Gå til innhold

Mat til 70-åringer?


Gjest appalusa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    23

  • mariaflyfly

    9

  • Sofline

    7

  • laban

    6

Mest aktive i denne tråden

Er ikke så rart at de går litt i surr! ;-)

Og det virker jo unektelig som om vi levde i stenalderen når poden spør om hva som var mitt favorittprogram på Diskey Channel, hav som var mitt favoritt gameboy-spill osv.

Det 'verste' er at da jeg var liten og tenkte på alle de tekniske nyvinningene som VI hadde, men som ikke foreldrene mine hadde, slik som f eks TV og kassettspiller, så tenkte jeg at dette jammen kom til å bli annerledes når jeg selv fikk barn, DE ville ikke synes at deres mor vokste opp i gamle dager, for "alt" var jo allerede funnet opp!! ;-)

Har du sett TV-reklamen hvor en liten pike leser "stil om fremtiden", mens foreldre og etter hvert helsepersonell gråter og river seg i håret over hvor sprø hun er? Den er bare knallgod og veldig til ettertanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Mine og sambo sine besteforeldre er veldig glad i å få servert pizza. De lager det sjelden selv, men synes det er godt. Så jeg lager ofte litt forskjellige pizzaèr.

Du kan servere hva du vil, etter min mening. Bestefar på godt over 70 synes det er godt og komme hit og få taco :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har familie i 80-årene og de er da i besittelse av både tenner, appetitt og vanlig høflighet. De spiser slett ikke bare sausemat, men også pizza, tacos osv. En 70-åring er født i 1937, ikke i middelalderen.

Det eneste jeg synes du skal være litt forsiktig med, er ren "fingermat" - legg på kniv og gaffel selv om du kanskje ikke har tenkt å bruke dem selv (hvis du serverer f.eks. reker).

Dessuten kan du la være med å lage en mystisk "vri" på helt tradisjonell mat, f.eks. fårikål med brød i stedet for poteter hvis du forstår hva jeg mener.

"Det eneste jeg synes du skal være litt forsiktig med, er ren "fingermat" - legg på kniv og gaffel selv om du kanskje ikke har tenkt å bruke dem selv"

Det er et VELDIG godt råd. Mora mi elsker å prøve nye ting, men det må spises med kniv og gaffel. Selv sushi. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Er ikke så rart at de går litt i surr! ;-)

Og det virker jo unektelig som om vi levde i stenalderen når poden spør om hva som var mitt favorittprogram på Diskey Channel, hav som var mitt favoritt gameboy-spill osv.

Det 'verste' er at da jeg var liten og tenkte på alle de tekniske nyvinningene som VI hadde, men som ikke foreldrene mine hadde, slik som f eks TV og kassettspiller, så tenkte jeg at dette jammen kom til å bli annerledes når jeg selv fikk barn, DE ville ikke synes at deres mor vokste opp i gamle dager, for "alt" var jo allerede funnet opp!! ;-)

Sønnen min trodde ikke på meg når jeg sa jeg hverken hadde dvd eller cder når jeg var liten.

Men nei, ikke noe rart de går i surr de små.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett TV-reklamen hvor en liten pike leser "stil om fremtiden", mens foreldre og etter hvert helsepersonell gråter og river seg i håret over hvor sprø hun er? Den er bare knallgod og veldig til ettertanke.

Helt enig! Den er veldig bra! :-)

Og hvem skulle tro at utviklingen skulle gå SÅ raskt?! Jeg husker godt hvor utrolig imponert jeg var da jeg så den første faksen, på papir som krøllet seg. Nå er jo det gammelt nytt.

Man trenger ikke gå såpass langt tilbake i tid heller. Jeg så på et program om at det var 10 år siden Diana døde. En av fotografene som hadde fått et bilde av Diana og Dodi ombord på yachten i Middelhavet fortalte om at han hyret inn helikopter som kunne fly bildene til redaktøren i Paris! Nå som folk sender digitale bilder både per mail og mobil, virker det unektelig veldig omstendelig og kostbart å hyre inn helikopter! ;-)

me det er bare 10 år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest appalusa

Skulle ikke du slutte å dol'e og komme i gang med husvasken? ;-)

Ja, det var jo det jeg skulle, blir jo avhengig av dette her. Måå jo bare se hva alle skriver her :-). Vaske litt innimellom da, og satse på at de som kommer, ser litt dårlig ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min trodde ikke på meg når jeg sa jeg hverken hadde dvd eller cder når jeg var liten.

Men nei, ikke noe rart de går i surr de små.

