fru pus Skrevet 30. mai 2001 Skrevet 30. mai 2001 Håper du kan svare meg da dette haster veldig. Jeg er for tiden ansatt på timebasis i en try&hire stilling fram til en gitt dato. Men etter denne datoen kommer stillingen min til å opphøre. Hva skjer hvis jeg nå blir sykemeldt frem til svangerskapspermisjonen starter? (om ca. 4 måneder) Hvordan vil sykepenger bli beregnet? Vil jeg ha rett på sykepenger etter den dato da stillingen min opphører? mvh. 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 31. mai 2001 Skrevet 31. mai 2001 Hvis arbeidsforholdet i utgangspunktet er avtalt å vare mindre enn 6 mndr får du sykepenger iht lønna frem til sluttdato. Deretter får du sykepenger derosm du kan dokumentere /sannsynliggjøre tapt inntekt. Sykepengene omregnes da i forhold til din normale årsinntekt, hovedregelen er at man bruker gjennomsnittet av de siste 3 ferdiglignede årene men unntak finnes. Se http://trygdehjelpen.no/sykepenger/beregning.html 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.