Gå til innhold

Hva slags musikkavspillingsgreie til 5-åring?


Gjest Mom33

Anbefalte innlegg

Vi har tenkt at 5-åringen skal få noe å spille musikk på til jul. Storesøster har CD-spiller, en diger en, som i grunnen var ment som felleseie - men som har havnet på ett av rommene av praktiske årsaker.

Jeg har hele tiden tenkt at lillesøster også skal få en mer ordinær CD-spiller, men så er det jo dette med mp3 og slik da. (Usj, dette er ikke min favoritt-sjanger...) Ipod - det er vel noe med hodetelefoner, sant ja? Og det vil jeg ikke at hun skal ha, det må være noe med høyttaler.

Så - noen som har mer peiling enn meg, har dere tips til musikkavspillingsgreie til 5-åring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lotte :o)

    3

  • mariaflyfly

    2

  • ....AV

    2

  • Mrs. Wallace

    2

Kjøp en cd-spiller som også kan spille mp3. Dessuten kan det være lurt å kjøpe en som du kan koble eksternt utstyr til, f.eks. mp3-spiller, for det kan jo være det kommer en slik i hus etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en cd-spiller som også kan spille mp3. Dessuten kan det være lurt å kjøpe en som du kan koble eksternt utstyr til, f.eks. mp3-spiller, for det kan jo være det kommer en slik i hus etterhvert.

HÆ? Herregud, jeg er så grønn, altså!

Mener du at det finnes vanlige CD-spillere som også kan spille mp3-filer? Hvordan fungerer det, da? Vet du hva disse maskinene heter, så jeg kan søke og se hva det er fornoe? For finnes dette, må jo det være snedig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjøper cd-spiller, så be om en med inngang for mp3 spillere. (liten plugg som akl inn i cd-spilleren)

-eller du kan kjøpe en mp3-spiller + høyttalere. Vi har en høyttaler-sak der vi kan sette iPod'en nedi en "lomme" også fungerer den som et lite stereoanlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo et interessant innlegg. Vi skal også kjøpe cd-spiller til seksåringen vår til jul (storebroren har) - men vi har ikke tenkt på noe mer avansert enn vanlig radio....

Men vi er helt blanke når det gjelder sånn ipod og mp3 og sånn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HÆ? Herregud, jeg er så grønn, altså!

Mener du at det finnes vanlige CD-spillere som også kan spille mp3-filer? Hvordan fungerer det, da? Vet du hva disse maskinene heter, så jeg kan søke og se hva det er fornoe? For finnes dette, må jo det være snedig?

Søk på www.elkjop.no, www.siba.no osv., og se etter en CD-spiller. Det står i beskrivelsen om den kan spille Mp3-whatever (har ikke peiling jeg heller..). Men pappa'n min skal kjøpe en sånn til 7-åringen, og han har sjekka ut litt om det. Han fant en "bra" en til 599,-, men jeg vet ikke i hvilken butikk.

Obs annonserer denne uka en Lumatron m/Mp3 til 299,- Sikkert bra den også, og den var også liten, og ikke så plasskrevende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du kjøper cd-spiller, så be om en med inngang for mp3 spillere. (liten plugg som akl inn i cd-spilleren)

-eller du kan kjøpe en mp3-spiller + høyttalere. Vi har en høyttaler-sak der vi kan sette iPod'en nedi en "lomme" også fungerer den som et lite stereoanlegg.

Det første hørtes ikke så dumt ut! I og med at hun ikke kan lese, så vil jeg vel tro at det å sette på en CD er enklere for henne enn å finne en spesiell sang på en mp3-spiller? Eller er det noe jeg ikke skjønner i forhold til mp3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1196846007' post='3739649]

Søk på www.elkjop.no, www.siba.no osv., og se etter en CD-spiller. Det står i beskrivelsen om den kan spille Mp3-whatever (har ikke peiling jeg heller..). Men pappa'n min skal kjøpe en sånn til 7-åringen, og han har sjekka ut litt om det. Han fant en "bra" en til 599,-, men jeg vet ikke i hvilken butikk.

