med protein og fett. Har gått ned mer enn tjue kilo siden nyttår. Og det med masse god mat, men uten godterier.

Kan jeg få spørre hvor mange karbohydrater du spiser pr. dag for å gå ned i vekt? Dette er kanskje individuelt, eller? Jeg prøver også dette for tiden og har gått ned overraskende 3 kilo på ca 2 uker da jeg veide meg idag. Motiverende ;).

Men jeg tillater meg å spise litt fullkorn knekkebrød (et måltid innimellom) og litt frukt og bær. Så bruker jeg natreen sukker. Ser ut til å fungere bra ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil ned jeg også....

Spis mindre karbohydrater. Les her: www.lavkarbo.no og www.ketolysekuren.no

dette funker garantert. Jeg har mer en 20 år med overvekt bak meg, prøvd å slanke meg i like mange år. Nå spiser jeg lite med karbohydrater, mer med protein og fett. Har gått ned mer enn tjue kilo siden nyttår. Og det med masse god mat, men uten godterier.

Takk for tips til gode linker. Jeg fant lavkarbo.no, men den andre linken switchet bare over på en helt annen side. Webcat??? Har du peiling på hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips til gode linker. Jeg fant lavkarbo.no, men den andre linken switchet bare over på en helt annen side. Webcat??? Har du peiling på hva dette kan være?

Beklager, jeg har skrevet feil. Det skal være: www.ketolyse.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få spørre hvor mange karbohydrater du spiser pr. dag for å gå ned i vekt? Dette er kanskje individuelt, eller? Jeg prøver også dette for tiden og har gått ned overraskende 3 kilo på ca 2 uker da jeg veide meg idag. Motiverende ;).

Men jeg tillater meg å spise litt fullkorn knekkebrød (et måltid innimellom) og litt frukt og bær. Så bruker jeg natreen sukker. Ser ut til å fungere bra ja.

Jeg spiser 15 - 20 gram karbohydrater om dagen, jeg tar dem stort sett fra grønnsaker. Jeg er ikke av dem som teller så fryktelig nøye. I dag har middagen f.eks. vært stekte biffstrimler med bernaisesaus og wokgrønnsaker. Jeg spiser meg god og mett hver dag og føler ikke behov for snop. I overgangen til kosthold med lite karbohydrater er nok trangen til søtt der, men for meg gikk det over i løpet av tre - fire dager. Kosen min nå er f.eks. kaffe m/fløte.

Jeg har skrevet feil i den ene linken i forrige innlegg, den skal være: www.ketolyse.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser 15 - 20 gram karbohydrater om dagen, jeg tar dem stort sett fra grønnsaker. Jeg er ikke av dem som teller så fryktelig nøye. I dag har middagen f.eks. vært stekte biffstrimler med bernaisesaus og wokgrønnsaker. Jeg spiser meg god og mett hver dag og føler ikke behov for snop. I overgangen til kosthold med lite karbohydrater er nok trangen til søtt der, men for meg gikk det over i løpet av tre - fire dager. Kosen min nå er f.eks. kaffe m/fløte.

Jeg har skrevet feil i den ene linken i forrige innlegg, den skal være: www.ketolyse.no

Tusen takk for opplysningene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...