Gjest lianja Skrevet 8. juni 2001 Skrevet 8. juni 2001 Jeg har bestemt meg for å flytte fra min samboer som er far til mine barn. Jeg vet svært lite om reglene for overgangsstønad, barnetrygd , og evnt.annen økonomisk støtte. Jeg har tenkt å melde fra 1 juli, og vil da ha det jeg har rett på. Hvis min samboer tjener 500 000 i året, hva har jeg da rett på ? Er det ellers noe sted jeg kan få greie på hvordan reglene er for omsorgsrett o.s.v? Jeg tenker da b.l annet på hvis faren skulle være vanskelig å samarbeide med o.s.v. Vi har også i dag en barnehageutgift på 7000 i mnd.Blir det da jeg som må betale dette alene som forsørger? Hva skjer hvis faren ikke betaler det han skal? Jeg er som du skjønner meget opptatt av å ha en nogen lunde trygg økonomi når jeg blir alene. 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 9. juni 2001 Skrevet 9. juni 2001 Informasjon om retighetene for enslig forsørger og link til reglene for barn og barnebidrag (barneloven) finner du her: http://trygdehjelpen.no/diverse/enslig.html 0 Siter
Gjest pippp Skrevet 9. juni 2001 Skrevet 9. juni 2001 Du må betale barnehageutgiftene selv når du er enslig forsørger.Men du får visstnok dekt 75% fra trygdekontoret. Barnebidrag regnes prosentvis ut fra hans bruttolønn og hvor mange barn dere har. Hvis du tror noen av dere kommer til å være vanskelig å samarbeide med, anbefaler jeg at du bestiller megling. Bedre føre var. Da har dere en skriftlig avtale å forholde dere til begge to. Er dere gift får dere nok tilbudt megling automatisk. I allefall, for deg selv og ham-få til en skriftlig avtale om samværsrett. Den kan endres når dere vil så lenge dere er enige i endringen. Dessuten kan det være lurt å ha en tredjepart som ikke velger side. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.