Gå til innhold

Har noe ved psykiatriforum forandret seg?


Gjest "Se meg frøken..."

Anbefalte innlegg

Tror du ikke det du skriver der også er en overforenkling? En del provoseres vel også av at noen tillater seg i større grad enn andre å be om mye oppmerksomhet? Jeg synes "bugs bunny" påpeker noe vesentlig ved dynamikken rundt dette i sitt innlegg. Kombinasjonen av at noen tillater seg å be om oppmerksomhet i større grad enn andre og det at det gis mer respons fra nhd enn hva som har vært vanlig, tror jeg kan sette i gang mye følelser hos en del andre brukere.

Hvor mange innlegg man ønsker å skrive her er jo opp til hver enkelt, er det ikke det da? Om noen ønsker å hyppig så bør da det være lov, så lenge innleggene inneholder noe vettugt hvilket de i dette tilfellet gjør. De aller fleste innlegg her inne begynner med "nhd", hvilket er logisk -det er tross alt han de fleste ønsker svar fra. Om problemet er at enkelte opplever at NHD favoriserer, vel da retter man innlegget til ham, man drar ikke inn noen som faktisk ikke gjør noe annet enn å skrive innlegg og håpe på svar..slik de fleste gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 122
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    26

  • Orio

    19

  • cathlin

    13

  • Motiva

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Majja Kr.

jente31 bruker ryddige overskrifter som beskriver problemstillingen og har konkrete spm, og det er slikt som oftest svares på.

jeg kan faktisk forutse med ganske stor nøyaktighet hvilke innlegg som får svar av nhd.

:) Og i så måte favoriseres hun ikke fremfor andre slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser poenget ditt, og er enig. Temaet er NHD og hans valg av hvilke spørsmål han besvarer. Utgangspunktet for debatten er at en person har fått mange svar fra NHD, og alle vet hvem det er snakk om, er det like greit og mest redelig å si rett ut hvem det gjelder. I motsatt fall kan Jente31 lett oppfatte det som et skjult angrep på henne, noe det har vært nok av i det siste.

Faren er jo at hele debatten sporer av, og bare dreier seg om henne som person.

Jeg forstår ikke hvorfor det ikke er mulig å fokusere på vedkommende`s (nhd) besvaring uten i det hele tatt å dra inn noen andre. Jeg liker faktisk ikke at dette tilstadighet dukker opp, når det så til de grader ikke er hennes problem. Dersom dere opplever dere forbigått så retter dere innlegget til Nhd personlig, det er fullt unødvendig å dra inn det samme nicket gang på gang, slikt blir i mine øyne lite voksent og lite realt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor det ikke er mulig å fokusere på vedkommende`s (nhd) besvaring uten i det hele tatt å dra inn noen andre. Jeg liker faktisk ikke at dette tilstadighet dukker opp, når det så til de grader ikke er hennes problem. Dersom dere opplever dere forbigått så retter dere innlegget til Nhd personlig, det er fullt unødvendig å dra inn det samme nicket gang på gang, slikt blir i mine øyne lite voksent og lite realt.

Jeg vil bare si at jeg ikke opplever meg forbigått. Har nok ikke fått svar på alt jeg har lurt på, men har ikke ment at hun ikke "fortjener" de svarene hun har fått.

I utgangspunktet er jeg enig med deg, men det har vært såpass mange diskusjoner hvor hennes nick er trukket fram at det på en måte er "for sent å snu". Hadde dette vært første innlegg omkring temaet hadde jeg vært helt enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedmotivasjonen for å skrive et innlegg kan være den samme, enten man har tilegnet seg forumets "godtatte kode" eller ikke.

Jeg har ikke tenkt over at det skulle være noen kode for å bli godtatt her.

Jeg forstår ikke denne sjalusigreia. Jeg forstår ihvertfall ikke at det er mulig å være sjalu på noen som har slitt i mange år og som nå er i ferd med å hjelpe seg selv ut av det.

Dessuten tror jeg det må være vanskelig å svare på gjentatte syteinnlegg som ikke har noe annet formål enn å syte og få trøst. Hva skal man svare da? - Stakkars deg!, liksom.

Det kan vel heller andre enn nhd svare på, som bare skal svare på et visst antall spørsmål. Blir meningsløst å bruke tiden på slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tenkt over at det skulle være noen kode for å bli godtatt her.

