Gå til innhold

omskolering? eller hva gjør jeg??

Anbefalte innlegg

Gjest sussi

Heisann :-))

Har kommet i en kinkig situasjon. Jeg har nylig fått beskjed om at jeg sannsynligvis har fått total melkeallergi. Jeg skal på flere undersøkelser, men nå når det er så nytt, så dukker det selvfølgelig opp forskjellige ting som en lurer på.

Saken er den at jeg er utdannet kokk. Problemet blir da at jeg ikke kan smake på hverken det ene eller andre da det meste inneholder melk. Og dersom jeg ikke kan smake til maten selv, hvem skal da gjøre det. Yrket blir nok ikke umulig, men det blir uten tvil mye vanskeligere.

Så spørsmålet mitt blir da. Hva gjør jeg nå? Er dette god nok grunn til å få støtte til å omskolere seg eller hvilke muligheter har jeg?

På forhånd tusen takk for svar.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/28520-omskolering-eller-hva-gj%C3%B8r-jeg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Spørsmålet er om du kan fortsette som kokk uten å smake på melkemat.

Tror nok du må gå veien om utredning av muligheter på arbeidsplassen først og fremst. Arbeidsgiver er pliktig å tilrettelegge arbeidet for deg, og alt etter størrelsen på arbeidsplassen så burde det vel la seg gjøre at andre lager den maten som inneholder melk?

Trygdekontoret eller bedriftshelsetjenesten kan hjelpe deg med å ta initiativ overfor arb.giver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...