Obs annonserer denne uka en Lumatron m/Mp3 til 299,- Sikkert bra den også, og den var også liten, og ikke så plasskrevende.

Ahhhh - takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo et interessant innlegg. Vi skal også kjøpe cd-spiller til seksåringen vår til jul (storebroren har) - men vi har ikke tenkt på noe mer avansert enn vanlig radio....

Men vi er helt blanke når det gjelder sånn ipod og mp3 og sånn.....

Jøss - er vi flere som ikke er så bevandret i musikkavspillingsgreieverdenen???? Jeg sitter fortsatt litt fast i kasett-land, jeg, men det snakker jeg IKKE høyt om, altså.

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss - er vi flere som ikke er så bevandret i musikkavspillingsgreieverdenen???? Jeg sitter fortsatt litt fast i kasett-land, jeg, men det snakker jeg IKKE høyt om, altså.

;-)

Ha, ha - da er du jo enda litt mer ekstrem enn meg..... ;-)

Hos oss går det i CD'er - men vi har jo spart på alle kasstettene fra gamle dager, og fremdeles to gamle kassettspillere som kan brukes, men de blir sjelden brukt.....

Nei, vi er blanke på mye "nymotens" greier - de stakkars barna våre har verken Playstation eller Nintendo.....! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss - er vi flere som ikke er så bevandret i musikkavspillingsgreieverdenen???? Jeg sitter fortsatt litt fast i kasett-land, jeg, men det snakker jeg IKKE høyt om, altså.

;-)

*flirer* Kassetter er gamle og trygge for sånne som oss! ;o)

Jeg virkelig i bakleksa med sånt. Radio og cd går greit pr nuh *hihi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første hørtes ikke så dumt ut! I og med at hun ikke kan lese, så vil jeg vel tro at det å sette på en CD er enklere for henne enn å finne en spesiell sang på en mp3-spiller? Eller er det noe jeg ikke skjønner i forhold til mp3?

Begge våre har en liten billig mp3-spiller, og de har litt trøbbel med å betjene den sjøl, ja. Vi må som oftest sette den igang for dem. -men vi har ikke spesiellt brukervennlige spillere heller. brukes bare på tur.

Hjemme har de hver sin cd-spiller. En enkel kassett/radio/cd-spiller på jenta sitt rom, og et gammelt stereoanlegg (som er nesten like bra som det vi har i stua) på guttungen sitt rom.

Anbefaler forresten JVC sine boomblastere, de bruker vi på jobben. Stygge som juling men veldig bra lyd. Er ikke sikker på om den minste har inngang men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha, ha - da er du jo enda litt mer ekstrem enn meg..... ;-)

Hos oss går det i CD'er - men vi har jo spart på alle kasstettene fra gamle dager, og fremdeles to gamle kassettspillere som kan brukes, men de blir sjelden brukt.....

Nei, vi er blanke på mye "nymotens" greier - de stakkars barna våre har verken Playstation eller Nintendo.....! *s*

Er sikkert på at prustebarna har en perfekt oppvekst, lell! Men _om_ dere vurderer innkjøp av noe i den sjangeren, så anbefaler jeg Nintendo DS Lite og Playstation 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest annlovinda

Ha, ha - da er du jo enda litt mer ekstrem enn meg..... ;-)

Hos oss går det i CD'er - men vi har jo spart på alle kasstettene fra gamle dager, og fremdeles to gamle kassettspillere som kan brukes, men de blir sjelden brukt.....

Nei, vi er blanke på mye "nymotens" greier - de stakkars barna våre har verken Playstation eller Nintendo.....! *s*

Vi har ikke playstation eller nintendo vi heller.

Men sønnen får nintendo ds lite til bursdagen sin om få dager. I tillegg har vi kjøpt WII til oss alle i julegave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1196846401' post='3739665]

Er sikkert på at prustebarna har en perfekt oppvekst, lell! Men _om_ dere vurderer innkjøp av noe i den sjangeren, så anbefaler jeg Nintendo DS Lite og Playstation 2.

