Gå til innhold

Julekalender-katastrofe


Glimtipper

Anbefalte innlegg

Jeg er enig med deg, jeg gir ikke opp. Dette skal læres.

I dag gikk det mye bedre allerede. Jeg fikk til og med inn en lærelekse om deling og fikk sneket til meg en liten sjokoladebit ;)

Jeg føler også for å presisere at Squishy særdeles sjeldent har sinneanfall, at de går fort over og at han svært godt vet at mamma bestemmer de aller fleste ting ;)

Tenkte meg du var enig med meg i dette, ja ;-)

Godt å høre at han allerede idag har begynt å skjønne tegninga:) Jeg mener å huske at vi hadde et lignende problem med eldstejenta (hun har alltid vært av den sta typen ;-)), men at det ordna seg ca den 2. eller 3.desember ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velg dine kamper sier nå jeg... ;)

Men akkurat dette er kamper jeg absolutt vil vinne! I motsatt fall ville jeg, på sikt, fått store problemer med iallefall en av mine unger ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars liten da... og stakkars deg:-(

Han er nok ikke klar for å forstå dette konseptet enda og med noe trass i tillegg så kan det bli langt mer styr enn kos...

Var jeg deg ville jeg hatt kalenderen til lørdagsgodt lørdagene fremover. Gjem den laaangt inni skapet og ta den fram når det er lørdag så kan han jo få åpne noen flere luker hver gang da.

Hele poenget med kalenderen faller jo bort om det ikke blir kos ut av det.

Min nesten-toåring var ikke med på kalender i fjor og han syntes det var helt greitt at storebror åpnet alle (jeg tror mange pakker ble åpnet mens minsten fortsatt sov også). I år fungerer det helt fint. Nå er han snart tre og har ikke noe problem med at han og storebror åpner hver sin dag.

Men han er heller ikke av den særlig trassige typen og er ikke den som hyler seg til ting. Så vi har ikke hatt de helt store utfordringene på det området ennå (bank i bordet) :-)

Det har gått litt bedre i dag, så jeg tenker jeg holder ut og håper det blir en fin læringsmulighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff huff :-)

Jeg er litt feig jeg, og har derfor "pakkekalender" der bare èn lomme fylles om gangen. Alle de andre er tomme, og da er det jo ingen diskusjon om å åpne flere he he. Kanskje litt defensivt da men.

Lykke til, det går seg nok til!

Det er nok slik jeg hadde gjort det om vi hadde pakkekalender. Kanskje til neste år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fru snapp

Ja, da fikk du jo se selv at en toåring er altfor liten til at det har noen hensikt med kalender....... og han skjønner jo heller ikke noe av at "det bare er litt sjokoladekos fordi det er desember" heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde orka dette var jeg deg!

Skjønner at du gjerne vil lære han dette, men likevel... puh.. blir helt svett av det du forteller og kan levende sette meg inn i det. Min lille spinnville 3-åring takler fint julekalender i år, men jeg VET at det hadde vært katastrofe i fjor, og er glad for at jeg ikke utsatte meg selv for det helvetet.. he he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette innlegget leste jeg i morges før jeg var våknet skikkelig, og jeg må si det har moret meg sånn med jevne mellomrom hele dagen ;) *Dukker unna for svingslaga til Glimtipper*

Her har snuppo på 2 år og 4 mnd 3 storesøsken som viser hvordan ting skal gjøres, så hun har ikke laget karamba enda. I går forsvant hun et øyeblikk. Jeg fant henne der jeg har lagret alle innpakka julegaver i poser. Hun trippet storøyd fra pose til pose og gløttet nedi. Hvis jeg hadde ventet 5 minutter med å leite etter henne ville nok julaften ha startet der inne for hennes del. Uansett.. Hvem lar en 2-åring være på røvertokt alene så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men akkurat dette er kamper jeg absolutt vil vinne! I motsatt fall ville jeg, på sikt, fått store problemer med iallefall en av mine unger ;-)

Jeg ville ikke gitt meg der og da når jeg først hadde sagt nei. Men dagen etter kunne jeg gått tilbake på det med at den skulle vart frem til julaften, og sagt (før ungen begynner å krangle/hyle/mase) at ja, vi åpner alt på en gang.

