Gå til innhold

Har noe ved psykiatriforum forandret seg?


Gjest "Se meg frøken..."

Anbefalte innlegg

"også handler det om hvordan hans valg gjør noe med en del andre brukere emosjonelt"

Så fordi disse brukerene reagerer emosjonelt, skal jente31 presses til å produsere færre spørsmål og nhd presses til å slutte svare?

Kan det ikke være like greit å si: -Bli voksen! , produserer flere spørsmål selv, eller tenkt over hvordan spørsmålene stilles.

Slik jeg opplever det Wita, så er det du som insisterer på å gjøre dette til en debatt om jente 31, til tross for at ganske mange forsøker å løfte debatten opp til et noe mer prinsipielt plan.

Jeg har sagt mange ganger i dag at jeg ønsker jente 31 i forumet, at jeg ikke mener å kritisere henne, at jeg håper at hun ikke blir altfor såret av at dette temaet diskuteres osv. osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 122
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    26

  • Orio

    19

  • cathlin

    13

  • Motiva

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest skriker ikke høyest

"også handler det om hvordan hans valg gjør noe med en del andre brukere emosjonelt"

Så fordi disse brukerene reagerer emosjonelt, skal jente31 presses til å produsere færre spørsmål og nhd presses til å slutte svare?

Kan det ikke være like greit å si: -Bli voksen! , produserer flere spørsmål selv, eller tenkt over hvordan spørsmålene stilles.

Poenget er vel at mange pga de er sjenerte,ikke liker stikke seg fram,er redde, ikke er de som roper høyest osv ikke syns det er så lett å "produsere mange" spørsmål! Kanskje er det mange som ikke er like flinke til å uttrykke seg?(vet med meg selv at jeg ikke er av de flinkeste til å stille spørsmålene på en måte som NHD liker,særlig har jeg vanskeligheter med å uttrykke meg når angsten er på sitt erste) Men betyr det at de skal bli tatt mindre vare på? Jeg syns ikke det! Det skal ikke bare være de "sterke" og de som "skriker høyest" osv som skal få hjelp..Det burde iallefall ikke være slik. Og særlig ikke på et psykiatrisk forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg opplever det Wita, så er det du som insisterer på å gjøre dette til en debatt om jente 31, til tross for at ganske mange forsøker å løfte debatten opp til et noe mer prinsipielt plan.

Jeg har sagt mange ganger i dag at jeg ønsker jente 31 i forumet, at jeg ikke mener å kritisere henne, at jeg håper at hun ikke blir altfor såret av at dette temaet diskuteres osv. osv.

"Slik jeg opplever det Wita, så er det du som insisterer på å gjøre dette til en debatt om jente 31"

Du kan gjerne late som det ikke handler om henne, men du vet nok likegodt som meg at det blir bare å late som.

Les hovedinnlegget en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kvinne 46

For alle som ber om hjelp her inne, og ikkje får svar, er det sårt. Kanskje spesielt for den som har problem med å rekke opp handa i eit klasserom.

Eg var av den stille i klassa, men begge gangane eg har stilt eit spørsmål her inne har eg fått komentar av NHD. (så eg er fornøgd :-))

Men er det ikkje slik på dei andre fora her også, at det er lettast å svare den man kjenner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel at mange pga de er sjenerte,ikke liker stikke seg fram,er redde, ikke er de som roper høyest osv ikke syns det er så lett å "produsere mange" spørsmål! Kanskje er det mange som ikke er like flinke til å uttrykke seg?(vet med meg selv at jeg ikke er av de flinkeste til å stille spørsmålene på en måte som NHD liker,særlig har jeg vanskeligheter med å uttrykke meg når angsten er på sitt erste) Men betyr det at de skal bli tatt mindre vare på? Jeg syns ikke det! Det skal ikke bare være de "sterke" og de som "skriker høyest" osv som skal få hjelp..Det burde iallefall ikke være slik. Og særlig ikke på et psykiatrisk forum.

Dette argumentet med å skrike høyest fungerer i et klasserom hvor en lærer har 60 min. på seg.

Dette er ikke et klasserom.

Her foregår ting skriftlig og det er ubegrenset plass.

At du er sjenert skal ikke gå ut over andre som vet å utnytte forumet på en konskruktiv måte.

