Gå til innhold

Oppkast i natt-skole i morgen eller onsdag?

Anbefalte innlegg

Gjest vil ikke bringe smitte videre

Det går jo noe der man smitter i 48 timer etter siste symptom.

Vet noen mer om denne influensaen?

Datteren min kastet opp i natt en gang, og nå er hun fin. Kan hun gå på skolen i morgen eller bør hun vente til onsdag?

Fortsetter under...

Gjest Elextra

Anbefalingen er 48 timer, men det kan være vanskelig å gjennomføre i praksis... Må innrømme at vi gjerne har sendt dem på skole/barnehage et drøyt døgn etter siste oppkast (oftest syke sent på kvelden/om natten).

* venter på kjeft *

La ho få en frisk dag før skole, som de andre sier her. Men du, er det influensa??? Det er vel omgangs syke du snakker om?

Ja, det er vel omgangssyke. Men varer det altså kun noen timer? Søsteren kastet også opp en gang natt til lørdag, men det trodde jeg var fordi hun gråt og var litt "hysterisk" fordi jeg ikke var hjemme....

Annonse

Ja, det er vel omgangssyke. Men varer det altså kun noen timer? Søsteren kastet også opp en gang natt til lørdag, men det trodde jeg var fordi hun gråt og var litt "hysterisk" fordi jeg ikke var hjemme....

Den jeg har hørt om i vårt område, gir seg etter et døgn ca. Men den har gått begge veier, ikke bare oppkast. Det smitter veldig raskt, så det er greit å holde ho hjemme en frisk dag minst.

Persille1365381127

Dersom du ble vekket av det i natt (altså at det skjedde etter du hadde sovnet), så teller det som i dag morges - og da skal hun på skolen onsdag. Om det skjedde før du la deg, som i går kveld - så teller det som i går, og da kan hun gå på skolen i morgen.

Når det er sagt; se an formen, og tenk på konsekvensene av å sende henne en dag for tidlig. Om hun ikke er ordentlig frisk kan det bli en kjip jul for mange flere enn dere....

Persille1365381127

Hvis ungen er i fin form i hele dag, ikke kaster opp mer og spiser og drikker godt så hadde jeg sendt henne på skolen i morra. Man har nå engang ikke ubegrenset med sykt-barn-dager.

Men det er kjipt å ødelegge julen for mange med å være gjerrig på de dagene nå :)

Gjest annlovinda

Men det er kjipt å ødelegge julen for mange med å være gjerrig på de dagene nå :)

Helt enig med deg i det.

Håper virkelig ingen sender sine barn på skolen før de er helt kvitte smitte, jeg vil IKKE ha dette inn i vårt hus nå før jul.

Selv om jeg skrev i mitt svar at hun nok kan sende barnet på skolen i morgen. Men da er jeg nok ikke sikker på om jeg mener det er greit allikevel........ :)

Dersom du ble vekket av det i natt (altså at det skjedde etter du hadde sovnet), så teller det som i dag morges - og da skal hun på skolen onsdag. Om det skjedde før du la deg, som i går kveld - så teller det som i går, og da kan hun gå på skolen i morgen.

Når det er sagt; se an formen, og tenk på konsekvensene av å sende henne en dag for tidlig. Om hun ikke er ordentlig frisk kan det bli en kjip jul for mange flere enn dere....

''Dersom du ble vekket av det i natt (altså at det skjedde etter du hadde sovnet), så teller det som i dag morges - og da skal hun på skolen onsdag. Om det skjedde før du la deg, som i går kveld - så teller det som i går, og da kan hun gå på skolen i morgen.

''

Det blir jo helt dustete å si! ;) Det kommer jo helt an på når man legger seg. 48 timer er 48 timer. :)

Gjest Høstløvet

Norovirus-omgangssyke, herjer i noen distrikter, den er svært smittsomt, og folk skal holde seg hjemme i 48 timer etter siste symptom. Om det er det din datter har hatt, er jo ikke sikkert, men for å være sikker på ikke å overføre sånn smitte til folk med nedsatt immunforsver, er det viktig å overholde tidsfristen.

Persille1365381127

''Dersom du ble vekket av det i natt (altså at det skjedde etter du hadde sovnet), så teller det som i dag morges - og da skal hun på skolen onsdag. Om det skjedde før du la deg, som i går kveld - så teller det som i går, og da kan hun gå på skolen i morgen.

''

Det blir jo helt dustete å si! ;) Det kommer jo helt an på når man legger seg. 48 timer er 48 timer. :)

Men "i natt" er veldig individuelt - og kl 05 i natt kan fort bli skole tirsdag morgen, ettersom det ikke var "i dag". See?

Annonse

Gjest Elextra

''

Hehe, enig med deg.

Helt enig med deg i det.

Håper virkelig ingen sender sine barn på skolen før de er helt kvitte smitte, jeg vil IKKE ha dette inn i vårt hus nå før jul.

Selv om jeg skrev i mitt svar at hun nok kan sende barnet på skolen i morgen. Men da er jeg nok ikke sikker på om jeg mener det er greit allikevel........ :)

Hun blir nok hjemme i morgen.

Men hva med meg for eksempel? Jeg var nå på et møte med jobben, og en venninne mener jeg burde blitt hjemme.

Kan jeg bringe smitte videre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...