Gå til innhold

"Problem" med ribbein..


Synch

Anbefalte innlegg

Som overskiften sier har jeg "problem" med et ribbein på høyre side. Virker som det er noe løst der. Jeg kan med litt klundring få tak i den løse delen og bevege den litt opp og ned, att og fram. Og sånn har det vært LENGE. Det gjør ikke vondt, derfor har jeg ikke gjort noe med det. Men litt plagsomt er det når jeg snur meg i senga og jeg føler ribbeinet skal brekke helt av eller noe slik. Så kanskje greit å få gjort noe med det?

Bare lurer på hva som kan være galt, og hva jeg burde gjøre med det? Har som sagt ikke vondt, det bare gir en litt ubehaglig følese i visse liggeposisjoner. Og har som sagt hatt det slik veldig lenge.

En ting til... Hvis jeg blåser lungene fulle av luft så brystkasse og og de nederste ribbeinen stikker fram så går ribbeinene på den siden jeg IKKE har problem mye lengre ut enn på den andre siden. Så det ser helt skeivt ut.

Takker for evt. svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Synch.

Både "den løse" delen av et ribbein og asymetrien høres litt merkverdig ut. Etter som det ikke plager deg noe spesielt er det vel ikke noe hastverk med en nærmere vurdering, men ved en given anledning bør en lege se på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...