Jeg forstår ikke denne sjalusigreia. Jeg forstår ihvertfall ikke at det er mulig å være sjalu på noen som har slitt i mange år og som nå er i ferd med å hjelpe seg selv ut av det.

Dessuten tror jeg det må være vanskelig å svare på gjentatte syteinnlegg som ikke har noe annet formål enn å syte og få trøst. Hva skal man svare da? - Stakkars deg!, liksom.

Det kan vel heller andre enn nhd svare på, som bare skal svare på et visst antall spørsmål. Blir meningsløst å bruke tiden på slikt.

I alle sosiale sammenhenger foreligger det en form for sosial kode; visse typer handlinger og utsagn anses for å være mer akseptert enn andre.

Denne diskusjonen handler om mer enn banal "sjalusi", og det er ingen grunn til å hevde at brukere som har fått færre svar enn de har ønsket, har fått det fordi alle deres innlegg skulle være preget av syting eller andre negative faktorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor mange innlegg man ønsker å skrive her er jo opp til hver enkelt, er det ikke det da? Om noen ønsker å hyppig så bør da det være lov, så lenge innleggene inneholder noe vettugt hvilket de i dette tilfellet gjør. De aller fleste innlegg her inne begynner med "nhd", hvilket er logisk -det er tross alt han de fleste ønsker svar fra. Om problemet er at enkelte opplever at NHD favoriserer, vel da retter man innlegget til ham, man drar ikke inn noen som faktisk ikke gjør noe annet enn å skrive innlegg og håpe på svar..slik de fleste gjør.

Jeg mener at det fenomenet som her diskuteres, handler om mye mer enn hva som er "lov" i dette forumet. Selvfølgelig har hver enkelt lov til å skrive så mange innlegg man ønsker, og selvfølgelig har nhd lov til å velge å svare på de innlegg han ønsker å svare på.

Jeg tror at noe av det som provoserer enkelte er det å se kombinasjonen av brukere(e) som tilsynelatende velger å adoptere alt nhd sier og tilpasser seg de holdninger han har fremhevet som positive for å oppnå bedring, og nhds villighet til å gi respons på alle utspill til brukeren(e) til tross for at de også inneholder elementer han vanligvis ikke ville gitt respons på.

Jeg tror også at enkelte provoseres ut i fra at de selv ikke ville turt å uttrykke sin beundring og ønske om oppmerksomhet like uhemmet. Det å se andre gjøre nettopp det de selv kan ha hatt ønsker om å gjøre (men ansett for å være upassende) og oppnå mye gjennom det, kan vekke sterke følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noen gang slått dere at NHD svarer jente31 nå enda mer enn før pga han er irritert og forundret over den sjalusien som enkelte bruker føler i forhold til henne? Enkelte blir trigget av sånt.

Jeg er i den situasjonen at jeg ofte får svar fra NHD enda jeg ikke har bedt om eller forventet NHD-svar. Kanskje jeg burde skrevet at det ikke var nødvendig med fagsvar heller, hvis det er sånn at noen andre heller ønsker å få svar fra han?

Du har sannsynligvis rett:-)

Dersom man har en oppfatning av at noen har blitt "angrepet" uberettighet, vil mange av oss føle en oppfordring til å beskytte vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det fenomenet som her diskuteres, handler om mye mer enn hva som er "lov" i dette forumet. Selvfølgelig har hver enkelt lov til å skrive så mange innlegg man ønsker, og selvfølgelig har nhd lov til å velge å svare på de innlegg han ønsker å svare på.

Jeg tror at noe av det som provoserer enkelte er det å se kombinasjonen av brukere(e) som tilsynelatende velger å adoptere alt nhd sier og tilpasser seg de holdninger han har fremhevet som positive for å oppnå bedring, og nhds villighet til å gi respons på alle utspill til brukeren(e) til tross for at de også inneholder elementer han vanligvis ikke ville gitt respons på.

Jeg tror også at enkelte provoseres ut i fra at de selv ikke ville turt å uttrykke sin beundring og ønske om oppmerksomhet like uhemmet. Det å se andre gjøre nettopp det de selv kan ha hatt ønsker om å gjøre (men ansett for å være upassende) og oppnå mye gjennom det, kan vekke sterke følelser.

