Gå til innhold

Hva du hater å få til jul


adelie

Anbefalte innlegg

tzatziki1365380058

Jeg er ikke så veldig begeistret for planten julestjerne. Den er grei nok i en juledekorasjon, men alene er den ikke noe særlig.

Åh, den MÅ til for at det skal være skikkelig jul hos meg!

Men først og fremst MÅ jeg ha mins tre vaser med avskårne amaryllis! Verdens vakreste blomst!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 197
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • adelie

    29

  • Sofline

    21

  • mariaflyfly

    15

  • morsan

    14

Mest aktive i denne tråden

Gjest Angela25

Jeg hater ikke aa faa noe egentlig, men er det noe jeg _ikke liker_, saa er det kosebamser jenta mi faar. Vi har _mer enn nok_!!! Og saa staar de bare aa samler stov likevel...

Jeg synes det er greit aa sporre hva folk onsker seg, eller trenger. Da vet jeg at det faller i smak i det minste:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den MÅ til for at det skal være skikkelig jul hos meg!

Men først og fremst MÅ jeg ha mins tre vaser med avskårne amaryllis! Verdens vakreste blomst!!!

Den er heeeelt nydelig - og grusom for allergikeren vår... Som julestjerner også er, forsåvidt.

Tamt, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater ikke aa faa noe egentlig, men er det noe jeg _ikke liker_, saa er det kosebamser jenta mi faar. Vi har _mer enn nok_!!! Og saa staar de bare aa samler stov likevel...

Jeg synes det er greit aa sporre hva folk onsker seg, eller trenger. Da vet jeg at det faller i smak i det minste:-)

Pussige greier. Da jeg var barn, hadde nok de fleste en bamse, men bare 1. (Jeg hadde ingen)

Nå er det mange, særlig jenter, som har haugevis. Og ja, de samler støv. Kanskje man kan putte alle i vaskeposer og gi dem en runde i vaskemaskinen? Her hos meg gjorde vi det, og vedkommende kosedyr tålte det godt. Så bare litt pjusk ut med en gang etterpå, så ble han like fin igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig? Slikt synes jeg er greit å få, i hvertfall om jeg liker duften. Kjekt med gaver som kan brukes opp.

Det er kjekt med gaver som kan brukes opp, men det forutsetter jo at du faktisk bruker fancy dusjsåpe og fuktighetskrem. Jeg synes ofte det er for sterk lukt av dem, og får i tillegg noen ganger utslett av det, så jeg holder meg til det faste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker å få jule-te, men ikke sjokolade. Særlig konfekt står og støver ned hos oss.

Men verst:

Innrammede bilder av andre folks barn + kalender. Selv om dette gjelder nevøer og nieser og de er veldig søte, vil jeg ikke ha dem på kjøkkenveggen hele året rundt. men det har jeg, for jeg er høflig og takker veldig overbevisende. Håper jeg slipper i år!

En kalender jeg ikke liker må jo være den verste gaven, omtrent. Det er jo ikke noe du bare kan stue vekk, den skal jo henge på kjøkkenveggen. Enda verre når det er bilder av andres barn, da har du virkelig ikke noe valg. :- )

Telysestaker og fat og diverse andre ting er det ingen som venter at du har fremme/bruker til en hver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angela25

Pussige greier. Da jeg var barn, hadde nok de fleste en bamse, men bare 1. (Jeg hadde ingen)

Nå er det mange, særlig jenter, som har haugevis. Og ja, de samler støv. Kanskje man kan putte alle i vaskeposer og gi dem en runde i vaskemaskinen? Her hos meg gjorde vi det, og vedkommende kosedyr tålte det godt. Så bare litt pjusk ut med en gang etterpå, så ble han like fin igjen :)

Ja det gjor jeg, men jeg onsker ingen flere:-) Jenta mi onsker seg heller ikke flere bamser, saa da synes jeg det er merkelig at enkelte bare ikke spor hva hun trenger eller onsker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe jeg får igjen og igjen fordi jeg later som jeg blir glad, men jeg er ikke begeistret for å få nips som overhode ikke er i min smak... Husker med gru et par hvite proselenskatter med utstående lyseblå øyne jeg fikk en gang. *Grøss* De gikk i en søppelsekk ved en opprydding et par år etter.

