Gå til innhold

Mat til 70-åringer?


Gjest appalusa

Anbefalte innlegg

Gi deg da, det er snakk om 70-åringer, ikke 90-åringer!

Dagens 70-åringer har egne tenner, reiser på langweekender til Barcelona og rundreise i Kina. De sitter ikke hjemme og spiser grøt og ser TV og venter på å få plass på pleiehjem.

*ho ho* denne tråden er komisk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    23

  • mariaflyfly

    9

  • Sofline

    7

  • pekkaline

    6

Mest aktive i denne tråden

Server akkurat det samme som du ville servert til andre, men vær eventuelt litt forsiktig med chili'en. Har selv foreldre i 70-årene som elsker eksotisk mat (i tillegg til det meste av annen mat), men som ikke er så vant med fremmede og sterke kryddere som yngre generasjoner. Tror mine foreldre er ganske representative for de litt "urbane" 70-åringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest appalusa

Herregud, jeg tror de fleste 70-åriger i Norge har de fleste av tenna sine i behold. Ihvertfall hadde begge mine besteforeldre fortsatt alle sine tenner da de døde som 86- og 89-åringer.

Da var dine foreldre heldige. Min far har hatt gebiss siden 60-års alderen og min tante fikk gebiss i "konfimasjonsgave". De heldige var vel de som hadde sterke tenner, ikke mange som gikk til tannlege her uten at de måtte da de var unge (og som nå er 70-80 år).

Har hørt mange skrekkeksempler på tannleger også, så ikke mange oppsøkte en uten god grunn! Men det ble vel en litt annen diskusjon :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre er rundt 70, og de spiser akkurat det samme som meg som er 37, jeg serverer akkurat det samme som jeg ville gjort til hvilke som helst andre gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare vent, snart kommer det nok noen som foreslår en meny basert på kjøttkaker og stua tyttebær. ;)

Og husk endelig rekecocktailen til forrett og blomsterdekoren i gangen!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest appalusa

Og husk endelig rekecocktailen til forrett og blomsterdekoren i gangen!! ;-)

Oi, ja holdt på å glemme blomstene oppi alle disse tennene og maten. Må jo vaske huset også, det er kanskje viktigere? Er ikke sånne 70- åringer mere renslig enn oss "unge" også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, ja holdt på å glemme blomstene oppi alle disse tennene og maten. Må jo vaske huset også, det er kanskje viktigere? Er ikke sånne 70- åringer mere renslig enn oss "unge" også?

Kanskje de ser så dårlig at de ikke legger merke til litt støv og skitt? ;-)

For ordens skyld må jeg bare si at de siste innleggene med fleiping om stuede tyttebær, rekecoctail, stripping og blomster relaterer seg til et par gamle tråder om 'hvordan forføre mannen'! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest appalusa

Kanskje de ser så dårlig at de ikke legger merke til litt støv og skitt? ;-)

For ordens skyld må jeg bare si at de siste innleggene med fleiping om stuede tyttebær, rekecoctail, stripping og blomster relaterer seg til et par gamle tråder om 'hvordan forføre mannen'! ;-)

Ok, ingen forføring på gang her nei :-). Men nå tror jeg jeg må gjøre noe aktivt istedet for å sitte her å trykke. Det blir det ihvertfall ingenting av. Takk for gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ingen forføring på gang her nei :-). Men nå tror jeg jeg må gjøre noe aktivt istedet for å sitte her å trykke. Det blir det ihvertfall ingenting av. Takk for gode råd!

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ho ho* denne tråden er komisk!!

Eller egentlig litt tragisk - er det ingen som ser folk i 70-årene handle vanlige dagligvarer i butikken?

Jeg husker at farfaren min hadde litt problemer med skorper etter at han kom et stykke opp i 80-årene. Han sto grensevakt i 1905, var glad i kjøttkaker med mye løk og ble nesten 95 år gammel.

Jeg er sikker på at han hadde likt tacos, kanskje helst i lefser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå ledd meg gjennom denne lange tråden om mat til 70-åringer! Vil bare tilføye at mine svigerforeldre og min far er alle over 70, men de har tennene i behold og spiser det de får!

Ler meg ihjel ved tanken på hvor fornærmet de hadde blitt om de fikk suppe eller grøt pga. alderen!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...