Fikk lyst til å være med på denne diskusjonen, men jeg trenger jo ikke det når du setter ord på akkurat det jeg tenker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enig med deg

Jeg har ikke vært her inne mye selv, men har lest en del her.

Min oppfatning er at du har ganske så rett.

Det er litt slik føler jeg at syting blir ikke bare oversett men "sett ned på" av NHD. Og når jeg skriver syting så har jeg forstått at det ordet strekker seg lang her inne. Folk "syter" liksom ofte her inne.

Jeg har sett konkrete spørsmål bli besvart av NHD hvor han spør om mer informasjon og når det blir besvart så svarer ikke NHD. Jeg sitter igjen med en følelse av at NHD for det første ikke har så altfor mye til overs for jenter med overgrepsbakgrunn. At disse ikke blir tatt på alvor på samme måte som andre med andre problemstillinger. Kanskje fordi de er mange og sytete?

Det du skriver om frøken og elever passer bra, her inne ser jeg for meg svært mange mennesker som bedende skriver ned noen ord i håp om at idolet NHD skal gidde å svare akkurat dem.

Jeg synes det er kvalmt og jeg skulle virkelig ønsker disse menneskene kunne satt sin lit til andre rundt dem som kunne være der for dem slik at håpet til NHD forsvant.

Jeg synes NHD kan svare godt og greit på enkelte spørsmål. Men jeg synes også å se mange spydige eller useriøse svar, som jeg vil kalle det. Jeg synes i det store og hele ikke at NHD fremstår særlig prosfesjonell.

Og det aller mest spesielle her på forummet som nesten bekrefter det du skriver er at det ikke går ann å skrive noe kokret negativt om NHD uten at "tusenvis" skriker ut i protest. (bare vent å se hvilken reaksjon mitt inlegg får :)

Hver gang noen sier noe negativt så blir det et veldig leven og da kan jeg godt se for meg et klasserom med mange hengivne elever som forguder frøkena si.

Selvom de fleste brukerne her ser ut til å være i denne klassen og derfor synes ting er greit som de er så ville jeg ønsker (for de andre brukerne som ikke har kommet til idolstadiet ennå) at de hadde en mer profesjonell person som tok hånd om forummet.

Folk fortjener svar selv om de ikke er en yndlingselev. Mange av spørsmålene som blir stilt her kan være aktuelle for svært mange flere. Og i et forum som omhandler psykiatri med alt det det innebærer så synes jeg det hviler et svært stort krav til oppførsel fra den som besvarer sprørsmålene, i dette tilfellet NHD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært her inne mye selv, men har lest en del her.

Min oppfatning er at du har ganske så rett.

Det er litt slik føler jeg at syting blir ikke bare oversett men "sett ned på" av NHD. Og når jeg skriver syting så har jeg forstått at det ordet strekker seg lang her inne. Folk "syter" liksom ofte her inne.

Jeg har sett konkrete spørsmål bli besvart av NHD hvor han spør om mer informasjon og når det blir besvart så svarer ikke NHD. Jeg sitter igjen med en følelse av at NHD for det første ikke har så altfor mye til overs for jenter med overgrepsbakgrunn. At disse ikke blir tatt på alvor på samme måte som andre med andre problemstillinger. Kanskje fordi de er mange og sytete?

Det du skriver om frøken og elever passer bra, her inne ser jeg for meg svært mange mennesker som bedende skriver ned noen ord i håp om at idolet NHD skal gidde å svare akkurat dem.

Jeg synes det er kvalmt og jeg skulle virkelig ønsker disse menneskene kunne satt sin lit til andre rundt dem som kunne være der for dem slik at håpet til NHD forsvant.

Jeg synes NHD kan svare godt og greit på enkelte spørsmål. Men jeg synes også å se mange spydige eller useriøse svar, som jeg vil kalle det. Jeg synes i det store og hele ikke at NHD fremstår særlig prosfesjonell.

Og det aller mest spesielle her på forummet som nesten bekrefter det du skriver er at det ikke går ann å skrive noe kokret negativt om NHD uten at "tusenvis" skriker ut i protest. (bare vent å se hvilken reaksjon mitt inlegg får :)

Hver gang noen sier noe negativt så blir det et veldig leven og da kan jeg godt se for meg et klasserom med mange hengivne elever som forguder frøkena si.

