Gå til innhold

Jeg ber alle som


tzatziki1365380058

Anbefalte innlegg

tzatziki1365380058

presterer å bli sure over å bli tenkt på til jul i form av masseproduserte julekort og julebrev om snarest å gi beskjed til de som er så uhørt ubetenksomme og sender slike til dere, slik at de kan slippe å kaste penger til frimerke rett "ut av vinduet" eller i søppelkassa, og slik at dere slipper å bli fornærmet over å motta noe dere absolutt ikke vil ha!

Hilsen overgitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • PieLill

    8

  • tzatziki1365380058

    8

  • morsan

    6

  • Helmi

    6

tzatziki1365380058

*LOL*

Jeg ser for meg at dette kan bli en ny tjeneste i Brønnøysund: "Reserver deg mot masseproduserte julekort - klikk her" ;-)

Åh så klart!

Brønnøysund må definitivt bli neste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

*LOL*

Jeg ser for meg at dette kan bli en ny tjeneste i Brønnøysund: "Reserver deg mot masseproduserte julekort - klikk her" ;-)

Dette temaet blir jo bare morsommere og morsommere ;) Nå har jeg underholdt mannen min her med flere av innleggene. Han er syk stakkars, så han trengte en oppmuntring :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette temaet blir jo bare morsommere og morsommere ;) Nå har jeg underholdt mannen min her med flere av innleggene. Han er syk stakkars, så han trengte en oppmuntring :o)

I aim to please! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skulle skrevet det selv. At noen kan ha en slik innstilling, har faktisk ikke streifet meg. Jeg trodde jeg viste litt omtanke for andre, jeg, selv om jeg prøvde å ta en litt lettvint løsning ved å masseprodusere.... Så feil kan man ta. Godt at noen er så heldige at de har den energien og tiden som skal til for å gjøre alt på en perfekt og ytterst personlig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe.. enig me deg. :) Her blir det masseproduserte kort i år og, selv om jeg kun sender til de aller nærmeste vennene og familien.. :) Alle blir glade for fint bilde av poden, så er ikke noe problem hos meg i hvert fall.. Julebrev er noe jeg synes er pyton. Tanter som skriver ørten sider om hva de har gjort hele året...*herregud* hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*LOL*

Jeg ser for meg at dette kan bli en ny tjeneste i Brønnøysund: "Reserver deg mot masseproduserte julekort - klikk her" ;-)

*LOL* Bøter til dem som sender ut til de som ikke ønsker det ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit å være uenige - jeg spurte jo faktisk om jeg var den eneste som mente slik jeg mente - og skjønner jo at det var jeg heldigvis ikke - men det var mer enn nok av dem som synes jeg var en utakknemlig, bortskjemt person som burde være glad for at noen gidder tenke på meg i det hele tatt. Greit nok - jeg tåler det. Uansett er det artig når diskusjonene tar helt av, og man virkelig får satt sinnene i kok :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Helt greit å være uenige - jeg spurte jo faktisk om jeg var den eneste som mente slik jeg mente - og skjønner jo at det var jeg heldigvis ikke - men det var mer enn nok av dem som synes jeg var en utakknemlig, bortskjemt person som burde være glad for at noen gidder tenke på meg i det hele tatt. Greit nok - jeg tåler det. Uansett er det artig når diskusjonene tar helt av, og man virkelig får satt sinnene i kok :-)

Jeg synes nå det ble en festlig diskuson, så det skal du ha :) Hva synes du forresten om å få en eske konfekt i julegave som ble røsket ferdigpakket med fra Esso? Ligger det under samme kategori som upersonlige julekort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Helt greit å være uenige - jeg spurte jo faktisk om jeg var den eneste som mente slik jeg mente - og skjønner jo at det var jeg heldigvis ikke - men det var mer enn nok av dem som synes jeg var en utakknemlig, bortskjemt person som burde være glad for at noen gidder tenke på meg i det hele tatt. Greit nok - jeg tåler det. Uansett er det artig når diskusjonene tar helt av, og man virkelig får satt sinnene i kok :-)

Hehe - var ikke ute etter å "ta" deg, altså ;) Synes tråden du startet ble temmelig absurd og morsom etterhvert, så jeg følte for å "konkludere". Fint du ikke ble sur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nå det ble en festlig diskuson, så det skal du ha :) Hva synes du forresten om å få en eske konfekt i julegave som ble røsket ferdigpakket med fra Esso? Ligger det under samme kategori som upersonlige julekort?

''Hva synes du forresten om å få en eske konfekt i julegave som ble røsket ferdigpakket med fra Esso?''

Da kunne man like godt latt være å gi noe som helst mener jeg. Det vitner ikke om omtanke i det hele tatt, men mer om "å faen, henne har vi glemt, vi stikker innom bensinstasjonen på veien!" og det er ikke koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest pærebrus875

Jeg vil bare dele noen tanker, vær så uenige dere vill, jeg gidder ikke å "krangle".

Jeg syns det er bedre å sende til de man faktisk har en del kontakt med, enn samtlige tanter og onkler osv man ser 1-2 ganger i året likevel.. Kanskje koselig for dem å få en påminnelse om at man vet at de finnes, men jeg syns man burde ha kontakt med familien hele året og ikke bare når det kommer til julekort. Føles litt "falskt" for meg, når eneste man hører fra en slektning er til jul.

