Gå til innhold

Hva du hater å få til jul


adelie

Anbefalte innlegg

Hate er et sterkt ord, men jeg ville synes det var ukomfortabelt å pakke opp f eks en badevekt eller et kort som viser betalt kursavgift på Grete Roede-kurset som begynner første uka etter nyttår.

Og jeg ville nesten dødd av skam hvis jeg foran hele familien hadde åpnet opp en pakke med sexleketøy! ;-)

Heldigvis er begge deler bare tenkte eksempler;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 197
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • adelie

    29

  • Sofline

    21

  • mariaflyfly

    15

  • morsan

    14

Mest aktive i denne tråden

...utakknemligheten i advent og julen vil ingen ende ta!

Først er det julekortene, så adventskalendrene og nå hater man å få julepresanger også!! Man kan vel si det slik som at julens budskap for lenge siden er glemt, og vi tenker bare på oss selv...

Gode poenger! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...utakknemligheten i advent og julen vil ingen ende ta!

Først er det julekortene, så adventskalendrene og nå hater man å få julepresanger også!! Man kan vel si det slik som at julens budskap for lenge siden er glemt, og vi tenker bare på oss selv...

Tja, nå synes jeg du var litt vel negativ. Se forresten mitt svar til pekkaline under her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en del rare telys-holdere opp gjennom tidene. Men, jeg gidder ikke å hisse meg opp over sånt. Livet er for kort til det. Jeg er så avstumpet at jeg gjerne donerer det videre på loppemarked, hvis jeg kommer på det -

Kunne gjerne vært foruten alt husfyllet, men som sagt, gidder ikke å bruke energi på å ergre meg over det. Det er jo tross alt andre folk som har brukt sine "surt ervervede" penger på å kjøpe dritten, og ikke noe jeg selv går i minus på ;)

''Men, jeg gidder ikke å hisse meg opp over sånt. Livet er for kort til det.''

Enig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hate er et sterkt ord, men jeg ville synes det var ukomfortabelt å pakke opp f eks en badevekt eller et kort som viser betalt kursavgift på Grete Roede-kurset som begynner første uka etter nyttår.

Og jeg ville nesten dødd av skam hvis jeg foran hele familien hadde åpnet opp en pakke med sexleketøy! ;-)

Heldigvis er begge deler bare tenkte eksempler;-)

Men morsomme eksempler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hate er et sterkt ord, men jeg ville synes det var ukomfortabelt å pakke opp f eks en badevekt eller et kort som viser betalt kursavgift på Grete Roede-kurset som begynner første uka etter nyttår.

Og jeg ville nesten dødd av skam hvis jeg foran hele familien hadde åpnet opp en pakke med sexleketøy! ;-)

Heldigvis er begge deler bare tenkte eksempler;-)

En av mine første juler sammen med min mann presterte han å gi meg et sett sexy sort minimalt silkeundertøy! Det ble pakket opp med hele slekta til stede, hans bror fleipet med at jeg burde prøve det, og jeg synes det var pinlig.

Men et stykke fra sex-leketøy, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine første juler sammen med min mann presterte han å gi meg et sett sexy sort minimalt silkeundertøy! Det ble pakket opp med hele slekta til stede, hans bror fleipet med at jeg burde prøve det, og jeg synes det var pinlig.

Men et stykke fra sex-leketøy, selvfølgelig.

*he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, nå synes jeg du var litt vel negativ. Se forresten mitt svar til pekkaline under her...

Jeg så svaret ditt, og det var litt mer nyansert ja:-) Jeg også for gaver som jeg ikke blir jublende glad for, men likevel er jeg takknemlig fordi noen har husket på meg. Du sier jeg er vel negativ, men kjære deg da - det var du som brukte ordet _hater_, og dette på toppen av alle andre diskusjoner her i desember om julekort og hvem vet hva, så syntes jeg utakknemligheten begynte å nå nye høyder.

Vet du hva _alle_ ønsker seg eller trenger til jul? Noen gaver må bli litt overflødige, men man er da takknemlig - Det er tanken som teller, som klisjeen så fint sier:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du må jo si hva du ønsker deg'' Det passer seg ikke her...

Men nå oppdaget jeg noe!

Det jeg "hater" er å måtte forstille meg. LATE som jeg blir glad for ENDA en gang å få den røde glansposen med te! (Det er jeg faktisk nødt til.) Så altså er jeg enig med deg, og fant ut årsaken til mine negative følelser. Takk :)

Kan du ikke hinte engang om at du ikke liker teen f.eks?

Fint, du hater ikke gavene, men din reaksjon på å måtte forestille deg. Noen ganger er ting mye enklere enn hva man tror når det kommer til å si ifra om ting. De forstår sikkert at det går an å bli leii av/eller få nye smaker i teen :) Men , jeg skal tenke på deg på julaften når du åpner den :) Smil og si tusen takk. Så sier du at du har lyst på en annen te neste år, eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hate er et sterkt ord, men jeg ville synes det var ukomfortabelt å pakke opp f eks en badevekt eller et kort som viser betalt kursavgift på Grete Roede-kurset som begynner første uka etter nyttår.

Og jeg ville nesten dødd av skam hvis jeg foran hele familien hadde åpnet opp en pakke med sexleketøy! ;-)

Heldigvis er begge deler bare tenkte eksempler;-)

Jeg hadde nok blitt skamfull hvis jeg hadde åpnet en gave inneholdende sexleketøy foran familien, men hatet den - hihi, langt i fra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest this is a signature

...utakknemligheten i advent og julen vil ingen ende ta!

