Gå til innhold

Lønn ved time hos psykiater (IA bedrift)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest lithium

Det finnes ingen lover som regulerer dette, det er ev. tariffavtaler mellom organsisasjoner og arbeidsgiver som regulerer det. Det er m.a.o. ikke IA-avtalen som slår inn. Det praktiseres forskjellig rundt forbi. Det vanlige er at man får lønn ved korttidpermisjoner for å dra til lege/tannlege osv dersom disse timene ikke er mulige å legge til utenfor arbeidstid.

På min arbeidsplass (statlig) gir man ikke lønn hvis det dreier seg om regelmessig og langvarig fravær pga behandling. Jeg tror heller ikke det er vanlig å gjøre det. Jeg har permisjon uten lønn for å dra til psykolog.

Gjest jeg er meg og jeg duger

Tror nok ikke du har _rett_ på det, men om du spør kan det godt hende du får det. Min arbeidsplass har vært veldig positive. Nå den siste tiden har jeg tom fått fri 5 og en halv time hver torsdag for å gå i selvhevdelsesgruppe. Arbeidsplassen sa det var en investering for fremtiden. (Nå kan jo _det_ gi en hver person prestasjonsangst, da, men slik har jeg heldigvis ikke tenkt på det før det datt ned i hodet på meg nå. Hehe)

Melba1365380968

Jeg skrev en kortfattet søknad til min statlige arbeidsgiver, hvor jeg skrev at jeg har behov for behandling tilsammen ca 1 dag i uka (psykolog og fysioterapi). Jeg fikk svar om at det er helt greit, og jeg får lønn. Avtalen gjelder først i tre måneder, så skal vi evaluere den, og eventuelt forlenge den. De investerer nok også i framtida. Jeg ble så glad da denne løsningen kom opp!

Gjest Destiny

Takk for svar. :) Forstår nå at dette ikke er noe jeg har rett på. Skal forhøre meg med personalavdelingen på arbeidsplassen min. Forrige gang jeg jobbet på det samme stedet hadde vi noe som kaltes velferdspermisjon. Dette var ved ærend som ikke kunne gjøres utenom arbeidstiden. Jeg er usikker på om dette gjelder ved disse hyppige "legetimene". Ser ikke helt hvordan jeg kan klare 37,5 arbeidstimer i uken når jeg går til psykiater såpass ofte. Men om jeg mister en time eller to så er det rett og slett bare noe jeg må forholde meg til. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...