Gå til innhold

Kroniske magesmerter!


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei. Jeg er en jente på 17 år. Jeg har siden 5 klasse (11 år) slitt med kroniske magesmerter. Jeg har vært hos lege 2 ganger den siste tiden, men de finner ikke ut noe serlig. Smertene kommer og går i perioder. Noen perioder varer i dager, andre i måneder. Da er det vondt mer eller mindre hver dag. Smertene varierer også. Det er dager hvor smertene er såpass "milde" at jeg fungerer greit. Jeg holder ut på skolen og kommer meg gjennom dagen. Og det er dager hvor jeg ikke sitter oppreist. Smertene har gjort det vanskelig å komme seg gjennom skoledagene. Jeg begynte i fjor på Restaurent og matfag. Mye av skolegangen gikk med på kjøkkenarbeid, noe som krevde mye ståing og jobbing. Det ble veldig krevende i lengden da smertene var som verst og jeg helst hadde lyst til å legge meg og sove. Finner jeg ikke ut av det snart er jeg usikker på hvor vidt jeg kommer meg gjennom skoleåret. Smertene sitter stort sett i hele magen. Det er litt vanskelig å plassere de mer nøyaktig. Når de er på sitt verste går det over i ryggen også. Noe jeg ofte kjenner i ettertid. Da jeg var hos legen første gangen ble jeg sendt videre til ultralyd. De fant ikke ut noe. Jeg var hos legen igjen, og han har ordnet time hos en magespesialist på sykehuset. Legen har hele tiden mistenkt at smertene kan komme av det psykiske. Stress, plager fra barndommen eller mye tenking, undring og grubling kan være årsaken, mener han. Jeg tenker mye. På mye rart. Jeg har mye som sitter igjen fra barndommen som jeg ikke klarer å legge helt fra meg. Men det jeg bruker mest energi på er å gruble på hva som feiler magen min. Jeg leser veldig mye om det på nettet. Jeg føler ikke at jeg finner noen innlegg som passer med mine symptomer. Men jeg kjenner meg veldig igjen i historiene til andre folk. Smertestillende hjelper meg ikke lengre. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen som har noen tips/råd til hva jeg kan gjøre, hvem jeg kan snakke med eller noe jeg kan ta for smertene???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...