Det er nok av andre ting å diskutere på... ;) Vi finner iallfall flust for tida, hun er jo snart 3 år og har en MEGET sterk vilje. Men når jeg først har sagt nei 2 ganger, da er det ikke snakk om å ombestemme meg, og det vet hun. Etter 1 gang kan jeg endre mening hvis det er fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gitt meg der og da når jeg først hadde sagt nei. Men dagen etter kunne jeg gått tilbake på det med at den skulle vart frem til julaften, og sagt (før ungen begynner å krangle/hyle/mase) at ja, vi åpner alt på en gang.

Det er nok av andre ting å diskutere på... ;) Vi finner iallfall flust for tida, hun er jo snart 3 år og har en MEGET sterk vilje. Men når jeg først har sagt nei 2 ganger, da er det ikke snakk om å ombestemme meg, og det vet hun. Etter 1 gang kan jeg endre mening hvis det er fornuftig.

Sånn gjør i grunnen også vi det. Ungene merker raskt på tonefallet/ansiktsuttrykket om det er en sjanse for at jeg _kan_ endre mening ;-)

Når det gjelder kalender, så er det lettere å gjøre noe utenom planen så lenge man bare har et barn som har kalender. Verre når man har flere. Da må felles regler gjelde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget leste jeg i morges før jeg var våknet skikkelig, og jeg må si det har moret meg sånn med jevne mellomrom hele dagen ;) *Dukker unna for svingslaga til Glimtipper*

Her har snuppo på 2 år og 4 mnd 3 storesøsken som viser hvordan ting skal gjøres, så hun har ikke laget karamba enda. I går forsvant hun et øyeblikk. Jeg fant henne der jeg har lagret alle innpakka julegaver i poser. Hun trippet storøyd fra pose til pose og gløttet nedi. Hvis jeg hadde ventet 5 minutter med å leite etter henne ville nok julaften ha startet der inne for hennes del. Uansett.. Hvem lar en 2-åring være på røvertokt alene så lenge :)

Jeg synes bare det er koselig at det moret deg, jeg skrev det jo med et lite glimt i øyet :)

Dette er ikke noen katastrofe, vi ordner det. Det var slitsomt i går, men i dag ler jeg litt, jeg og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld. Men når det ikke gjelder ens egen, er slikt bare utrolig festlig.

;-)

Går det bedre nå?

mvh

Glad det var til glede for noen ;)

Ja, det har gått bedre i går og i dag. Selv om han våknet gruelig tidlig for å åpne i dag, men det kan jeg leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glad det var til glede for noen ;)

Ja, det har gått bedre i går og i dag. Selv om han våknet gruelig tidlig for å åpne i dag, men det kan jeg leve med.

Det kommer til å være til glede for deg også - om noen år.

;-)

Det er faktisk veldig god læring dette med julekalender. Om det er til noen trøst.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å være til glede for deg også - om noen år.

;-)

Det er faktisk veldig god læring dette med julekalender. Om det er til noen trøst.

mvh

Ja, det er slik jeg tenker også. Han lærer sikkert litt av det.

Akkurat nå må han lære seg at selv om jeg sier han skal se pappa i dag, så betyr ikke det NÅ. Så han går her og tripper, mens jeg angrer litt på at jeg fortalte hva som skulle skje. Men jeg tror vi begynner å komme litt vei med dette å vente på noe, selv om det er vondt for både mor og barn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.

Husker da min pode var ca 1,5 år (født i juni). Han var en mann av få ord, da som nå. Dagen etter at den broderte farmor-kalenderen var kommet opp på veggen mellom kjøkkenvinduene, var minstemann først oppe, rigga seg til meg stol, og sto fornøyd og spiste av de store sjokoladenissene som hang på nederste ring (nr. 24). Storesøstrene hylte og gråt om kapp (3 og 5 år eldre) da de oppdaga synet :)

Vi flytta hele stasen høøøøyt opp på en annen vegg etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde mitt beste, men han har ganske dårlig språk for alderen. Han kan nikke og smile og si seg enig, uten å ha skjønt noe som helst.

Hehe, han høres søt ut. Min har argumentert og trassa siden han var en neve stor. *stønner* Jaja, man får som fortjent;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...