Gå til innhold

Hormonspiral vs kobberspiral???

Anbefalte innlegg

Jeg bruker nå hormonspiral, men opplever at sexlysten er så godt som død... Fikk barn for 6 mnd siden, og fikk mensen tilbake for 1 mnd siden. Har merka mer lyst etter det, og det kommer vel av at hormonproduksjonen er igang igjen.

Men jeg merker så innmari stor forskjell fra da jeg fjerna spiralen når vi sku prøve på sistemann... Lysten steg MASSE etter at spiralen ble fjerna. Tenkte ikke over det akkurat da, men har tenkt over det etter at jeg fikk satt inn spiral etter sist fødsel. Da ble det liksom sånn det hadde vært før fjerninga, og det er ganske stusselig... Stakkar mann, er heldig hvis han får sex tre ganger på en mnd!!

Så jeg lurer på å få fjerna hormonspiralen, og heller sette inn en kobberspiral. Men hvordan er den i forhold? Jeg har fortsatt mens med hormonspiralen, holder på i ca 10 dager men er ganske svak. Merker godt eggløsning, men har ingen menssmerter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/293448-hormonspiral-vs-kobberspiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, ser at ingen har svart deg enda.

Jeg har desverre ingen erfaring med kobberspiral, så den biten kan jeg ikke hjelpe deg med. Men jeg sitter i samme situasjon som deg. Fødte i februar, satte inn hormonspiral i mai. Etter dette hadde jeg kraftige "smårier" i 3 mnd, har fremdeles ofte vonde murringer i magen. I tillegg er jeg rasende sint på mannen, har vært det siden i sommer (passe godt med tidspunktet for innsetting av spiralen..) Jeg pleier å være veldig tålmodig og heller bli skuffet og lei meg. Nå er jeg så sint at jeg holder på å sprenge!

Jeg har, i likhet med deg, også mistet all sexlyst. Har vel sex 2-3 ganger pr mnd, før hadde vi 2-3 ganger pr uke.

Lurer på å ta ut hormonspiralen og heller kjøpe meg ladycomp, selv om det er svindyrt. Kanskje det kan være noe for deg også?

Masse lykke til iallefall, ikke noe moro med spiral full av bivirkninger !

Flere som har erfaringer ?

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...