:)

Eller bare én tv-kanal!! ;-) Og at jeg var 6 år før vi fikk FARGE-TV!!! *makan*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo det jeg skulle, blir jo avhengig av dette her. Måå jo bare se hva alle skriver her :-). Vaske litt innimellom da, og satse på at de som kommer, ser litt dårlig ))

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest appalusa

Server noe du er god til å lage :-)

Jeg er god på elgkjøttkaker og stuet tyttebær )) og taco. Er jeg i det rette kokehjørnet kan jeg eksperimentere med noe kinesisk mat :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest appalusa

Eller bare én tv-kanal!! ;-) Og at jeg var 6 år før vi fikk FARGE-TV!!! *makan*

Husker far sprang rundt hjemme med TV-antenna og vi fulgte spent med på TV`n og ropte STOPP når vi endelig så noe i all "snøen" på TV. Og da var det Nrk 1 det var snakk om. Dette er vel 30 år siden da, ting forandrer seg ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det være varm mat? Jeg hadde servert pent pyntede smørbrød el snitter. De får i seg mere mat da enn med varmt tror jeg :) hehe, morsom tråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Den er veldig bra! :-)

Og hvem skulle tro at utviklingen skulle gå SÅ raskt?! Jeg husker godt hvor utrolig imponert jeg var da jeg så den første faksen, på papir som krøllet seg. Nå er jo det gammelt nytt.

Man trenger ikke gå såpass langt tilbake i tid heller. Jeg så på et program om at det var 10 år siden Diana døde. En av fotografene som hadde fått et bilde av Diana og Dodi ombord på yachten i Middelhavet fortalte om at han hyret inn helikopter som kunne fly bildene til redaktøren i Paris! Nå som folk sender digitale bilder både per mail og mobil, virker det unektelig veldig omstendelig og kostbart å hyre inn helikopter! ;-)

me det er bare 10 år siden...

I 1997 hadde vi da mail?! Jeg mailet med min søster da hun var i Wales høsten 1995. Husker riktignok ikke om det gikk an å maile bilder da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må det være varm mat? Jeg hadde servert pent pyntede smørbrød el snitter. De får i seg mere mat da enn med varmt tror jeg :) hehe, morsom tråd!

Hvorfor får de i seg mere mat da? Og hvorfor skulle det evt. være et poeng at de skulle få i seg mere mat?

*undrer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1997 hadde vi da mail?! Jeg mailet med min søster da hun var i Wales høsten 1995. Husker riktignok ikke om det gikk an å maile bilder da...

I en annen del av programmet handlet det om en britisk redaktør som hadde mottatt bilder av en hardt skadet Diana i vraket, og som kjørte inn på jobben midt på natta for å se på bildene, så han hadde tydeligvis fått dem sendt i ett eller annet format over kanalen.

Så det var sikkert forskjell på hva slags type utstyr som var vanlig og ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en annen del av programmet handlet det om en britisk redaktør som hadde mottatt bilder av en hardt skadet Diana i vraket, og som kjørte inn på jobben midt på natta for å se på bildene, så han hadde tydeligvis fått dem sendt i ett eller annet format over kanalen.

Så det var sikkert forskjell på hva slags type utstyr som var vanlig og ikke.

Det var det helt sikkert - det har jo skjedd vanvittig mye på den fronten de siste 10 årene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så rart at de går litt i surr! ;-)

Og det virker jo unektelig som om vi levde i stenalderen når poden spør om hva som var mitt favorittprogram på Diskey Channel, hav som var mitt favoritt gameboy-spill osv.

Det 'verste' er at da jeg var liten og tenkte på alle de tekniske nyvinningene som VI hadde, men som ikke foreldrene mine hadde, slik som f eks TV og kassettspiller, så tenkte jeg at dette jammen kom til å bli annerledes når jeg selv fikk barn, DE ville ikke synes at deres mor vokste opp i gamle dager, for "alt" var jo allerede funnet opp!! ;-)

*knegg*

Sa ikke fysikerene noe tilsvarende, om at nå var tingene på plass og det bare var finpussen av teorien som gjensto, rett før Einstein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*knegg*

Sa ikke fysikerene noe tilsvarende, om at nå var tingene på plass og det bare var finpussen av teorien som gjensto, rett før Einstein?

He he, mulig det.

Det er ihvertfall nok av bevis i historien på at ikke bare barn (som jeg) men også voksne og dertil vitenskapsfolk ikke i sine villeste fantasier kan forestille seg selv det som er rett rundt hjørnet! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest appalusa

Må det være varm mat? Jeg hadde servert pent pyntede smørbrød el snitter. De får i seg mere mat da enn med varmt tror jeg :) hehe, morsom tråd!

Må kanskje skjære av skorpene da, slik at de blir lettere å tygge? :-). De kan jo "dyppe" brødet i kaffen også, som endel eldre gjør)). (Fleiper nå da ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest appalusa

Har nå ledd meg gjennom denne lange tråden om mat til 70-åringer! Vil bare tilføye at mine svigerforeldre og min far er alle over 70, men de har tennene i behold og spiser det de får!

Ler meg ihjel ved tanken på hvor fornærmet de hadde blitt om de fikk suppe eller grøt pga. alderen!

mvh

Det var vel ikke en slik servering jeg tenkte på heller da jeg startet denne tråden, ikke tenkte jeg på dårlige tenner heller :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...