Selvom de fleste brukerne her ser ut til å være i denne klassen og derfor synes ting er greit som de er så ville jeg ønsker (for de andre brukerne som ikke har kommet til idolstadiet ennå) at de hadde en mer profesjonell person som tok hånd om forummet.

Folk fortjener svar selv om de ikke er en yndlingselev. Mange av spørsmålene som blir stilt her kan være aktuelle for svært mange flere. Og i et forum som omhandler psykiatri med alt det det innebærer så synes jeg det hviler et svært stort krav til oppførsel fra den som besvarer sprørsmålene, i dette tilfellet NHD.

"Det er litt slik føler jeg at syting blir ikke bare oversett men "sett ned på" av NHD. Og når jeg skriver syting så har jeg forstått at det ordet strekker seg lang her inne. Folk "syter" liksom ofte her inne."

Det er jeg enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del kunne du godt brukt fast nick, det er en helt legitim problemstilling du tar opp. Og du retter ikke noen kritikk mot Jente31, tvert i mot anerkjenner du hennes rett til å rekke opp hånden og rope "se meg". Det kan være lett å få inntrykk av at NHD favoriserer henne, men som du sier, han velger fritt hvilke innlegg han vil svare på.

Jeg har ikke oversikt over alle innlegg Jente31 har skrevet, eller hvor ofte/i hvilke situasjoner hun har fått svar fra NHD. Det er nok flere grunner til at hun er blitt "favorisert", for det første har hun vært i en veldig vanskelig situasjon, og virkelig hatt behov for den hjelpen hun har fått her, i motsetning til mange av oss andre har hun først i det siste fått hjelp utenfra. Hun har også nyttiggjort seg de svarene hun har fått, og kommet videre til nye spørsmål, det er klart at det gjør det mer fristende og inspirerende å svare henne enn andre som kanskje spør om det samme på nytt og på nytt, uten at det ser ut til at de får noen hjelp av svarene.

Når det gjelder det siste innlegget, og svaret hun fikk fra NHD, er det fra min side "helt greit". (Vet ikke hvordan jeg skal uttrykke det, men håper du forstår hva jeg mener.) Antagelig var det et spørsmål NHD lett kunne svare på. Det var også et faglig spørsmål, som det nok var viktig å få svar på. Det er ikke alltid lett å forstå forskjellen på å disossiere og å ha flere personligheter, som det sto om i den artikkelen hun henviste til. Det var egentlig ikke noen bekreftelse av henne heller, men en forsikring om at hun fortsatt hadde gode muligheter til å bli bedre.

Hva som ville skjedd om hun i større grad ble nødt til å stole på seg selv er ikke godt å si, og er heller ikke tema her.

Vi andre som bruker forumet kan jo også spørre oss selv hvorfor vi blir så opprørt over at hun tar så stor "plass". Kanskje det også kan ha noe med oss selv å gjøre? Mange bruker jo forumet til å avreagere og komme med små og store hjertesukk. Er det faglige svar vi er ute etter? Eller er det en bekreftelse fra NHD, i kraft av "hovedpersonen" her på forumet? En bekreftelse på at vi har det forferdelig (som vi alle synes fra tid til annen), at vi har lov til å føle som vi gjør? Skal jeg være ærlig er det ofte bare en eller annen form for bekreftelse jeg er ute etter, enten fra NHD eller andre. Selvfølgelig har jeg også mer konkrete, faglige spørsmål, men det er ikke like ofte.

En annen tendens jeg har merket meg er at det er lettere å få svar fra andre som bruker forumet på innlegg av typen "orker ikke mer" enn hvis du prøver å være mer konstruktiv når du skriver. Det kan også være en farlig tendens, skal du få støtte og bekreftelse må du gjøre deg mer stakkarslig enn du er.

Jeg syns ikke det skal være lov å spørre om det samme flere ganger, og få svar selv om man ikke alltid klarer å nyttiggjøre seg av dem. Ellers kan det lett bli veldig prestasjonspreget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke vært her inne mye selv, men har lest en del her.

Min oppfatning er at du har ganske så rett.

