Gå til innhold

sluttvederlag og a-trygd!

Anbefalte innlegg

Gjest wanka

hei!

jeg har jobbet 10 år i staten, i april sluttet jeg pga innskrenkninger og omleggelse. jeg fikk da 6 mndrs lønn som sluttvederlag. jeg meldte meg arbeidsledig hos a-etat, og fikk beskjed om at jeg ville få dagpenger så lenge jeg meldte meg ledig. det gjorde jeg, gikk i banken og betalte gjeld,med sluttvederlaget. etter et par uker fikk jeg beskjed fra a-etat at jeg ikke fikk dagpenger før om 6 mnd, fordi jeg hadde fått sluttvedrerlag fra tidl. arbridsgiver. Dette synes jeg er rart, a-etat sier en ting og trygdekontoret noe annet.Hva sier du? Jeg må nå leve på sosialstønat, da mime penger gikk til huslånet....Jeg har også søkt 50%uføretrygd, har jeg rett på noe penger i behandlingstiden der?

Hilsen en fortvilet Wanka

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29315-sluttvederlag-og-a-trygd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Dagpengene samordnes med sluttvederlaget, se dagpengeforskriften §9-1:

www.lovdata.no/for/sf/aa/ta-19980916-0890-009.html

Det er aetat som har informasjonsplikten iht dagpengeordningen. Hvis du har fått feil opplysninger som medfører at du har et tap som du ellers ikke ville hatt, så kan det tenkes at du har et erstatningskrav mot vedkommende etat - men det er vel tvilsomt i dette tilfellet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...