Gå til innhold

å droppe hviledagen


Gjest Morians

Anbefalte innlegg

Gjest Morians

Jeg er veldig glad i og trene og jeg lurer på om jeg må ha en hviledag. Eller kan jeg velge også på hviledagen min og ta en litt rolig økt så får jeg nok restitusjon likevel. Jeg forsøker å variere treningen min. Det er vel hovedsakelig kondisjonstreningen jeg overdriver litt med.Jeg vil gå ned i vekt. Og er fryktelig motivert.Og jeg synes treninga er morro.

har dere noen tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skipohoi

Kan ikke forstå at det skulle være noe problem med litt aktivitet også på hviledagen, men dette sier jeg jo uten og vite hvor mye og ofte du trener da. Står jo ingenting om det.

Kan du ikke finne på en hyggelig fritidsaktivitet, hvor du allikevel bruker kroppen litt?

Tror ikke kroppen har vondt av aktivitet, hvis den ikke gir signaler på overtrening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har lært er at man ikke skal trene styrke hver dag, for musklene må få tid til å reparere seg selv igjen. Men kondisjon kan man trene daglig har jeg fått høre i alle fall. Men du trenger jo ikke akkurat sprengtrene hver dag, ta en kortere og roligere tur på hviledagen enn ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondisjon kan man godt trene sju dager i uka. Men det er lurt å tene variert, f. eks. ta en kortere og rask tur på lørdag og en lang, rolig tur på søndag. Hvis det er løping du trener

Jeg hadde selv en periode for mange år siden da jeg løp sju dager i uka. På det meste ble det 10-15 km pr. dag, og jeg ble både ulekkert syltynn og fullstendig hekta. Tenkte ikke på annet enn løping og ble visst umulig å være i hus med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Hviledag evt. dager, er først og fremst når mengde og intensitet fører til at man blir sliten i overkant av det man føler er bra. Dvs., dette bør hver enkelt kjenne etter selv.!! Mosjonerer /trener man svært allsidig er det ofte at hviledagene ikke føles så nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...