Gå til innhold

Hva du hater å få til jul


adelie

Anbefalte innlegg

- men som du får om igjen, fordi du er høflig og later som du er takknemling?

Jeg: Jule-te!

Kan ikke fordra det. Drikker min faste te med melk på engelsk vis. Kaster den dumme røde glansede posen en gang utpå høsten eller før neste jul.

Kan jeg ikke heller få stearinlys, sjokolade eller vin? (Det er folk med penger som gir meg denne teen! Så en vin/sjokolade har de råd til..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 197
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • adelie

    29

  • Sofline

    21

  • mariaflyfly

    15

  • morsan

    14

Mest aktive i denne tråden

Keramikk som svigersene har kjøpt på et slags julemarked... Ja, jeg vet jeg er utakknemlig, men jeg liker ikke keramikk!!

Hehe, så ikke denne før jeg la inn mitt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så ikke denne før jeg la inn mitt innlegg.

Keramikk er ikke fint! Og når det til og med er kjøpt på et "marked" er det heller ikke mulig å bytte det! Og fremme må det jo stå, ellers blir svigersene lei seg.. Jepp, jepp: direkte utakknemlig! :-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillebess

Jeg liker å få jule-te, men ikke sjokolade. Særlig konfekt står og støver ned hos oss.

Men verst:

Innrammede bilder av andre folks barn + kalender. Selv om dette gjelder nevøer og nieser og de er veldig søte, vil jeg ikke ha dem på kjøkkenveggen hele året rundt. men det har jeg, for jeg er høflig og takker veldig overbevisende. Håper jeg slipper i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest annlovinda

I fjor fikk jeg et direkte stygt fat av en venninne av meg, trynet på en julenisse. Skikkelig amerikansk julefat.

I tillegg hadde hun glemt å ta av prislappen, 29,90 på europris. Ikke det at prisen har noe å si, absolutt ikke. Men dette var så stygt at det var helt forferdelig. Det ligger nede i boden vår, så utakknemlig er jeg. Året før fikk jeg noen glorete te-lyse staker av henne, også de direkte stygge. Uff, nå høres jeg utakknemlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keramikk er ikke fint! Og når det til og med er kjøpt på et "marked" er det heller ikke mulig å bytte det! Og fremme må det jo stå, ellers blir svigersene lei seg.. Jepp, jepp: direkte utakknemlig! :-)

mvh

Jeg liker noe keramikk, da gjerne fordi den har en symbolverdi for meg. Og må innrømme at jeg er litt svak for noe fransk fajanse (det er vel en slags keramikk?) - selv om det ikke akkurat er det jeg bruker i det daglige.

Heldigvis er det få som forventer at gavene skal stå fremme - likevel synes jeg det er for ille å la dem gå rett på loppemarked.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor fikk jeg et direkte stygt fat av en venninne av meg, trynet på en julenisse. Skikkelig amerikansk julefat.

I tillegg hadde hun glemt å ta av prislappen, 29,90 på europris. Ikke det at prisen har noe å si, absolutt ikke. Men dette var så stygt at det var helt forferdelig. Det ligger nede i boden vår, så utakknemlig er jeg. Året før fikk jeg noen glorete te-lyse staker av henne, også de direkte stygge. Uff, nå høres jeg utakknemlig ut.

Det er vel ikke utakknemlig å ikke ha ting du synes er gyselige stående framme? med mindre du har 1000 ting, og det ville drukne blant alt annet... God grunn til å legge det nederst i en skuff. Man bør i det hele tatt ikke kjøpe masse dritt bare for å ha noe å gi bort. Heller kjøpe noe som kan byttes (bok/CD) eller la være. Fortelle at man er blitt miljøbevisst, og trapper ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parfymert dusjsåpe og fuktighetskrem.

Virkelig? Slikt synes jeg er greit å få, i hvertfall om jeg liker duften. Kjekt med gaver som kan brukes opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker noe keramikk, da gjerne fordi den har en symbolverdi for meg. Og må innrømme at jeg er litt svak for noe fransk fajanse (det er vel en slags keramikk?) - selv om det ikke akkurat er det jeg bruker i det daglige.

Heldigvis er det få som forventer at gavene skal stå fremme - likevel synes jeg det er for ille å la dem gå rett på loppemarked.

...men etter noen år... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tzatziki1365380058

Ting som er kjøpt fordi mottakeren synes jeg "må ha det", uten å ta det minste hensyn til hva jeg liker, og som bare beviser at de ikke kjenner meg overhodet.

Les: gaver fra svigermor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en del rare telys-holdere opp gjennom tidene. Men, jeg gidder ikke å hisse meg opp over sånt. Livet er for kort til det. Jeg er så avstumpet at jeg gjerne donerer det videre på loppemarked, hvis jeg kommer på det -

Kunne gjerne vært foruten alt husfyllet, men som sagt, gidder ikke å bruke energi på å ergre meg over det. Det er jo tross alt andre folk som har brukt sine "surt ervervede" penger på å kjøpe dritten, og ikke noe jeg selv går i minus på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo si hva du ønsker deg, eller at det ikke helt er din smak det de gir deg. Huff, håper virkelig ikke noen sier sånt om gaver jeg har gitt.....

Jeg "hater" ingenting. Jeg synes at hater er et sterkt ord som misbrukes altfor mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo si hva du ønsker deg, eller at det ikke helt er din smak det de gir deg. Huff, håper virkelig ikke noen sier sånt om gaver jeg har gitt.....

Jeg "hater" ingenting. Jeg synes at hater er et sterkt ord som misbrukes altfor mye.

''Jeg "hater" ingenting. Jeg synes at hater er et sterkt ord som misbrukes altfor mye.''

Enig!

Men av alle gaver jeg kan få, synes jeg konfekt er dem minst nyttige. Hos oss blir den stående på boden i all evighet, før den ender opp i søpla etter at "best før" daten er passert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...utakknemligheten i advent og julen vil ingen ende ta!

Først er det julekortene, så adventskalendrene og nå hater man å få julepresanger også!! Man kan vel si det slik som at julens budskap for lenge siden er glemt, og vi tenker bare på oss selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig? Slikt synes jeg er greit å få, i hvertfall om jeg liker duften. Kjekt med gaver som kan brukes opp.

Jeg liker å bruke litt "ordentlig" parfyme av og til, og da er det viktig at det ikke er noen duft på såpa og kremen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo si hva du ønsker deg, eller at det ikke helt er din smak det de gir deg. Huff, håper virkelig ikke noen sier sånt om gaver jeg har gitt.....

Jeg "hater" ingenting. Jeg synes at hater er et sterkt ord som misbrukes altfor mye.

''Du må jo si hva du ønsker deg'' Det passer seg ikke her...

Men nå oppdaget jeg noe!

Det jeg "hater" er å måtte forstille meg. LATE som jeg blir glad for ENDA en gang å få den røde glansposen med te! (Det er jeg faktisk nødt til.) Så altså er jeg enig med deg, og fant ut årsaken til mine negative følelser. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...