Gå til innhold

Jeg ber alle som


tzatziki1365380058

Anbefalte innlegg

Gjest rullekanin

Må det være floskler da? Det går vel an å være litt personlig? Jeg synes det er spennende å høre hvordan venner har det og jeg regner også med at de setter pris på et par setninger fra meg.

Skal du skrive et par setninger, så blir det floskler. Nå har det jo seg slik også at enkelte er flinke til å skrive, mens andre ikke er så flinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • PieLill

    8

  • tzatziki1365380058

    8

  • morsan

    6

  • Helmi

    6

Jeg må bare få takke deg for denne tråden. Leste den idag tidlig og bestemte meg for at jeg skulle skrive et felles brev og legge ved bilde-av-barna-julekortet i år, så nå er det gjort :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for deg er det vel ett fett om du får en sms eller et opptrykt julekort? Eller?

Har jeg fornærmet deg på noe vis i denne tråden?

Jeg synes julekort er koseligere enn sms, så jeg foretrekker det. Men, selvfølgelig tar jeg imot god jul også på sms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke grusomt...men jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke bruker litt mer tid på kortene og skriver litt.

Fordi de har kronisk senebetennelse og ikke kan skrive for hånd. Og fordi en håndskreven "personlig" hilsen lyder likt på alle 60 korta man sender.

Og fordi de tenker at det meste er bedre enn ingen ting. Men det er det tydeligvis ikke.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir stort sett glad for julekort, men har opplevd noen absurde eksempler som jeg har nevnt i tråden nedenfor. :- )

Vil forresten si det er alt for få som skriver julekort, det blir for mye på sms og mail. Det blir ikke det samme.

Og enda ferre som skriver når man finner ut at det ikke er bra nok det man gjør...

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rullekanin

Har jeg fornærmet deg på noe vis i denne tråden?

Jeg synes julekort er koseligere enn sms, så jeg foretrekker det. Men, selvfølgelig tar jeg imot god jul også på sms.

Neida, eller, jo, jeg trodde faktisk at jeg hadde gjort noe bra i år. Jeg var ferdig med julekortene tidlig og var riktgi så fornøyd med meg selv. Derfor blir jeg paff og litt grinete fordi enkelte presterer å si at de ikke liker slike julekort som jeg har laget.

Jeg fikk inntrykk av at slike upersonlige julekort ikke er en dritt verdt for deg, så da er det vel like greit å sende sms?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan da ha kontakt med folk om man ikke "ser" dem, tenker på atm an kan skrive/ringe ellers i året. Gjør man det så er det jo flott! Så syns det er en dårlig unnskyldning at de bor langt vekke, idag når man har brev, telefon og internett..

Å få kort er jo koselig, men når det blir rene "konkuransen" å sende ut flest mulig kort til absolutt alle, så er det ikke så veldig personlig ment føler jeg. Da står man bare på ei liste og får et kort liksom... Da ville jeg heller vært blant "noen utvalgte" og få noen ord ekstra..

Jeg vet ikke i din omgangskrets.

Men der jeg ferdes har jeg aldri hørt noen skryte av hvor mange julekort/brev de har sendt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig "burde" man ha kontakt med familie hele året, men når familien er spredd over hele landet, og til og med i utlandet, så sier det seg selv at det rett og slett ikke er mulig.

Dessuten synes jeg det er et underlig argument at fordi man ikke klarer det man "burde", så skal man heller ikke gjøre det man faktisk klarer - nemlig sende julekort, om enn masseprodusert.

Det er helt greit å ikke like å få det, men da synes jeg faktisk godt man kan være tøff nok til å si i fra - selv om det selvfølgelig ikke kan forventes å bli godt mottatt.

Ellers reagerer jeg på at noen nærmest virker sure over å få en oppmerksomhet, hvis den altså ikke er "personlig", eller snarere gir en illusjon av å være det. Jeg synes for det første at det er utakknemlig, og for det andre synes jeg at avsender og intensjonene deres undervurderes på det sterkeste.

Masseproduksjon blir ikke gjort for å personlig fornærme flest mulig, det blir stort sett gjort med gode intensjoner og omtanke. Selv om det eneste håndskrevne er adressen.

Nemlig!

Man kan forresten legge inn adressene på data og skrive ut klistrelapper...

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*LOL*

Jeg ser for meg at dette kan bli en ny tjeneste i Brønnøysund: "Reserver deg mot masseproduserte julekort - klikk her" ;-)

;-)

Blir det en gratistjeneste mon tro?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, eller, jo, jeg trodde faktisk at jeg hadde gjort noe bra i år. Jeg var ferdig med julekortene tidlig og var riktgi så fornøyd med meg selv. Derfor blir jeg paff og litt grinete fordi enkelte presterer å si at de ikke liker slike julekort som jeg har laget.

Jeg fikk inntrykk av at slike upersonlige julekort ikke er en dritt verdt for deg, så da er det vel like greit å sende sms?

Hva legger du i "upersonlige julekort"? Hadde du vært en person jeg hadde jevnlig kontakt med i løpet av året (ikke nødvendigvis ofte) ville jeg satt veldig pris på det. Julekort er mye hyggeligere enn sms, men jeg hadde blitt glad for en sms også.

Det jeg ikke liker er når jeg får følelsen av at eneste grunn til at jeg får julekort er at adresselista ikke er oppdatert.