Hmmmmmm... Ungene spør faktisk ikke om å få det - så da kjøper vi det ikke, ikke ennå i alle fall. Han eldste spiller hos kameratene, men har andre ønsker til jul.

Skjønner egentlig ikke når andre barn har tid til å sitte med disse spillene. Ungene mine kommer hjem kvart på fire fra sfo. Da er det lekser eller avslapping før middag. Etter middag aktivitet eller leking med naboabarn, evt barne-tv.Resten av lekser, kveldsmat, lesing og litt pianospilling før legging.

I helgene er de ute i timesvis og leker, evt på rommene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 6 åring har en liten billig cd spiller m radio. Den brukes flittig! Koster ikke mer enn et par 100 lapper. Synes ikke du bør invistere i noe dyrere enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærebrus875

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1196846007' post='3739649]

Søk på www.elkjop.no, www.siba.no osv., og se etter en CD-spiller. Det står i beskrivelsen om den kan spille Mp3-whatever (har ikke peiling jeg heller..). Men pappa'n min skal kjøpe en sånn til 7-åringen, og han har sjekka ut litt om det. Han fant en "bra" en til 599,-, men jeg vet ikke i hvilken butikk.

Obs annonserer denne uka en Lumatron m/Mp3 til 299,- Sikkert bra den også, og den var også liten, og ikke så plasskrevende.

Siden dere er grønne, må jeg nesten be dere skrive litt mer for hjelp her: Er det snakk om cdspillere som kan kobles til mp3-spillere eller cdspillere som tar cder som brent med mp3filer fra pcen hjemme? Begge deler finnes nemlig.. og da kan man jo lage egne cder også.

De fleste cdspillere tar også "hjemmelagde" cder, men da må de brennes på en annen måte (velge lydcd og ikke datacd, en lydcd gir 80 min musikk er det vel, mens en datacd gir 700 MB med mp3-filer.. men da må spillere takle mp3filer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøster på 3,5 har et billig microanlegg på sitt rom som hun fikk til jul i fjor. CD-spiller og radio på den.

Storebror på 8 arva mitt gamle minianlegg fra 1995 som var et ganske bra anlegg da, og har ok høyttalere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere er grønne, må jeg nesten be dere skrive litt mer for hjelp her: Er det snakk om cdspillere som kan kobles til mp3-spillere eller cdspillere som tar cder som brent med mp3filer fra pcen hjemme? Begge deler finnes nemlig.. og da kan man jo lage egne cder også.

De fleste cdspillere tar også "hjemmelagde" cder, men da må de brennes på en annen måte (velge lydcd og ikke datacd, en lydcd gir 80 min musikk er det vel, mens en datacd gir 700 MB med mp3-filer.. men da må spillere takle mp3filer)

Å kjære vene... Jeg vet neimen ikke hva jeg skal svare, jeg, men du har tydeligvis peiling!

Altså, 5-åringen har noen kjøpte CD-plater og noen "hjemmebrendte", og disse elsker hun. De kjenner hun igjen ut fra platecover. Utrolig nok kan jeg å laste ned musikk, da, og brenne cd'er som jeg spiller i bilen og slikt, men hva jeg har slags filer aner jeg ikke - jeg har fått "oppskrift" og følger den. He-he. Er ikke så voldsomt opptatt av musikk, sjø...

Men det jeg tenker på til jentungen, da, er noe som hun har glede av nå, men som også kan følge henne noen år framover.

Tips, kanskje? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillesøster på 3,5 har et billig microanlegg på sitt rom som hun fikk til jul i fjor. CD-spiller og radio på den.

Storebror på 8 arva mitt gamle minianlegg fra 1995 som var et ganske bra anlegg da, og har ok høyttalere. :)

OK, ingen mp3-spillingsgreier, mao. Det føles jo veldig trygt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...