Det er litt slik føler jeg at syting blir ikke bare oversett men "sett ned på" av NHD. Og når jeg skriver syting så har jeg forstått at det ordet strekker seg lang her inne. Folk "syter" liksom ofte her inne.

Jeg har sett konkrete spørsmål bli besvart av NHD hvor han spør om mer informasjon og når det blir besvart så svarer ikke NHD. Jeg sitter igjen med en følelse av at NHD for det første ikke har så altfor mye til overs for jenter med overgrepsbakgrunn. At disse ikke blir tatt på alvor på samme måte som andre med andre problemstillinger. Kanskje fordi de er mange og sytete?

Det du skriver om frøken og elever passer bra, her inne ser jeg for meg svært mange mennesker som bedende skriver ned noen ord i håp om at idolet NHD skal gidde å svare akkurat dem.

Jeg synes det er kvalmt og jeg skulle virkelig ønsker disse menneskene kunne satt sin lit til andre rundt dem som kunne være der for dem slik at håpet til NHD forsvant.

Jeg synes NHD kan svare godt og greit på enkelte spørsmål. Men jeg synes også å se mange spydige eller useriøse svar, som jeg vil kalle det. Jeg synes i det store og hele ikke at NHD fremstår særlig prosfesjonell.

Og det aller mest spesielle her på forummet som nesten bekrefter det du skriver er at det ikke går ann å skrive noe kokret negativt om NHD uten at "tusenvis" skriker ut i protest. (bare vent å se hvilken reaksjon mitt inlegg får :)

Hver gang noen sier noe negativt så blir det et veldig leven og da kan jeg godt se for meg et klasserom med mange hengivne elever som forguder frøkena si.

Selvom de fleste brukerne her ser ut til å være i denne klassen og derfor synes ting er greit som de er så ville jeg ønsker (for de andre brukerne som ikke har kommet til idolstadiet ennå) at de hadde en mer profesjonell person som tok hånd om forummet.

Folk fortjener svar selv om de ikke er en yndlingselev. Mange av spørsmålene som blir stilt her kan være aktuelle for svært mange flere. Og i et forum som omhandler psykiatri med alt det det innebærer så synes jeg det hviler et svært stort krav til oppførsel fra den som besvarer sprørsmålene, i dette tilfellet NHD.

Jeg er ikke enig i din generelle kritikk av nhd, og jeg deler heller ikke din oppfatning av at han ikke skulle være opptatt av mennesker som har vært utsatt for overgrep (tvert i mot har han skrevet at han i en periode jobbet mye med overgrepsutsatte, hvis jeg ikke husker feil).

Jeg synes dette forumet totalt sett er et spennende og levende forum, hvor nhds bidrag er vesentlig. Mener slike debatter som denne er meningsfylte fordi det illustrerer at forumet på mange måter er et lite levende samfunn. Av og til kan noen av oss ha lyst til å sette fokus på ulike typer fenomener, inkl. mer og mindre direkte kritikk også av sider ved nhds virksomhet, men en så bastant kritkk som du kommer med, finner jeg lite dekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det skal være lov å spørre om det samme flere ganger, og få svar selv om man ikke alltid klarer å nyttiggjøre seg av dem. Ellers kan det lett bli veldig prestasjonspreget.

Mener du det du skrev i den første setningen, eller ble det et "ikke" for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du det du skrev i den første setningen, eller ble det et "ikke" for mye?

Jo, det ble en ikke for mye:-) Altså, jeg syns det skal være lov å spørre om ting flere ganger osv. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes innlegget ditt er godt og er enig i svært mye av det du skriver. Forøvrig har jeg vært på dol psykiatri i ørten år og jeg synes ikke dette forumet har endret seg egentlig.Det har vel alltid vært slikt.NHD liker ikke syting.Han har kommet med tildels svært fordømmende svar om narkomane etc eller de som ikke oppfører seg så konstruktivt.Noe jeg synes er mer betenkelig er når andre skriver inn her om trøblete partnere eller venninner og NHD er raskt til å stemple de som psykopater etc og be folk om å ta avstand fra vedkommende.Jeg ser ihvertfall ikke på NHD som noe idol og jeg er svært ofte uenig i hans faglige vurderinger og svar.Han er sikkert en snill og hyggelig fyr da.Det er vel ikke noe rart om NHD heller får ulike preferanser i forhold til nick.Det er vel naturlig at han får en slags omsorgsfølelse for feks kjente nick han "liker".Og det er vel ikke noe galt i det?Jeg kan godt forstå at noen av de som skriver her utover å få svar på et spørsmål synes det er godt å få tilbakemelding fra en fagperson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det fenomenet som her diskuteres, handler om mye mer enn hva som er "lov" i dette forumet. Selvfølgelig har hver enkelt lov til å skrive så mange innlegg man ønsker, og selvfølgelig har nhd lov til å velge å svare på de innlegg han ønsker å svare på.