Da er det du som bør prøve å lære av de som får det til og ikke omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Multippel

Problemet er vel at det har vært endel slike "analyser" av akkurat dette temaet. Problemet er at hvorfor retter man seg ikke til Nhd i overskriften og stiler dette til ham, -istedet kommer flere anonyme nick og føler behovet for å gulpe opp usakeligheter om et konkret nick.

Tråden er bra den, jeg har bare endel imot at det samme nicket henges frem gang på gang -når vedkommende faktisk ikke har gjort noe feil. Da tenker jeg at det mest reale er å gå til den det gjelder, som er nhd, og _spørre_ om en begrunnelse og hvordan han opplever situasjonen.

Jeg er veldig enig med deg. Det er bra at det er takhøyde, men når det så hyppig både har vært smålige kommentarer og kritikk av jente31 syns jeg faktisk det ikke er normal folkeskikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Multippel

Du har sannsynligvis rett:-)

Dersom man har en oppfatning av at noen har blitt "angrepet" uberettighet, vil mange av oss føle en oppfordring til å beskytte vedkommende.

Jeg tror ikke man skal undervurdere hvor vondt det er å bli tatt frem som ett eksempel gang på gang.

Alminnelig folkeskikk mener jeg man kan kreve på ett sånt forum også...om ikke spesielt på ett sånt forum.

Jente31 har jo ingenting med dette å gjøre. Hun skriver og mange har brukt tid til å svare henne inkludert NHD.

At noen brukere får såre følelser av det er faktisk noe man bør lære seg til å takle. I allefall ikke rette dette mot Jente 31.

Jeg er sikker på at man kunne kortet hovedinnlegget ned til ett minimum og spurt Nhd hva som skal til for å få svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kanskje det er nok nå

Jeg tror ikke man skal undervurdere hvor vondt det er å bli tatt frem som ett eksempel gang på gang.

Alminnelig folkeskikk mener jeg man kan kreve på ett sånt forum også...om ikke spesielt på ett sånt forum.

Jente31 har jo ingenting med dette å gjøre. Hun skriver og mange har brukt tid til å svare henne inkludert NHD.

At noen brukere får såre følelser av det er faktisk noe man bør lære seg til å takle. I allefall ikke rette dette mot Jente 31.

Jeg er sikker på at man kunne kortet hovedinnlegget ned til ett minimum og spurt Nhd hva som skal til for å få svar.

Ja, og det spørsmålet har NHD besvart, i den grad han selv velger, mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke man skal undervurdere hvor vondt det er å bli tatt frem som ett eksempel gang på gang.

Alminnelig folkeskikk mener jeg man kan kreve på ett sånt forum også...om ikke spesielt på ett sånt forum.

Jente31 har jo ingenting med dette å gjøre. Hun skriver og mange har brukt tid til å svare henne inkludert NHD.

At noen brukere får såre følelser av det er faktisk noe man bør lære seg til å takle. I allefall ikke rette dette mot Jente 31.

Jeg er sikker på at man kunne kortet hovedinnlegget ned til ett minimum og spurt Nhd hva som skal til for å få svar.

Temaet er ikke hva som skal til for å få svar fra nhd. Temaet handler om forumets dynamikk. Hvorvidt vi kunne fått til en diskusjon som i større grad unnlot å være konkrete, kan diskuteres, men jeg har tiltro til at vi alle kan klare å komme ut av denne diskusjonen styrket, inkl. jente 31.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bugs bunny

Ikke misforstå, diskusjonen opplever jeg som nyttig. Problemet blir når det samme nicket dras frem _hele_ tiden.

Litt av grunnen til at dette nicket til stadighet dukker opp er jo fordi det er reaksjonene på 'samspillet' mellom NHD og Jente31. Hadde ikke hun fått så mange svar som hun gjør så hadde sansynligvis ikke diskusjonen eksistert. Derfor er jeg enig i at det er mer fair å bruket hennes nick direkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bugs bunny

Litt av grunnen til at dette nicket til stadighet dukker opp er jo fordi det er reaksjonene på 'samspillet' mellom NHD og Jente31. Hadde ikke hun fått så mange svar som hun gjør så hadde sansynligvis ikke diskusjonen eksistert. Derfor er jeg enig i at det er mer fair å bruket hennes nick direkte.

