Gå til innhold

Julegardiner etc.


Gjest solstice

Anbefalte innlegg

Vi har julegardier både på kjøkkenet og i spisestuen. Disse henges opp til første søndag i advent eller 1. desember, avhengig av hva som kommer først av disse.

Forøvrig er det adventstjerner, adventskalendere og el. adventslysestaker som kommer opp så tidlig i desember.

Vi holder advent ved å ha lilla lys og servietter i denne perioden.

Julepynten kommer fram litt etter litt, fra 15. desember og utover.

Vi liker å ha det meste ferdig - med unntak av juletreet - i god tid før jul .... for å slippe å stresse de siste dagene.

Som regel er vi ferdig med alt i løpet av 22. desember. 23. desember har vi bare juletreet som skal pyntes, og gavene som skal legges under treet. Vanligvis har vi julekvelds med familie og venner den 23. desember.

- Og jula har vi helt til 20. dag jul ... altså 13. januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde jula var over 13. dagen jeg? Altså 6. januar? Det har vi alltid praktisert hjemme hos oss i alle fall.

Strengt tatt varer jo jula helt til påske....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke julegardiner, men pynta i dag med adventsstjerner og noen julekuler i vinduene. I tillegg har vi framme en liten nissemann, samt lilla lys i lysestakene. Dette er all julepynten vi bruker for jeg hater for mye "dill-dall" ;-)

Det er mulig jeg kjøper inn et par julestjerner etterhvert...

Lillejulaften kommer treet opp og da er det skikkelig jul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter aldri ut noen juleting før 23. desember. Og jeg lar jula vare hele jula, ikke bare romjula.

Kan ikke fordra steder som ikke klarer skille mellom advent og jul. Julemusikk på radio er greit og jul i butikken er greit, men ikke hjemme hos folk.

Hos oss er forskjellen på jula og advent fargene på julelysene, samt juletreet. Jeg liker ikke røde duker og røde gardiner, samt julepynteting, så det kommer ikke opp uansett. Det eneste er en liten nisse som sitter i ei hylle på stua og han får lov å sitte der når det er advent også;-)

Forøvrig skjønner jeg meg ikke på at folk lar seg irritere over hvordan andre gjør det i jula. Det viktigste er at man gjør det man selv trives best med ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er forskjellen på jula og advent fargene på julelysene, samt juletreet. Jeg liker ikke røde duker og røde gardiner, samt julepynteting, så det kommer ikke opp uansett. Det eneste er en liten nisse som sitter i ei hylle på stua og han får lov å sitte der når det er advent også;-)

Forøvrig skjønner jeg meg ikke på at folk lar seg irritere over hvordan andre gjør det i jula. Det viktigste er at man gjør det man selv trives best med ;-)

''Forøvrig skjønner jeg meg ikke på at folk lar seg irritere over hvordan andre gjør det i jula. Det viktigste er at man gjør det man selv trives best med ;-)''

Enig.

Dessuten synes jeg det er nokså stor forskjell på å 'ikke fordra' at folk har det annerledes enn en selv, til å undres over det eller kanskje endatil småhumre litt over det, slik jeg f eks gjør hvis jeg ser voldsomme utelysopplegg....;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Forøvrig skjønner jeg meg ikke på at folk lar seg irritere over hvordan andre gjør det i jula. Det viktigste er at man gjør det man selv trives best med ;-)''

Enig.

Dessuten synes jeg det er nokså stor forskjell på å 'ikke fordra' at folk har det annerledes enn en selv, til å undres over det eller kanskje endatil småhumre litt over det, slik jeg f eks gjør hvis jeg ser voldsomme utelysopplegg....;-)

Akkurat sånn tenker også jeg om den saken!

Egentlig trives jeg best med mangfold. Det hadde blitt så utrolig kjedelig dersom vi ikke kunne undres over hvor forskjellige vi er ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Forøvrig skjønner jeg meg ikke på at folk lar seg irritere over hvordan andre gjør det i jula. Det viktigste er at man gjør det man selv trives best med ;-)''

Enig.

Dessuten synes jeg det er nokså stor forskjell på å 'ikke fordra' at folk har det annerledes enn en selv, til å undres over det eller kanskje endatil småhumre litt over det, slik jeg f eks gjør hvis jeg ser voldsomme utelysopplegg....;-)

Akkurat sånn tenker også jeg om den saken!

Egentlig trives jeg best med mangfold. Det hadde blitt så utrolig kjedelig dersom vi ikke kunne undres over hvor forskjellige vi er ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn tenker også jeg om den saken!

Egentlig trives jeg best med mangfold. Det hadde blitt så utrolig kjedelig dersom vi ikke kunne undres over hvor forskjellige vi er ;-)

Ja, ikke sant? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...