filiokus81 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Selvfølgelig "burde" man ha kontakt med familie hele året, men når familien er spredd over hele landet, og til og med i utlandet, så sier det seg selv at det rett og slett ikke er mulig. Dessuten synes jeg det er et underlig argument at fordi man ikke klarer det man "burde", så skal man heller ikke gjøre det man faktisk klarer - nemlig sende julekort, om enn masseprodusert. Det er helt greit å ikke like å få det, men da synes jeg faktisk godt man kan være tøff nok til å si i fra - selv om det selvfølgelig ikke kan forventes å bli godt mottatt. Ellers reagerer jeg på at noen nærmest virker sure over å få en oppmerksomhet, hvis den altså ikke er "personlig", eller snarere gir en illusjon av å være det. Jeg synes for det første at det er utakknemlig, og for det andre synes jeg at avsender og intensjonene deres undervurderes på det sterkeste. Masseproduksjon blir ikke gjort for å personlig fornærme flest mulig, det blir stort sett gjort med gode intensjoner og omtanke. Selv om det eneste håndskrevne er adressen. Hjertens enig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 ''Hva synes du forresten om å få en eske konfekt i julegave som ble røsket ferdigpakket med fra Esso?'' Det kommer an på hvilken konfekt, da. Er det min favoritt-konfekt viser det jo omtanke og at noen husker og har lagt merke til hva jeg liker. Og sjokolade er alltid godt. :- ) Ja, sant.. Det er kjekkest å få favoritten Poenget mitt var egentlig at man ikke vet hvor mye omtanke som ligger bak presangen, slik som med julekorta. Så har man valget selv om man skal bli glad eller skuffet. Joda, jeg ville blitt skuffet om eneste presang fra mannen min var en pose twist fra Narvesen, he he. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Selvfølgelig "burde" man ha kontakt med familie hele året, men når familien er spredd over hele landet, og til og med i utlandet, så sier det seg selv at det rett og slett ikke er mulig. Dessuten synes jeg det er et underlig argument at fordi man ikke klarer det man "burde", så skal man heller ikke gjøre det man faktisk klarer - nemlig sende julekort, om enn masseprodusert. Det er helt greit å ikke like å få det, men da synes jeg faktisk godt man kan være tøff nok til å si i fra - selv om det selvfølgelig ikke kan forventes å bli godt mottatt. Ellers reagerer jeg på at noen nærmest virker sure over å få en oppmerksomhet, hvis den altså ikke er "personlig", eller snarere gir en illusjon av å være det. Jeg synes for det første at det er utakknemlig, og for det andre synes jeg at avsender og intensjonene deres undervurderes på det sterkeste. Masseproduksjon blir ikke gjort for å personlig fornærme flest mulig, det blir stort sett gjort med gode intensjoner og omtanke. Selv om det eneste håndskrevne er adressen. Nettopp! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg synes nå det ble en festlig diskuson, så det skal du ha Hva synes du forresten om å få en eske konfekt i julegave som ble røsket ferdigpakket med fra Esso? Ligger det under samme kategori som upersonlige julekort? En slik gave kjøper man vel nettopp om man i siste liten kommer på at man burde ha gave til en person man er på vei til - og da er selvfølgelig en slik konfekteske VELDIG mye bedre enn ingen ting. På samme måte har jeg enkelte ganger stoppet og kjøpt blomster på bensinstasjons når vi er på vei bort i middag, fordi det er hyggelig å ha med noe og jeg har glemt å handle tidligere. Skulle mottaker da takke nei, fordi blomstene ikke var valgt med omhu hos blomsterhandleren!? