Gå til innhold

Hva du hater å få til jul


adelie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 197
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • adelie

    29

  • Sofline

    21

  • mariaflyfly

    15

  • morsan

    14

Mest aktive i denne tråden

Jeg liker å få jule-te, men ikke sjokolade. Særlig konfekt står og støver ned hos oss.

Men verst:

Innrammede bilder av andre folks barn + kalender. Selv om dette gjelder nevøer og nieser og de er veldig søte, vil jeg ikke ha dem på kjøkkenveggen hele året rundt. men det har jeg, for jeg er høflig og takker veldig overbevisende. Håper jeg slipper i år!

Jeg er enig med deg. Især når det gjelder kalenderen. Sånt gir man kun til besteforeldre. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isflaket

Absolutt! I fjor ble de ved en feiltagelse kjempestore og gikk under betegnelsen mozartbomber. De var nydelige. :-)

Kan du spørre han fint om han kan dele oppskriften med oss her inne?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har badet fullt av bodylotion, skrubbekremer, ansiktskremer osv. som har fulgt med slike duftserier. Jeg får aldri brukt dem. Parfyme derimot får jeg brukt.

Ok, jeg får ikke så ofte slike gaver, jeg.

Parfymer foretrekker jeg å velge og kjøpe selv, mens bodylotions, dusjseper og lignende er velkomne gaver :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er du jo forspent med gaver i mange år framover! :-)

Vi får aldri sengetøy, men det er fordi vi har dobbeldyne - og slike er aldri på tilbud. :-(

Har alltid lurt på hvem som frivillig velger dobbeldyne :P

Både mannen min og jeg elsker iskalde soverom og tykke, gode dyner, som vi pakker godt omkring oss. Ergo best med en dyne hver. I tillegg sover jeg altfor lett til å ligge helt inntil noen når jeg sover - jeg våkner i så fall om han leer på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg får ikke så ofte slike gaver, jeg.

Parfymer foretrekker jeg å velge og kjøpe selv, mens bodylotions, dusjseper og lignende er velkomne gaver :-).

Jeg bruker bare Nøytral og en spesiell deodorant som er den eneste som ikke flekker til de lyse klærne mine, så jeg foretrekker å kjøpe sånt selv. :-) Jeg får heller ikke sånt så ofte lenger etter at det ble slutt på venninnegaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alltid lurt på hvem som frivillig velger dobbeldyne :P

Både mannen min og jeg elsker iskalde soverom og tykke, gode dyner, som vi pakker godt omkring oss. Ergo best med en dyne hver. I tillegg sover jeg altfor lett til å ligge helt inntil noen når jeg sover - jeg våkner i så fall om han leer på seg.

Hehe, jeg var sånn før. Men med kjæresten min nå, er det bare koselig med dobbeltdyne. Faktisk så koselig at jeg kjøpte en til han også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg var sånn før. Men med kjæresten min nå, er det bare koselig med dobbeltdyne. Faktisk så koselig at jeg kjøpte en til han også. :)

Eh, ligger dere nå med en dobbeldyne hver....? *treg*

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal gi slike "hverdagsting", synes jeg man kan spandere noe eksklusivt folk nok ikke ville kjøpt selv.

Der er jeg helt enig med deg - heller et eksklusivt putevar enn et sett fra Ellos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo ikke enda om jeg kommer til å få sengesett i år da. ;) Kan hende hun overrasker og har fått tak i noe spennende, eventuelt dropper å kjøpe gave til oss (det er nemlig det jeg prøver å formidle, at vi helst ikke vil ha gaver i det hele tatt...).

Nå ble vi jo nysgjerrige, så "keep us posted" ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt! I fjor ble de ved en feiltagelse kjempestore og gikk under betegnelsen mozartbomber. De var nydelige. :-)

Jeg husker den selv: :-)

Marsipan (med stor prosentandel mandler) rulles ut veldig tynt mellom to stykker bakepapir eller plast. Skjæres i kvadrater. En liten dæsj med ferdig pistasjemasse (vi kjøper i ferdige sprøyteposer) sprøytes på, en liten terning nugatt og litt pistasjemasse på toppen igjen. Marsipanen brettes rundt og så lager man en kule ut av det. Marsipankulen glaseres med smeltet mørk sjokolade.

Hvis man vil ha ekstra sjokolade på gjentas den siste prosessen etter at det første laget har stivnet, eller man ruller kulen med smeltet sjokolade rundt i revet sjokolade.

Hvis man liker sånt, kan marsipanen blandes med litt rom eller annen alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du spørre han fint om han kan dele oppskriften med oss her inne?:-)

Jeg husker den selv: :-)

Marsipan (med stor prosentandel mandler) rulles ut veldig tynt mellom to stykker bakepapir eller plast. Skjæres i kvadrater. En liten dæsj med ferdig pistasjemasse (vi kjøper i ferdige sprøyteposer) sprøytes på, en liten terning nugatt og litt pistasjemasse på toppen igjen. Marsipanen brettes rundt og så lager man en kule ut av det. Marsipankulen glaseres med smeltet mørk sjokolade.

Hvis man vil ha ekstra sjokolade på gjentas den siste prosessen etter at det første laget har stivnet, eller man ruller kulen med smeltet sjokolade rundt i revet sjokolade.

Hvis man liker sånt, kan marsipanen blandes med litt rom eller annen alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så har du ikke smakt de hjemmelagde Mozartkulene til kjæresten min. De er nydelige og finnes ikke over-søte (de er laget av marsipan med 75% mandler og mørk sjokolade).

De skulle jeg gjerne smakt! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. ;)

Neida, vi bor i hver vår by. :(

Pst, antar også jeg ville en tid ville ønsket felles dyne med forholdsvis (sic) ny kjæreste! ;)

Men uansett hvor godt forholdet var ville jeg nok ønsket meg min egen lille sovekrok etterhvert - sær som jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker den selv: :-)

Marsipan (med stor prosentandel mandler) rulles ut veldig tynt mellom to stykker bakepapir eller plast. Skjæres i kvadrater. En liten dæsj med ferdig pistasjemasse (vi kjøper i ferdige sprøyteposer) sprøytes på, en liten terning nugatt og litt pistasjemasse på toppen igjen. Marsipanen brettes rundt og så lager man en kule ut av det. Marsipankulen glaseres med smeltet mørk sjokolade.

Hvis man vil ha ekstra sjokolade på gjentas den siste prosessen etter at det første laget har stivnet, eller man ruller kulen med smeltet sjokolade rundt i revet sjokolade.

Hvis man liker sånt, kan marsipanen blandes med litt rom eller annen alkohol.

*vann i munnen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:(

Jaja, de står å i vedskjulet på hytta, og der står de godt. ;) Og kjæresten min syntes det var stas med det derre luftgeværet, så jeg lovet at vi skulle ta det med på hytta neste gang, slik at han kunne skyte på ølbokser. Pasifist, my arse... ;)

*hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble vi jo nysgjerrige, så "keep us posted" ;P

Hehe... Får legge ut en tråd på julaften og kalle den: "for dere som lurte på hva svigermor ga meg til jul". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...