Gå til innhold

Hva slags musikkavspillingsgreie til 5-åring?


Gjest Mom33

Anbefalte innlegg

Min 6 åring har en liten billig cd spiller m radio. Den brukes flittig! Koster ikke mer enn et par 100 lapper. Synes ikke du bør invistere i noe dyrere enda.

Nei, pris er jo et poeng, samtidig som mor tenker litt framover.... Hun er veldig forsiktig med tingene sine, da, men spørsmålet er mer hvor avansert det kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lotte :o)

    3

  • mariaflyfly

    2

  • ....AV

    2

  • Mrs. Wallace

    2

Ha, ha - da er du jo enda litt mer ekstrem enn meg..... ;-)

Hos oss går det i CD'er - men vi har jo spart på alle kasstettene fra gamle dager, og fremdeles to gamle kassettspillere som kan brukes, men de blir sjelden brukt.....

Nei, vi er blanke på mye "nymotens" greier - de stakkars barna våre har verken Playstation eller Nintendo.....! *s*

Våre lever også et playstation-og-nintendo-fritt liv, og heller ikke de maser noe særlig om det. De spiller bare litt på PC'n, og selv om de synes det er gøy, så er det jo begrenset med tid i løpet av et døgn - så når de skulle brukt slike avaserte maskiner skjønner jeg ikke helt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men eldstemann skal visst få iPod til jul. ;)

Å... I og med at jeg innbiller meg at jeg vet hva det er, så skal ikke det ligge under treet her. Trur eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1196846264' post='3739660]

*flirer* Kassetter er gamle og trygge for sånne som oss! ;o)

Jeg virkelig i bakleksa med sånt. Radio og cd går greit pr nuh *hihi*

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke playstation eller nintendo vi heller.

Men sønnen får nintendo ds lite til bursdagen sin om få dager. I tillegg har vi kjøpt WII til oss alle i julegave.

Pappan her i huset er nok mer ivrig på playstation enn jentene... He-he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Min erfaring er at de ikke spiller så veldig mye musikk på rommene sine, så ikke legg så mye penger i det :) Jeg tror den tiden kommer tidsnok der de krever store anlegg med kraftige høytalere.

Datteren min på snart 5 år har en kombinert kassett/cd-spiller som hun pleier å bruke til lydbøker. Den kostet ikke så mye, under 500 kr. Hun har fått låne den av storesøster som ikke hører på musikk på rommet sitt. Storebror på 9,5 år har en mye større spiller som omtrent ikke blir brukt.

Jeg ville gått for en liten cd-spiller som ikke tar så stor plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, pris er jo et poeng, samtidig som mor tenker litt framover.... Hun er veldig forsiktig med tingene sine, da, men spørsmålet er mer hvor avansert det kan være.

Hvis du ser fremover, så er det enda en grunn til ikke å kjøpe noe flott og avansert nå. Om noen år har det ganske sikkert kommet noe nytt og kult på markedet, som hun kommer til å ønske seg. Da er det dumt å allerede ha kjøpt noe som er flott nå men som er utdatert da......

Kjøp en billig bærbar cd-spiller som er enkel å betjene for en 5 åring. Bruk heller litt ekstra penger på noen kule cd'er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Pappan her i huset er nok mer ivrig på playstation enn jentene... He-he.

Du blir nok ikke overrasket når det er pappaen her i huset som står for både forslag og innkjøp av WII i julegave til oss alle? Hehe. Han gleder seg jo masse han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de ikke spiller så veldig mye musikk på rommene sine, så ikke legg så mye penger i det :) Jeg tror den tiden kommer tidsnok der de krever store anlegg med kraftige høytalere.

Datteren min på snart 5 år har en kombinert kassett/cd-spiller som hun pleier å bruke til lydbøker. Den kostet ikke så mye, under 500 kr. Hun har fått låne den av storesøster som ikke hører på musikk på rommet sitt. Storebror på 9,5 år har en mye større spiller som omtrent ikke blir brukt.

Jeg ville gått for en liten cd-spiller som ikke tar så stor plass.

Takk for råd!

Ungene bruker mye tid på rommene sine, og lillesøster er veldig misunnelig på storesøster som har CD-spiller på rommet sitt - så jeg tror kanskje at spilleren blir brukt der. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser fremover, så er det enda en grunn til ikke å kjøpe noe flott og avansert nå. Om noen år har det ganske sikkert kommet noe nytt og kult på markedet, som hun kommer til å ønske seg. Da er det dumt å allerede ha kjøpt noe som er flott nå men som er utdatert da......

Kjøp en billig bærbar cd-spiller som er enkel å betjene for en 5 åring. Bruk heller litt ekstra penger på noen kule cd'er!

Det er jo sant, da, at utviklingen raser jo avgårde, det er et godt poeng.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir nok ikke overrasket når det er pappaen her i huset som står for både forslag og innkjøp av WII i julegave til oss alle? Hehe. Han gleder seg jo masse han.

Overgangen mann/gutt er tildels flytende... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærebrus875

Å kjære vene... Jeg vet neimen ikke hva jeg skal svare, jeg, men du har tydeligvis peiling!

