Gå til innhold

Når er det ok å ta med en baby på kjøpesenter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

25

• adelie

5

• mariaflyfly

4

• laban

3

Mest aktive i denne tråden

...tør jeg gjette at det er din førstefødte??? ;-)

Jeg husker ikke når vi tok med våre babyer på kjøpesenter (tror nok det gikk lenger tid med førstefødte, dels fordi det var snøstorm + influensa + vinter, men med nr 2 som ble født på sommeren var "alt" så mye enklere...

Har møtt mødre med baby på kjøpesenter som kom heim fra sykehuset samme dag, så du er nok ikke tidlig ut sånn sett.

Går helt sikkert bra å ta med babyen, men som de andre råder: pass på temperaturen og gjør turen på babyens premisser (f.eks når det er sovetid?), men dette føler jeg meg trygg på at du gjør, siden du faktisk stiller dette spørsmålet...

Forøvrig misunner jeg deg spedbarnstiden - nyt den! Det er faktisk sant som det er sagt, at denne tiden fort er passert...

Annonse

...tør jeg gjette at det er din førstefødte??? ;-)

Jeg husker ikke når vi tok med våre babyer på kjøpesenter (tror nok det gikk lenger tid med førstefødte, dels fordi det var snøstorm + influensa + vinter, men med nr 2 som ble født på sommeren var "alt" så mye enklere...

Har møtt mødre med baby på kjøpesenter som kom heim fra sykehuset samme dag, så du er nok ikke tidlig ut sånn sett.

Går helt sikkert bra å ta med babyen, men som de andre råder: pass på temperaturen og gjør turen på babyens premisser (f.eks når det er sovetid?), men dette føler jeg meg trygg på at du gjør, siden du faktisk stiller dette spørsmålet...

Forøvrig misunner jeg deg spedbarnstiden - nyt den! Det er faktisk sant som det er sagt, at denne tiden fort er passert...

''Har møtt mødre med baby på kjøpesenter som kom heim fra sykehuset samme dag, ''

Underlig prioritering.

Hvorfor skulle det være noe problem? Vi var på kjøpesenteret en kort tur dagen etter at minstemor ble født (måtte noen få ærender på vei hjem fra sykehuset). Hun har iallefall ikke fått varige men ;-)

Fire uker etter at minstemor var født, var det St.hans-arrangement ved sjøen her vi bor. Vi trilla selvsagt ned for å delta på arrangementet og jeg må si jeg ble overraska over reaksjonene til et par "middelaldrende" damer. De ga tydelig uttrykk for at det jammen var synd på ungen som måtte være med på dette her ;-) Hun lå forresten i den gode vogna si og sov hele kvelden ;-)

''Har møtt mødre med baby på kjøpesenter som kom heim fra sykehuset samme dag, ''

Underlig prioritering.

Det er jo sikkert ikke snakk om å gå rundt på shopping akkurat, men mer det at man kanskje trenger å kjøpe inn litt brød og melk;-)

Man trenger gjerne en ammeBH i et par str større enn det man anskaffet i uke 28 ;o)

Ja, men da man har jo klart seg med den man kjøpte i uke 28 de dagene man var på barsel, så kanskje man kunne klart seg ihvertfall til neste dag?

Jeg jobbet forretsen sammen med en som kom innom _jobben_ på vei hjem fra barsel!

Annonse

Hvorfor er det underlig å prioritere å kjøpe noe man trenger når man endelig kan gå normalt igjen?

Tja, spørsmålet er vel hvor mye man trenger det, da. Synes bare det er litt underlig å dra avgårde til kjøpesenter samme dag som man reiser hjem fra sykehuset. Tok det nærmest for gitt at de fleste da helst ville bruke tiden til å komme seg i orden hjemme og venne seg til situasjonen som mor.

Ville tenkt på dårlig luft, mye støy, sterke lysinntrykk. Er ungen smart, så sovner h*n fra det hele. Best å gå når det er lite folk/trengsel.

Jeg hadde min i sele på magen da jeg skulle ut og kjøpe barnevogn - 3 uker gammel. Med en udugelig mann var det ikke annen utvei enn å dra selv, så snart jeg var oppegående etter en spesiell fødsel.

Tja, spørsmålet er vel hvor mye man trenger det, da. Synes bare det er litt underlig å dra avgårde til kjøpesenter samme dag som man reiser hjem fra sykehuset. Tok det nærmest for gitt at de fleste da helst ville bruke tiden til å komme seg i orden hjemme og venne seg til situasjonen som mor.