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg synes nå det ble en festlig diskuson, så det skal du ha Hva synes du forresten om å få en eske konfekt i julegave som ble røsket ferdigpakket med fra Esso? Ligger det under samme kategori som upersonlige julekort? Jeg synes det er kjekt, og, jeg. Kommer an på hvem den er fra, naturligvis - fra husbonden hadde det ikke blitt satt pris på, men fra naboen - eller noen som kom på besøk i romjulen. Helt i orden! Jeg er nok lett å glede, og ikke så mistenksom av meg Tror stort sett at folk gjør så godt de kan, og at de i utgangspunktet ikke er ute etter å plage meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg synes det er kjekt, og, jeg. Kommer an på hvem den er fra, naturligvis - fra husbonden hadde det ikke blitt satt pris på, men fra naboen - eller noen som kom på besøk i romjulen. Helt i orden! Jeg er nok lett å glede, og ikke så mistenksom av meg Tror stort sett at folk gjør så godt de kan, og at de i utgangspunktet ikke er ute etter å plage meg. Sånn tenker jeg også, og jeg må innrømme at jeg har både vin og konfekt liggende i tilfelle det kommer noen uventa gaver fra f eks en nabo eller kollega Vi fikk en gang en liten eske med After eight, og gubben her ble kjempeglad. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg synes det er kjekt, og, jeg. Kommer an på hvem den er fra, naturligvis - fra husbonden hadde det ikke blitt satt pris på, men fra naboen - eller noen som kom på besøk i romjulen. Helt i orden! Jeg er nok lett å glede, og ikke så mistenksom av meg Tror stort sett at folk gjør så godt de kan, og at de i utgangspunktet ikke er ute etter å plage meg. Nå har jeg sikkert misforstått igjen. ) Når det var snakk om konfekt fra Esso så trodde jeg det var _julegave_ det var snakk om, ikke en liten oppmerksomhet når noen kommer i selskap. I sistnevnte tilfelle er det greit, men noen juleghave el. bursdagsgave er det ikke synes jeg. Da blir det annerledes om man kjøper en konfekt man vet mottaker liker og pakker den inn selv f.eks. Jeg er visst litt sær sånn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rullekanin Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Ah, er så inderlig enig med deg!! Julekorta jeg sender i år koster 7,50 pr stk og det kostet meg over 200 kroner å sende de ut. Kjedelig hvis folk er blitt så kravstore at de ikke syns det er noe kjekt å få slike kort... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rullekanin Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg blir stort sett glad for julekort, men har opplevd noen absurde eksempler som jeg har nevnt i tråden nedenfor. :- ) Vil forresten si det er alt for få som skriver julekort, det blir for mye på sms og mail. Det blir ikke det samme. Men for deg er det vel ett fett om du får en sms eller et opptrykt julekort? Eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rullekanin Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg vil bare dele noen tanker, vær så uenige dere vill, jeg gidder ikke å "krangle". Jeg syns det er bedre å sende til de man faktisk har en del kontakt med, enn samtlige tanter og onkler osv man ser 1-2 ganger i året likevel.. Kanskje koselig for dem å få en påminnelse om at man vet at de finnes, men jeg syns man burde ha kontakt med familien hele året og ikke bare når det kommer til julekort. Føles litt "falskt" for meg, når eneste man hører fra en slektning er til jul. Om de bryr seg så mye, stikk innom eller ring en gang i blant, eller send et brev om de ikke har nr og skriv litt om hvordan ting står til og om vi skal besøke hverandre engang. Og man får jo også bedre tid på hvert kort om man sender til noen, enn om man sender til "alle" man vet hvem er, bare for å "sende til alle". Syns man skal dempe forventningen og kravene til seg selv, "alle" må ikke ha kort, skriv heller mer til de man bryr seg mest om (er som oftest en grunn til at man ikke har så mye kontakt med enkelte slektninger også), eller sende et kort til f eks voksne barn til noen man ikke liker, og be dem hilse til mor og far. Da har mor og far fått en hilsen, men ikke noe eget kort. Det er DIN mening... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rullekanin Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jadajada ... men jeg lurer på hvorfor folk ikke skriver litt når de først sender et julekort. Fordi når jeg først skal skrive noe, så syns jeg at det bør være litt "mat" i det. Her har vi det bare bra og trives i det nye huset. ungene trives på skole og i barnehage og vi jobber som før. Håper dere får en god jul og et godt nytt år! Vennlig hilsen familien x. ZZZZZZ Kjedelig!