Først er det julekortene, så adventskalendrene og nå hater man å få julepresanger også!! Man kan vel si det slik som at julens budskap for lenge siden er glemt, og vi tenker bare på oss selv...

Hvis man kaster gavene man får, så er det lett å tenke som så at det er bortkastede penger..Så man kunne likesågodt spart seg å kjøpe gaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest this is a signature

Ringer, armbånd og smykker...Når jeg får det så spekulerer jeg på om vedkommende egentlig kjenner meg, for jeg bruker aldri sånt. Og er allergisk mot alt sånt, bortsett fra gull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så svaret ditt, og det var litt mer nyansert ja:-) Jeg også for gaver som jeg ikke blir jublende glad for, men likevel er jeg takknemlig fordi noen har husket på meg. Du sier jeg er vel negativ, men kjære deg da - det var du som brukte ordet _hater_, og dette på toppen av alle andre diskusjoner her i desember om julekort og hvem vet hva, så syntes jeg utakknemligheten begynte å nå nye høyder.

Vet du hva _alle_ ønsker seg eller trenger til jul? Noen gaver må bli litt overflødige, men man er da takknemlig - Det er tanken som teller, som klisjeen så fint sier:-)

''

.. dette på toppen av alle andre diskusjoner her i desember om julekort og hvem vet hva, så syntes jeg utakknemligheten begynte å nå nye høyder...''

Jeg forstår det. Føler meg bare rimelig uskyldig i resten av dette, unntatt mitt eget innlegg. *ler* -Så ... jeg er ganske jule-uskyldig, jeg, altså.

Jeg får ikke mange gaver. Jeg kunne fått litt mer kjærlighet (eller interesse, engasjement?) fra jule-te-giverne. Synes jeg. Men det er en helt annen sak, det, da.

Så det er egentlig litt mer omtanke jeg ønsker meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke hinte engang om at du ikke liker teen f.eks?

Fint, du hater ikke gavene, men din reaksjon på å måtte forestille deg. Noen ganger er ting mye enklere enn hva man tror når det kommer til å si ifra om ting. De forstår sikkert at det går an å bli leii av/eller få nye smaker i teen :) Men , jeg skal tenke på deg på julaften når du åpner den :) Smil og si tusen takk. Så sier du at du har lyst på en annen te neste år, eller noe :)

Takk, da vet jeg du tenker på meg julaften! Det var hyggelig.

Men jeg _kan_ altså ikke si at jeg heller vil ha en annen te, eller lignende. Ikke i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''

.. dette på toppen av alle andre diskusjoner her i desember om julekort og hvem vet hva, så syntes jeg utakknemligheten begynte å nå nye høyder...''

Jeg forstår det. Føler meg bare rimelig uskyldig i resten av dette, unntatt mitt eget innlegg. *ler* -Så ... jeg er ganske jule-uskyldig, jeg, altså.

Jeg får ikke mange gaver. Jeg kunne fått litt mer kjærlighet (eller interesse, engasjement?) fra jule-te-giverne. Synes jeg. Men det er en helt annen sak, det, da.

Så det er egentlig litt mer omtanke jeg ønsker meg..

Det er kanskje der hele problematikken ligger, at du egentlig ønsker deg mer omtanke og kjærlighet fra giverne, og at du da "bare" får te forsterker denne følelsen ytterligere?

Det var heller ikke meningen i klage direkte på deg, men det var noe med timing på innlegget ditt. Jeg ser ut fra de andre svarene du har gitt, at vi egentlig er ganske enige om denne saken, men det kom kanskje ut litt feil i ditt første innlegg, og jeg kanskje tente litt ekstra mye:-)

Beklager det, og ønsker deg en fin-fin jul - med eller uten te:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hate er et sterkt ord, men jeg ville synes det var ukomfortabelt å pakke opp f eks en badevekt eller et kort som viser betalt kursavgift på Grete Roede-kurset som begynner første uka etter nyttår.

Og jeg ville nesten dødd av skam hvis jeg foran hele familien hadde åpnet opp en pakke med sexleketøy! ;-)

Heldigvis er begge deler bare tenkte eksempler;-)

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok blitt skamfull hvis jeg hadde åpnet en gave inneholdende sexleketøy foran familien, men hatet den - hihi, langt i fra:-)

*LOL* ..kanskje ikke morsan heller ... Hvor hun nå iallverden skulle få slike tanker fra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje der hele problematikken ligger, at du egentlig ønsker deg mer omtanke og kjærlighet fra giverne, og at du da "bare" får te forsterker denne følelsen ytterligere?

Det var heller ikke meningen i klage direkte på deg, men det var noe med timing på innlegget ditt. Jeg ser ut fra de andre svarene du har gitt, at vi egentlig er ganske enige om denne saken, men det kom kanskje ut litt feil i ditt første innlegg, og jeg kanskje tente litt ekstra mye:-)

Beklager det, og ønsker deg en fin-fin jul - med eller uten te:-)

Fin jul til deg også!

:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det er ingenting jeg HATER å få, men det er jo ting som er mer og mindre kjærkomment.

Mozart-kuler, f.eks., det får vi veldig mye av. Ingen av oss liker det, så det vi ikke får spandert bort i jula blir kastet. Og det er litt leit, egentlig.

Og forresten: Hjemmelaget pynt av dorollkjerner - det sliter jeg litt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...