Om de bryr seg så mye, stikk innom eller ring en gang i blant, eller send et brev om de ikke har nr og skriv litt om hvordan ting står til og om vi skal besøke hverandre engang.

Og man får jo også bedre tid på hvert kort om man sender til noen, enn om man sender til "alle" man vet hvem er, bare for å "sende til alle". Syns man skal dempe forventningen og kravene til seg selv, "alle" må ikke ha kort, skriv heller mer til de man bryr seg mest om (er som oftest en grunn til at man ikke har så mye kontakt med enkelte slektninger også), eller sende et kort til f eks voksne barn til noen man ikke liker, og be dem hilse til mor og far. Da har mor og far fått en hilsen, men ikke noe eget kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nå det ble en festlig diskuson, så det skal du ha :) Hva synes du forresten om å få en eske konfekt i julegave som ble røsket ferdigpakket med fra Esso? Ligger det under samme kategori som upersonlige julekort?

''Hva synes du forresten om å få en eske konfekt i julegave som ble røsket ferdigpakket med fra Esso?''

Det kommer an på hvilken konfekt, da. Er det min favoritt-konfekt viser det jo omtanke og at noen husker og har lagt merke til hva jeg liker. Og sjokolade er alltid godt. :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir stort sett glad for julekort, men har opplevd noen absurde eksempler som jeg har nevnt i tråden nedenfor. :- )

Vil forresten si det er alt for få som skriver julekort, det blir for mye på sms og mail. Det blir ikke det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Jeg vil bare dele noen tanker, vær så uenige dere vill, jeg gidder ikke å "krangle".

Jeg syns det er bedre å sende til de man faktisk har en del kontakt med, enn samtlige tanter og onkler osv man ser 1-2 ganger i året likevel.. Kanskje koselig for dem å få en påminnelse om at man vet at de finnes, men jeg syns man burde ha kontakt med familien hele året og ikke bare når det kommer til julekort. Føles litt "falskt" for meg, når eneste man hører fra en slektning er til jul.

Om de bryr seg så mye, stikk innom eller ring en gang i blant, eller send et brev om de ikke har nr og skriv litt om hvordan ting står til og om vi skal besøke hverandre engang.

Og man får jo også bedre tid på hvert kort om man sender til noen, enn om man sender til "alle" man vet hvem er, bare for å "sende til alle". Syns man skal dempe forventningen og kravene til seg selv, "alle" må ikke ha kort, skriv heller mer til de man bryr seg mest om (er som oftest en grunn til at man ikke har så mye kontakt med enkelte slektninger også), eller sende et kort til f eks voksne barn til noen man ikke liker, og be dem hilse til mor og far. Da har mor og far fått en hilsen, men ikke noe eget kort.

Selvfølgelig "burde" man ha kontakt med familie hele året, men når familien er spredd over hele landet, og til og med i utlandet, så sier det seg selv at det rett og slett ikke er mulig.

Dessuten synes jeg det er et underlig argument at fordi man ikke klarer det man "burde", så skal man heller ikke gjøre det man faktisk klarer - nemlig sende julekort, om enn masseprodusert.

Det er helt greit å ikke like å få det, men da synes jeg faktisk godt man kan være tøff nok til å si i fra - selv om det selvfølgelig ikke kan forventes å bli godt mottatt.

Ellers reagerer jeg på at noen nærmest virker sure over å få en oppmerksomhet, hvis den altså ikke er "personlig", eller snarere gir en illusjon av å være det. Jeg synes for det første at det er utakknemlig, og for det andre synes jeg at avsender og intensjonene deres undervurderes på det sterkeste.

Masseproduksjon blir ikke gjort for å personlig fornærme flest mulig, det blir stort sett gjort med gode intensjoner og omtanke. Selv om det eneste håndskrevne er adressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærebrus875

Selvfølgelig "burde" man ha kontakt med familie hele året, men når familien er spredd over hele landet, og til og med i utlandet, så sier det seg selv at det rett og slett ikke er mulig.

Dessuten synes jeg det er et underlig argument at fordi man ikke klarer det man "burde", så skal man heller ikke gjøre det man faktisk klarer - nemlig sende julekort, om enn masseprodusert.

Det er helt greit å ikke like å få det, men da synes jeg faktisk godt man kan være tøff nok til å si i fra - selv om det selvfølgelig ikke kan forventes å bli godt mottatt.

Ellers reagerer jeg på at noen nærmest virker sure over å få en oppmerksomhet, hvis den altså ikke er "personlig", eller snarere gir en illusjon av å være det. Jeg synes for det første at det er utakknemlig, og for det andre synes jeg at avsender og intensjonene deres undervurderes på det sterkeste.

Masseproduksjon blir ikke gjort for å personlig fornærme flest mulig, det blir stort sett gjort med gode intensjoner og omtanke. Selv om det eneste håndskrevne er adressen.

Man kan da ha kontakt med folk om man ikke "ser" dem, tenker på atm an kan skrive/ringe ellers i året. Gjør man det så er det jo flott! Så syns det er en dårlig unnskyldning at de bor langt vekke, idag når man har brev, telefon og internett..

Å få kort er jo koselig, men når det blir rene "konkuransen" å sende ut flest mulig kort til absolutt alle, så er det ikke så veldig personlig ment føler jeg. Da står man bare på ei liste og får et kort liksom... Da ville jeg heller vært blant "noen utvalgte" og få noen ord ekstra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...