....reaksjonene på 'samspillet' mellom NHD og Jente31 det gjelder (skulle det være).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Multippel

Temaet er ikke hva som skal til for å få svar fra nhd. Temaet handler om forumets dynamikk. Hvorvidt vi kunne fått til en diskusjon som i større grad unnlot å være konkrete, kan diskuteres, men jeg har tiltro til at vi alle kan klare å komme ut av denne diskusjonen styrket, inkl. jente 31.

Jeg er ikke helt sikker på om du har fått med deg mobbetendensene mot Jente31?

At det snakkes om at hun klager og syter og smisker. Listen av beskyldninger mot henne kan gjøres lenger. Det går ikke an å diskutere dynamikken på ett sånt grunnlag.

Sånn snakker for faen ikke voksne mennesker til hverandre!

Jeg ser at flesteparten prøver å snakke sakelig her. Men jeg hadde aldri tålt dette som jente 31 nå utsettes for.

Det gjør meg kanskje svak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ubehagelig er det

Jeg er ikke helt sikker på om du har fått med deg mobbetendensene mot Jente31?

At det snakkes om at hun klager og syter og smisker. Listen av beskyldninger mot henne kan gjøres lenger. Det går ikke an å diskutere dynamikken på ett sånt grunnlag.

Sånn snakker for faen ikke voksne mennesker til hverandre!

Jeg ser at flesteparten prøver å snakke sakelig her. Men jeg hadde aldri tålt dette som jente 31 nå utsettes for.

Det gjør meg kanskje svak.

Jeg er enig med deg. Prinsipielt en viktig diskusjon, dynamikken på psykiatriforum. Men vi er ikke i stand til å diskutere det med utgangspunkt i noe så konkret uten å gå langt over streken.

Det er svært ubehagelig og selv om noen innspill er gode, hjelper det lite når hele diskusjonen ikke balanserer på grunn av andre innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke helt sikker på om du har fått med deg mobbetendensene mot Jente31?

At det snakkes om at hun klager og syter og smisker. Listen av beskyldninger mot henne kan gjøres lenger. Det går ikke an å diskutere dynamikken på ett sånt grunnlag.

Sånn snakker for faen ikke voksne mennesker til hverandre!

Jeg ser at flesteparten prøver å snakke sakelig her. Men jeg hadde aldri tålt dette som jente 31 nå utsettes for.

Det gjør meg kanskje svak.

Jo, jeg har fått med meg at det har vært enkelte stygge kommentarer. Nettopp derfor tror jeg at denne diskusjonen som nå føres, er gunstig for å få "renset lufta" litt. Denne debatten gir en mulighet til alle å få uttrykt sine oppfatninger, og jeg tror det at det nå snakkes høyt om noe som det har "blitt hvisket om i krokene" en stund vil være gunstig for alle parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Multippel

Jo, jeg har fått med meg at det har vært enkelte stygge kommentarer. Nettopp derfor tror jeg at denne diskusjonen som nå føres, er gunstig for å få "renset lufta" litt. Denne debatten gir en mulighet til alle å få uttrykt sine oppfatninger, og jeg tror det at det nå snakkes høyt om noe som det har "blitt hvisket om i krokene" en stund vil være gunstig for alle parter.

Jeg tror nettet gjør enkelte litt grenseløse. Det er nok naivt å tro noe annet. Jeg har tatt meg selv i det flere ganger. Er det noe jeg er redd for så er det å tråkke langt over streken. Det er ordentlige mennesker som sitter og skriver bak hvert eneste nick. Ofte har jeg tatt meg selv i å egentlig snakke til meg selv når jeg skriver her. Mange ganger handler det jo bare om å få formulert ting.

Jeg har jo også skrevet mest om problemstillinger rundt min datter. Jeg vet at hun ikke her lenger, men vet også at jeg har tatt en sjanse idet jeg gjør det.

Å skrive om meg selv direkte vet jeg ikke om jeg ville turt her. Dine innlegg har forøvrig alltid vært gode og konstruktive.

Jeg fikk noen få kommentarer rundt datteren min en gang og det slo meg direkte i maven. Rett og slett fordi jeg skrev om noe som var uhyre smertefullt for meg.

Hehe jeg biter og sparker ifra meg jeg da, men konstruktive innlegg og kritikk er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Multippel

Jo, jeg har fått med meg at det har vært enkelte stygge kommentarer. Nettopp derfor tror jeg at denne diskusjonen som nå føres, er gunstig for å få "renset lufta" litt. Denne debatten gir en mulighet til alle å få uttrykt sine oppfatninger, og jeg tror det at det nå snakkes høyt om noe som det har "blitt hvisket om i krokene" en stund vil være gunstig for alle parter.