Altså, 5-åringen har noen kjøpte CD-plater og noen "hjemmebrendte", og disse elsker hun. De kjenner hun igjen ut fra platecover. Utrolig nok kan jeg å laste ned musikk, da, og brenne cd'er som jeg spiller i bilen og slikt, men hva jeg har slags filer aner jeg ikke - jeg har fått "oppskrift" og følger den. He-he. Er ikke så voldsomt opptatt av musikk, sjø...

Men det jeg tenker på til jentungen, da, er noe som hun har glede av nå, men som også kan følge henne noen år framover.

Tips, kanskje? :-)

Pappa kjøpte seg en enkel cd/radiospiller for 4 år siden.. den tar kun "lyd-cder". Mens min discman som er faktisk eldre enn det, tror kanskje den er 6 år, tar mp3-plater lett som ingenting. Så vet ikke helt hva som er standard hos butikkene i år, mulig de som takler mp3 er vanligst.

Spørr på elkjøp/expert og si du vil ha en cdspiller som takler mp3plater, så skal dette stå på eska om den takler det.

Men alle (ihvertfall de som er nyere enn 5-6 år) tar "lydcder" og de kan du fint brenne selv.

Om du bruker windows-brenneprogrammet så er det enkelt å finne, det heter vel også noe lignende om du bruker et annet program.. Man får valget mellom data-cd eller lyd-cd, og da er det ikke verre enn å brenne ei plate som data-cd med mp3-filer på og se om den fungerer... Hvis ikke så skal lyd-cd alternativet fungere fint, men da får man 20-30 sanger på ei plate og ikke 120-130..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pappa kjøpte seg en enkel cd/radiospiller for 4 år siden.. den tar kun "lyd-cder". Mens min discman som er faktisk eldre enn det, tror kanskje den er 6 år, tar mp3-plater lett som ingenting. Så vet ikke helt hva som er standard hos butikkene i år, mulig de som takler mp3 er vanligst.

Spørr på elkjøp/expert og si du vil ha en cdspiller som takler mp3plater, så skal dette stå på eska om den takler det.

Men alle (ihvertfall de som er nyere enn 5-6 år) tar "lydcder" og de kan du fint brenne selv.

Om du bruker windows-brenneprogrammet så er det enkelt å finne, det heter vel også noe lignende om du bruker et annet program.. Man får valget mellom data-cd eller lyd-cd, og da er det ikke verre enn å brenne ei plate som data-cd med mp3-filer på og se om den fungerer... Hvis ikke så skal lyd-cd alternativet fungere fint, men da får man 20-30 sanger på ei plate og ikke 120-130..

Hm, her fikk jeg litt å tenke på!

Tusen takk, jeg må visst frekventere butikktyper jeg aldri setter mine ben i til vanlig. He-he.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få høytalere til iPod også, ikke bare hodetelefoner. Men jeg villeg gått for en liten bærbar CD-spiller til 5-åringen. Vi har tenkt å gi det til vår 4-åring (men storesøster får iPod).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan få høytalere til iPod også, ikke bare hodetelefoner. Men jeg villeg gått for en liten bærbar CD-spiller til 5-åringen. Vi har tenkt å gi det til vår 4-åring (men storesøster får iPod).

Takk - jeg tror jeg nærmer meg en løsning nå, men jeg må visst plassere føttene innenfor noen butikkdører jeg sjelden visiterer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt en iPod til en femåring - jeg tror at faren er stor for at ungen ville ødelagt den altfor fort i forhold til hvor mye den koster. Men vil du kjøpe en mp3-spiller, finnes det veldig mye billigere varianter en iPod, feks på Clas Ohlsson.

Sjuåringen her fikk en enkel cd-spiller (sånn med håndtak og mikrofon) julen da han var 5, det var veldig populært og den har vært brukt mye. Nå låner han av og til min iPod, under nøye overvåkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt en iPod til en femåring - jeg tror at faren er stor for at ungen ville ødelagt den altfor fort i forhold til hvor mye den koster. Men vil du kjøpe en mp3-spiller, finnes det veldig mye billigere varianter en iPod, feks på Clas Ohlsson.

Sjuåringen her fikk en enkel cd-spiller (sånn med håndtak og mikrofon) julen da han var 5, det var veldig populært og den har vært brukt mye. Nå låner han av og til min iPod, under nøye overvåkning.

Er veldig usikker på dette med mp3, sånn i forhold til brukervennligheten... Jeg heller nok mer mot en vanlig, enkel CD-spiller, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig usikker på dette med mp3, sånn i forhold til brukervennligheten... Jeg heller nok mer mot en vanlig, enkel CD-spiller, jeg.

Det er nok lurt å starte der. Og så kan du kanskje ønske deg en mp3-spiller selv - og bli kjent med formatet? ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok lurt å starte der. Og så kan du kanskje ønske deg en mp3-spiller selv - og bli kjent med formatet? ;o)

He-he, jeg er ikke så voldsomt musikkinteresert... Er nok mye annet som står høyere oppe på ønskelista, tror jeg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...