Det er for tidlig å si god jul, men jeg håper du får en hyggelig adventstid. :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan godt ta i mot en sånn som julegave også, jeg. Ikke fra de nærmeste, selvfølgelig, da hadde jeg nok blitt litt snurt. Men fra den gamle dagmammaen min, for eksempel, så synes jeg det er rørende at hun i det hele tatt orker å tenke på meg til jul. Hun er gammel nå, og en ferdigpakket konfekt blir jeg strålende glad for når den kommer fra henne. Konfekten gir jeg beng i, men at hun vil gi MEG noe - etter alle disse årene.,...snuhufs! :)

Mine foreldre er også gamle nå, og kjøper slike konfektesker til sine gamle venner. Det er maks av hva de makter. Så fint at det finnes ferdigpakket, tenker jeg da - sånn at de faktisk klarer å gi noe uten å slite seg ut.

Jeg er nok en "sucker" for oppmerksomhet - blir rørt av at folk tenker på meg, og forholder meg nok mer til det enn til om kortet er ferdigtrykt og masseprodusert, eller om de ikke har pakket inn konfekten selv.

Og når vi skal i kaffebesøk selv, har jeg ingen problemer med å "græbbe" med meg verken ferdigpakket konfekt eller bensinstasjon - blomster :)

Nå minte du meg på den gangen jeg var dagmamma...

Jeg var dagmamma for 3 barn fra to familier og ga rundhåndet med gaver til ungene til jul. Fra familien med to søsken fikk jeg en gavmild pengesum + julekortbilde av ungene, kjempekoselig! Fra den andre familien fikk jeg en pose lakrisbåter og en posesjokolade - det ble litt sånn panisk og viste egentlig bare at de slettes ikke hadde tenkt å gi meg noe i det hele tatt synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Nemlig!

Man kan forresten legge inn adressene på data og skrive ut klistrelapper...

;-)

mvh

''Man kan forresten legge inn adressene på data og skrive ut klistrelapper...''

Men PieLill, da - ETT sted må da grensen gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Nei, sånne julekort vil vi jo ikke ha. Jeg pleier å trykke opp en liten bok med bilder og små historier fra familien vår gjennom hele året. Så innbinder jeg den i skinn og hver bok får gullskrift utenpå med navnet til de som skal ha dem. Ville blitt veldig lei meg hvis jeg bare fikk et ferdigtrykket julekort tilbake siden hver bok jeg sender ut koster nesten fire hundre kroner. Og da kommer leveringen - med bud - i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sånne julekort vil vi jo ikke ha. Jeg pleier å trykke opp en liten bok med bilder og små historier fra familien vår gjennom hele året. Så innbinder jeg den i skinn og hver bok får gullskrift utenpå med navnet til de som skal ha dem. Ville blitt veldig lei meg hvis jeg bare fikk et ferdigtrykket julekort tilbake siden hver bok jeg sender ut koster nesten fire hundre kroner. Og da kommer leveringen - med bud - i tillegg.

Tjihi......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig "burde" man ha kontakt med familie hele året, men når familien er spredd over hele landet, og til og med i utlandet, så sier det seg selv at det rett og slett ikke er mulig.

Dessuten synes jeg det er et underlig argument at fordi man ikke klarer det man "burde", så skal man heller ikke gjøre det man faktisk klarer - nemlig sende julekort, om enn masseprodusert.

Det er helt greit å ikke like å få det, men da synes jeg faktisk godt man kan være tøff nok til å si i fra - selv om det selvfølgelig ikke kan forventes å bli godt mottatt.

Ellers reagerer jeg på at noen nærmest virker sure over å få en oppmerksomhet, hvis den altså ikke er "personlig", eller snarere gir en illusjon av å være det. Jeg synes for det første at det er utakknemlig, og for det andre synes jeg at avsender og intensjonene deres undervurderes på det sterkeste.

Masseproduksjon blir ikke gjort for å personlig fornærme flest mulig, det blir stort sett gjort med gode intensjoner og omtanke. Selv om det eneste håndskrevne er adressen.

''Dessuten synes jeg det er et underlig argument at fordi man ikke klarer det man "burde", så skal man heller ikke gjøre det man faktisk klarer - nemlig sende julekort, om enn masseprodusert.''

Enig.

Den aller siste grandtanta mi døde i fjor, nesten 100 år gammel. Jeg har hvert år sendt henne et julekort (men det har vært håndskrevet, da*S*), men det er kjempemange år siden jeg traff henne - sikkert 12-15 år.

Vi har tross alt ikke hatt sååå mye kontakt opp igjennom livet, og når hun er gammel og skrøpelig og bor på en annen kant av landet, begrenser kontakten seg selv.

Men av alle hennes ca 20 tantebarn og det mangedobbelte antall grandtantebarn (hun hadde ingen barn selv), bodde mange i nærheten, og besøkte henne og holdt kontakten.

Jeg synes det minste jeg kunne gjøre var å sende henne en julehilsen. Hun sendte forresten aldri hilsen tilbake - hun orket nok ikke følge opp dette på sine gamle dager.

Jeg håper at hun fant litt glede i å motta en hilsen en gang i året, og det gjorde ihvertfall meg glad å vite at jeg hadde gjort dette fremfor å 'kutte' henne ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

For meg er det personlig nok om det står mitt navn og min adresse på konvolutten.

;-)

mvh

Ikke verst! Da får du altså personlig underrettelse fra banken når renta endrer seg? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...