Jeg tror at noe av det som provoserer enkelte er det å se kombinasjonen av brukere(e) som tilsynelatende velger å adoptere alt nhd sier og tilpasser seg de holdninger han har fremhevet som positive for å oppnå bedring, og nhds villighet til å gi respons på alle utspill til brukeren(e) til tross for at de også inneholder elementer han vanligvis ikke ville gitt respons på.

Jeg tror også at enkelte provoseres ut i fra at de selv ikke ville turt å uttrykke sin beundring og ønske om oppmerksomhet like uhemmet. Det å se andre gjøre nettopp det de selv kan ha hatt ønsker om å gjøre (men ansett for å være upassende) og oppnå mye gjennom det, kan vekke sterke følelser.

Utrolig godt sagt det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes innlegget ditt er godt og er enig i svært mye av det du skriver. Forøvrig har jeg vært på dol psykiatri i ørten år og jeg synes ikke dette forumet har endret seg egentlig.Det har vel alltid vært slikt.NHD liker ikke syting.Han har kommet med tildels svært fordømmende svar om narkomane etc eller de som ikke oppfører seg så konstruktivt.Noe jeg synes er mer betenkelig er når andre skriver inn her om trøblete partnere eller venninner og NHD er raskt til å stemple de som psykopater etc og be folk om å ta avstand fra vedkommende.Jeg ser ihvertfall ikke på NHD som noe idol og jeg er svært ofte uenig i hans faglige vurderinger og svar.Han er sikkert en snill og hyggelig fyr da.Det er vel ikke noe rart om NHD heller får ulike preferanser i forhold til nick.Det er vel naturlig at han får en slags omsorgsfølelse for feks kjente nick han "liker".Og det er vel ikke noe galt i det?Jeg kan godt forstå at noen av de som skriver her utover å få svar på et spørsmål synes det er godt å få tilbakemelding fra en fagperson.

Grunnen til at han kommer med svært så bastante svar er nok fordi han er en av de få som velger å kalle en spade for en spade.Noen trenger å få et spark bak, det trenger vi alle iblant. Det er lite lulling her inne, og det tror jeg vi faktisk kan takke nhd for :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det fenomenet som her diskuteres, handler om mye mer enn hva som er "lov" i dette forumet. Selvfølgelig har hver enkelt lov til å skrive så mange innlegg man ønsker, og selvfølgelig har nhd lov til å velge å svare på de innlegg han ønsker å svare på.

Jeg tror at noe av det som provoserer enkelte er det å se kombinasjonen av brukere(e) som tilsynelatende velger å adoptere alt nhd sier og tilpasser seg de holdninger han har fremhevet som positive for å oppnå bedring, og nhds villighet til å gi respons på alle utspill til brukeren(e) til tross for at de også inneholder elementer han vanligvis ikke ville gitt respons på.

Jeg tror også at enkelte provoseres ut i fra at de selv ikke ville turt å uttrykke sin beundring og ønske om oppmerksomhet like uhemmet. Det å se andre gjøre nettopp det de selv kan ha hatt ønsker om å gjøre (men ansett for å være upassende) og oppnå mye gjennom det, kan vekke sterke følelser.

Kanskje undervurderer du begge parter en anelse. Dette blir i mine øyne uansett veldig smålig, veldig sjalusipreget. Jeg er ikke helt begeistret for dette med å ukritisk adoptere tanker fra en fagperson, verken på nett eller i real life, Men å kritisere(for det er det det blir ut av en slik tråd desverre) en bruker fordi hun strever og faller, tar til seg det en fagperson sier, skriver innlegg og håper på svar, reiser seg og kjemper videre. Nja, jeg synes ikke det er helt fair.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...