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rullekanin Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 *LOL* Jeg ser for meg at dette kan bli en ny tjeneste i Brønnøysund: "Reserver deg mot masseproduserte julekort - klikk her" ;-) LOL! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tzatziki1365380058 Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Nå har jeg sikkert misforstått igjen. ) Når det var snakk om konfekt fra Esso så trodde jeg det var _julegave_ det var snakk om, ikke en liten oppmerksomhet når noen kommer i selskap. I sistnevnte tilfelle er det greit, men noen juleghave el. bursdagsgave er det ikke synes jeg. Da blir det annerledes om man kjøper en konfekt man vet mottaker liker og pakker den inn selv f.eks. Jeg er visst litt sær sånn... Jeg kan godt ta i mot en sånn som julegave også, jeg. Ikke fra de nærmeste, selvfølgelig, da hadde jeg nok blitt litt snurt. Men fra den gamle dagmammaen min, for eksempel, så synes jeg det er rørende at hun i det hele tatt orker å tenke på meg til jul. Hun er gammel nå, og en ferdigpakket konfekt blir jeg strålende glad for når den kommer fra henne. Konfekten gir jeg beng i, men at hun vil gi MEG noe - etter alle disse årene.,...snuhufs! Mine foreldre er også gamle nå, og kjøper slike konfektesker til sine gamle venner. Det er maks av hva de makter. Så fint at det finnes ferdigpakket, tenker jeg da - sånn at de faktisk klarer å gi noe uten å slite seg ut. Jeg er nok en "sucker" for oppmerksomhet - blir rørt av at folk tenker på meg, og forholder meg nok mer til det enn til om kortet er ferdigtrykt og masseprodusert, eller om de ikke har pakket inn konfekten selv. Og når vi skal i kaffebesøk selv, har jeg ingen problemer med å "græbbe" med meg verken ferdigpakket konfekt eller bensinstasjon - blomster 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Ah, er så inderlig enig med deg!! Julekorta jeg sender i år koster 7,50 pr stk og det kostet meg over 200 kroner å sende de ut. Kjedelig hvis folk er blitt så kravstore at de ikke syns det er noe kjekt å få slike kort... Ja, men skriver du noe mer enn "God jul"? Det er det som forundrer meg: at folk ikke synes det er på sin plass å skrive noen personlige ord til den som får kortet.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Fordi når jeg først skal skrive noe, så syns jeg at det bør være litt "mat" i det. Her har vi det bare bra og trives i det nye huset. ungene trives på skole og i barnehage og vi jobber som før. Håper dere får en god jul og et godt nytt år! Vennlig hilsen familien x. ZZZZZZ Kjedelig!!!!!! Og da skriver du ingenting? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rullekanin Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Ja, men skriver du noe mer enn "God jul"? Det er det som forundrer meg: at folk ikke synes det er på sin plass å skrive noen personlige ord til den som får kortet.... Nei, god jul er printet på kortet sammen med navnene våre;o) Grusomt hæ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rullekanin Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Og da skriver du ingenting? Jeg skriver ingenting fordi jeg syns slike floskler er kjedelige. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Nei, god jul er printet på kortet sammen med navnene våre;o) Grusomt hæ? Ikke grusomt...men jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke bruker litt mer tid på kortene og skriver litt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg skriver ingenting fordi jeg syns slike floskler er kjedelige. Må det være floskler da? Det går vel an å være litt personlig? Jeg synes det er spennende å høre hvordan venner har det og jeg regner også med at de setter pris på et par setninger fra meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rullekanin Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Ikke grusomt...men jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke bruker litt mer tid på kortene og skriver litt. FORDI VI IKKE GIDDER!!!!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.