Åh, vet hvordan katter du mener! De er gruuusomme!!Usj, nei bort med dem ja! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, da vet jeg du tenker på meg julaften! Det var hyggelig.

Men jeg _kan_ altså ikke si at jeg heller vil ha en annen te, eller lignende. Ikke i dette tilfellet.

Si at du lurer på om det er noe i teen du ikke tåler, klør i halsen eller ett eller annet... Evt. bare gi den videre til noen som liker den og drit i hele gaven. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengetøy!

Tror jeg har 30 sett snart... Og svigermor kjøper på Ellos så jeg får ikke byttet heller.

Kanskje hun synes at du/dere ikke skifter og vasker ofte nok? Eller at hun bare er distré..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengetøy!

Tror jeg har 30 sett snart... Og svigermor kjøper på Ellos så jeg får ikke byttet heller.

Husker jeg feil, eller er det du som elsker å kjøpe sengetøy selv?

I så fall er i hvertfall tanken god - om de vet om din "svakhet" tror vel giveren gaven er midt i blinken :-).

Pst, tipse vedkommende om Høie, Lexington e.l.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ingen sånne hate-ting, men fikk bursdagspresangen fra helvete til 30-års dagen min. Av eksen. Et luftgevær og en skipakke. Gud, jeg hater å gå på ski, og det visste han godt. Og et luftgevær... - ja, hva i huleste skal man med det?

Ikke rart han er en eks.

*skratter godt* Hahaha! Dra til han med kolben neste gang du ser han ;o) Skipakken får du solgt på finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengetøy!

Tror jeg har 30 sett snart... Og svigermor kjøper på Ellos så jeg får ikke byttet heller.

Si det i klartekst, da. "Vi har skapene fulle av sengetøy, så det trenger vi ikke flere eksemplarer av" (hvis hun har vett nok til å spørre om hva du ønsker dere da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengetøy!

Tror jeg har 30 sett snart... Og svigermor kjøper på Ellos så jeg får ikke byttet heller.

Men da er du jo forspent med gaver i mange år framover! :-)

Vi får aldri sengetøy, men det er fordi vi har dobbeldyne - og slike er aldri på tilbud. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg feil, eller er det du som elsker å kjøpe sengetøy selv?

I så fall er i hvertfall tanken god - om de vet om din "svakhet" tror vel giveren gaven er midt i blinken :-).

Pst, tipse vedkommende om Høie, Lexington e.l.?

Jeg elsket det en gang i livet ja, og kjøpte alt for mange. ;) Nå har jeg nok, på en måte. Og med tørketrommel blir det ikke til at jeg gidder å legge på forskjellige hver gang heller, det blir stort sett bare tredd på det samme etter det har vært vasket og tørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1197403894' post='3747398]

Si det i klartekst, da. "Vi har skapene fulle av sengetøy, så det trenger vi ikke flere eksemplarer av" (hvis hun har vett nok til å spørre om hva du ønsker dere da..)

Hehe, nei, det har hun ikke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengetøy!

Tror jeg har 30 sett snart... Og svigermor kjøper på Ellos så jeg får ikke byttet heller.

Jeg elsker å få sengesett til jul, men ikke akkurat Ellos-sengesett kanskje ;-)

Før jul (antagelig for sent dette året;-)) foreslår jeg at du spør svigers hva de ønsker seg og i samme slengen "fletter" du inn at dere ønsker dere f.eks. ................. og at sengesett er det egentlig veldig hyggelig å få, men at dere nå har nok sengetøy for maaaaange år framover ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun synes at du/dere ikke skifter og vasker ofte nok? Eller at hun bare er distré..

Hehe, hun har da ikke grunnlag for å mene noe som helst om mitt sengetøy, da mitt soverom er privat og ikke et sted gjester får være, observere, titte på e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...