Gjest ElineK Skrevet 5. juni 2001 Del Skrevet 5. juni 2001 Jeg har vært sykemeldt i snart 10 måneder. Jeg har nettopp søkt om yrkesrettet attføring, men har ikke fått noe svar enda. Jeg er pr i dag ikke frisk nok til å kunne jobbe. Før jeg ble sykemeldt gikk jeg først på attføring (3-årig høyskoleutdanning) og deretter jobbet jeg 100% i 18 måneder. Jeg har nå nettopp oppdaget at jeg er gravid. Det var ikke planlagt, men veldig velkomment. Hvordan vil dette innvirke på attføringsplanene og hva slags økonomiske ytelser vil jeg ha krav på? Vil jeg få permisjonspenger på vanlig måte eller må jeg klare meg med engangsstønad? Og hva med attføringsplanene? Tror du de kan utsettes til etter permisjonen? Jeg bor sammen med barnets far. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28928-sykemeldingsperioden-g%C3%A5r-ut-jeg-er-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 6. juni 2001 Del Skrevet 6. juni 2001 "Hvordan vil dette innvirke på attføringsplanene" - det bestemmer du :-) "og hva slags økonomiske ytelser vil jeg ha krav på?" kommer an på hva som skjer med attf.planen (du får sannsynligvis ingenting hvis du avbryter opplegget slik at det må utsettes) "Vil jeg få permisjonspenger på vanlig måte eller må jeg klare meg med engangsstønad?" Kommer an på om du klarer å få opptjent rett til fødselspenger (lønn, sykepenger, dagpenger 6 av de siste 10 mndr før du tar fødselspenrmisjon, og husk at permisjon kan tas ut inntil 12 uker før termin noe som KAN bety at du klarer å oppfylle kravet. Tell uker!). "Og hva med attføringsplanene? Tror du de kan utsettes til etter permisjonen?" Ja, sikkert ikke noe problem, men det må diskuteres med aetat og du må jo veie det opp mot de økonomiske konsekvensene. Husk også at dersom du ikke har rett på fødselspenger så kan far få fødselspenger fra barnet er 6 uker hvis du er heltidsstudent. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/28928-sykemeldingsperioden-g%C3%A5r-ut-jeg-er-gravid/#findComment-116703 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.