Gunstig? På hvilken måte? Det hele er etter min oppfattning utrolig barnslig og dumt.

Hva blir konklusjonen etter en slik utrensning?

Det som forundrer meg er hva som har vært så provoserende i det hele tatt.

Jeg mener det er betimmelig og spørre etter folkeskikk etter det jeg har lest iallefall.

Jeg må poengtere at heldigvis så er de fleste saklige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Multippel

Jeg er enig med deg. Prinsipielt en viktig diskusjon, dynamikken på psykiatriforum. Men vi er ikke i stand til å diskutere det med utgangspunkt i noe så konkret uten å gå langt over streken.

Det er svært ubehagelig og selv om noen innspill er gode, hjelper det lite når hele diskusjonen ikke balanserer på grunn av andre innspill.

Jeg har nok ikke vært her så lenge at jeg har studert denne dynamikken så nøye. Jeg har svart mye på jente31 fordi hun og jeg har endel felles erfaringer. Jeg kan bare ikke forstå hva som blir provoserende. Ellers syns jeg det å legge merke til egne reaksjoner er mer nyttig for meg. Hva som skjer når man får svar fra NHD f.eksempel. Hva som skjer når man ikke får svar i det heletatt fra noen. Hva som skjer når man får stygge kommentarer.... det heldigvis ikke er masse av da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nettet gjør enkelte litt grenseløse. Det er nok naivt å tro noe annet. Jeg har tatt meg selv i det flere ganger. Er det noe jeg er redd for så er det å tråkke langt over streken. Det er ordentlige mennesker som sitter og skriver bak hvert eneste nick. Ofte har jeg tatt meg selv i å egentlig snakke til meg selv når jeg skriver her. Mange ganger handler det jo bare om å få formulert ting.

Jeg har jo også skrevet mest om problemstillinger rundt min datter. Jeg vet at hun ikke her lenger, men vet også at jeg har tatt en sjanse idet jeg gjør det.

Å skrive om meg selv direkte vet jeg ikke om jeg ville turt her. Dine innlegg har forøvrig alltid vært gode og konstruktive.

Jeg fikk noen få kommentarer rundt datteren min en gang og det slo meg direkte i maven. Rett og slett fordi jeg skrev om noe som var uhyre smertefullt for meg.

Hehe jeg biter og sparker ifra meg jeg da, men konstruktive innlegg og kritikk er bra.

Flott skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drama, jeg elsker drama! ;) *tar på seg hatten*

Dette blir kanskje litt vel mye Roy Rob,men, eller var det Rob Roy?

Jente31 er jo faktiskt en veldig oppegående dame som får ting gjort! Dette har kanskje NHD raskt lagt merke til og har følt at han her kunne være en god støttespiller for og gi henne råd og vink i ny og ne. Det synes jeg er helt topp!

Uansett så synes jeg ikke han favoriserer noen, tenker meg at du tenker at jeg er jo favorisert siden jeg skriver dette. Men siden 04 har han svart meg kanskje 3-5 ganger.. og jeg har skrevet mye.....

Jeg har hert klart hatt lyst på oppmerksomhet fra NHD, til at jeg iblandt kunne bli ganske paranoid på hvorfor han ikke svarte meg. Og jeg er kanskje fortsatt paranoid rundt dette, får se etter neste inlegg.. ;) Han kan ikke like meg, har jeg tenkt, og det med god grunn har jeg følt. Jeg lurer jo bare på dumme ting og er bare i veien her inne.

Men han har jo flere ganger skrevet hvilke innlegg han vanligvis svarer på, og selv sagt at iblandt er det tilfeldig, og mange ganger er det innlegg han ikke leser i det heletatt.

Om noe har forrandret seg her inne... hmmmm... Jo, jeg synes NHD virker ganske munter for tiden, undret meg på om noe fint har skjedd, kanskje han giftet seg? :)

Okay, men, jeg skjønner greia her da, tror jeg.. men jeg synes ikke vi trenger og tenke på det liksom. gjør det jo bare værre hvis man først er sjalu, blir vel bare enda mere sjalu av og... ja... nevermind, jeg vet ikke hvordan man skal stoppe og tenke på noe når det først går igang.... se på tv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...