Da jeg kom hjem fra sykehuset med Storebror, hadde jeg ikke vært uttafor døra i 6 dager, så jeg var klar som et egg for å komme meg ut med vogna! ;) Og siden det var snøstorm ute, og ingen fortau var måkt, gikk turen til et eller annet kjøpesenter. Jeg MÅTTE ut og se folk! ;)

Da jeg kom hjem fra sykehuset med Storebror, hadde jeg ikke vært uttafor døra i 6 dager, så jeg var klar som et egg for å komme meg ut med vogna! ;) Og siden det var snøstorm ute, og ingen fortau var måkt, gikk turen til et eller annet kjøpesenter. Jeg MÅTTE ut og se folk! ;)

Hvis det var et sted det var mye folk, så var det på barsel! ;-) På det meste var vi 6 mødre + 6 babyer inne på 5-mannsrommet, og det var rekordvarmt ute og rommet var på solsida av bygget.

Kjempedeilig å slappe av hjemme og høre fuglesangen fra egen terrasse:-)

Og uansett: Folk er forskjellige. En venninne som fikk baby nesten samtidig syntes jeg var rar som helst trillet vogn hjemmefra hvor jeg nå enn skulle, enten det var til nærbutikken og med mat på kurven under, eller til bussen for å dra til sentrum, eller til en kafé eller besøke folk.

Det var bare dersom avstanden var _for_ stor at jeg satte meg i bil. Men hun brukte bil hele tiden, og så en liten trille til barnet dit hun kom. Jeg hadde 'tradisjonell' vogn med store hjul for bl a å buksere brøytekanter eller ta veien om en skogssti.

Jeg syntes det ble mye styr med baby inn og ut av bil, og ofte forstyrrende for soving etc. Mye deiligere med vogn - hvis han sov når vi kom hjem, satte jeg den fra meg ute m/ babycalling og gikk inn og slappet av med kaffe og avis;-)

Men vedr kjøpesenter så har jeg vel alltid bare sett på dem som et nødvendig onde. Jeg kjenner dem som kjører 10-15 lkm til kjøpesenter _hver_ lørdag 'bare for å titte'. Ikke rart vi har klimaproblemer i denne verden;-)

Hvis det var et sted det var mye folk, så var det på barsel! ;-) På det meste var vi 6 mødre + 6 babyer inne på 5-mannsrommet, og det var rekordvarmt ute og rommet var på solsida av bygget.

Kjempedeilig å slappe av hjemme og høre fuglesangen fra egen terrasse:-)

Og uansett: Folk er forskjellige. En venninne som fikk baby nesten samtidig syntes jeg var rar som helst trillet vogn hjemmefra hvor jeg nå enn skulle, enten det var til nærbutikken og med mat på kurven under, eller til bussen for å dra til sentrum, eller til en kafé eller besøke folk.

Det var bare dersom avstanden var _for_ stor at jeg satte meg i bil. Men hun brukte bil hele tiden, og så en liten trille til barnet dit hun kom. Jeg hadde 'tradisjonell' vogn med store hjul for bl a å buksere brøytekanter eller ta veien om en skogssti.

Jeg syntes det ble mye styr med baby inn og ut av bil, og ofte forstyrrende for soving etc. Mye deiligere med vogn - hvis han sov når vi kom hjem, satte jeg den fra meg ute m/ babycalling og gikk inn og slappet av med kaffe og avis;-)

Men vedr kjøpesenter så har jeg vel alltid bare sett på dem som et nødvendig onde. Jeg kjenner dem som kjører 10-15 lkm til kjøpesenter _hver_ lørdag 'bare for å titte'. Ikke rart vi har klimaproblemer i denne verden;-)

Det høres ut som om du fikk barn på en bedre tid av året enn meg. ;)

Da jeg kom hjem fra sykehuset var det MYE snø begge gangene (Storebror født i begynnelsen av mars og Lillesøster i midten av januar), og man kom seg rett og slett ikke ut med vogn. :(((

Det høres ut som om du fikk barn på en bedre tid av året enn meg. ;)

Da jeg kom hjem fra sykehuset var det MYE snø begge gangene (Storebror født i begynnelsen av mars og Lillesøster i midten av januar), og man kom seg rett og slett ikke ut med vogn. :(((

Ja, det er mye lettere på sommeren:-)

Men det var hen inni helsikes varm sommer, og jeg var så full av hormoner og alt, så jeg klarte ikke å nyte varmen - den ble bare en plage.

Så jeg gledet meg til sommeren med 1-åring, for DA skulle sommeren nytes!! Snakk om møkkavær nesten hele sommeren....;-)

Ja, ja, det finnes ikke dårlig vær, sies det, men jeg vet nå ikke helt;-)

Ja, det er mye lettere på sommeren:-)

Men det var hen inni helsikes varm sommer, og jeg var så full av hormoner og alt, så jeg klarte ikke å nyte varmen - den ble bare en plage.

Så jeg gledet meg til sommeren med 1-åring, for DA skulle sommeren nytes!! Snakk om møkkavær nesten hele sommeren....;-)

Ja, ja, det finnes ikke dårlig vær, sies det, men jeg vet nå ikke helt;-)

Den sommeren med møkkavær - det var ikke tilfeldigvis sommeren '98? Den sommeren lå jeg nemlig gravid i senga og hørte på regnet tromme mens jeg prøvde å sove bort kvalmen... ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...