Gå til innhold

Hva du hater å få til jul


adelie

Anbefalte innlegg

Ja, det bør du. Før eller senere kommer "vintergruppa" på skolen til å arrangere skitur, vet du...

That'll be the day... Jeg lover at da er vi bortreist. Eller opptatt med bursdagsfeiring til en gammel tante. Banna bein!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 197
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • adelie

    29

  • Sofline

    21

  • mariaflyfly

    15

  • morsan

    14

Mest aktive i denne tråden

Var det opp til meg, skulle du ikke få noe som helst, med den utakknemlige innstillingen din. Du høres ut som en bortskjemt 4-åring.

Og du høres ikke ut som en sur mamma i desember???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg ble litt sjokkert nå. Har du ikke større problemer enn å gruble over hva du hater å få til jul? Dette kaller jeg å være _bortskjemt_ så til de grader. Har det fallt deg inn at noen faktisk har gått i butikker og brukt penger for å glede deg? Er det bare gaven i seg selv som teller for deg? Min mening er at det er tanken som teller. Håper du slipper å oppleve at du en gang sitter der på juleaften og ingen har tenkt på å kjøpe noe til deg.

Ble provosert ja.

*himler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men jeg forstår ikke dette. Jeg husker ikke engang om jeg har fått noe jeg ikke var fornøyd med. Tenker ikke sånn, er glad noen bare husker på meg jeg.

Selvfølgelig er jeg glad når noen husker meg med en julegave. "Problemet" med den venninnen jeg nevnte, og gavene jeg fikk av henne, var at hun forventet at de skulle stå fremme, og kom flere ganger med bemerkninger om hvor fint en duk hadde passet til lysestakene jeg hadde fått av henne etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er jeg glad når noen husker meg med en julegave. "Problemet" med den venninnen jeg nevnte, og gavene jeg fikk av henne, var at hun forventet at de skulle stå fremme, og kom flere ganger med bemerkninger om hvor fint en duk hadde passet til lysestakene jeg hadde fått av henne etc.

Såpass. Det kan man vel ikke kreve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såpass. Det kan man vel ikke kreve

Det ble litt i overkant, kan du si.

Den erfaringen er nok også grunnen til at jeg ikke kjøper sånne ting i julegave. Uansett hvor sikker du er på at du kjenner en annens smak er det veldig lett å bomme. Da satser jeg heller på noe som brukes opp, og som jeg vet at mottakeren liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt i overkant, kan du si.

Den erfaringen er nok også grunnen til at jeg ikke kjøper sånne ting i julegave. Uansett hvor sikker du er på at du kjenner en annens smak er det veldig lett å bomme. Da satser jeg heller på noe som brukes opp, og som jeg vet at mottakeren liker.

Jeg har bestemt meg for å kjøpe noe nyttig, noe som mine nærmeste har bruk for. Jeg har ikke råd til så mye. Men jeg vet feks at bestefaren min liker å få varme ullsokker, ullstilongser og tøfler/pysjamas...Så da kjøper jeg det til han. Det samme til kona hans, hun fryser mye. Jeg kjøper også noe nyttig til broren min, som feks truser, boxershorts, sokker osv, og vet sånn ca. hva han liker. Osv andre nyttige ting til resten av gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg ble litt sjokkert nå. Har du ikke større problemer enn å gruble over hva du hater å få til jul? Dette kaller jeg å være _bortskjemt_ så til de grader. Har det fallt deg inn at noen faktisk har gått i butikker og brukt penger for å glede deg? Er det bare gaven i seg selv som teller for deg? Min mening er at det er tanken som teller. Håper du slipper å oppleve at du en gang sitter der på juleaften og ingen har tenkt på å kjøpe noe til deg.

Ble provosert ja.

''Har du ikke større problemer enn å gruble over hva du hater å få til jul? Dette kaller jeg å være _bortskjemt_ så til de grader''

Jeg synes det er rart at du lar din juleaggresjon gå ut over en person som du ikke aner noenting om. Du vet ikke om jeg har problemer eller ikke har problemer. Du aner ikke om jeg er bortskjemt eller om jeg lever et usselt liv. Det eneste du vet, er at jeg skrev et litt ubetenksomt innlegg. Du har ikke lest hva jeg skriver i tråden ellers. Nemlig at jeg egentlig kunne ønsket at disse jeg fikk te av, kunne spørre hvordan det går e.l. At det er det jeg savner, mens jeg får denne posen.

Jeg skjønner ikke hvorfor man er blitt så raske til å dømme her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Har du ikke større problemer enn å gruble over hva du hater å få til jul? Dette kaller jeg å være _bortskjemt_ så til de grader''

Jeg synes det er rart at du lar din juleaggresjon gå ut over en person som du ikke aner noenting om. Du vet ikke om jeg har problemer eller ikke har problemer. Du aner ikke om jeg er bortskjemt eller om jeg lever et usselt liv. Det eneste du vet, er at jeg skrev et litt ubetenksomt innlegg. Du har ikke lest hva jeg skriver i tråden ellers. Nemlig at jeg egentlig kunne ønsket at disse jeg fikk te av, kunne spørre hvordan det går e.l. At det er det jeg savner, mens jeg får denne posen.

Jeg skjønner ikke hvorfor man er blitt så raske til å dømme her inne.

Jeg dømmer deg ikke, reagerte bare på hovedinnlegget ditt. Men leste ikke nedover tråden, så greit, mulig jeg var litt for hard. OK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dømmer deg ikke, reagerte bare på hovedinnlegget ditt. Men leste ikke nedover tråden, så greit, mulig jeg var litt for hard. OK?

''mulig jeg var litt for hard. OK?

''

Vel... Det er egentlig ikke helt greit. Ikke ennå. Det føles urimelig. Men det går over.

Jeg har uansett funnet ut årsaken til hvorfor jeg blir provosert av denne gaven jeg snakket om. Det har med .. er det unnlatelsessynd det heter? Så hvis jeg hadde gått til spykolog eller noe, hadde jeg kanskje kunnet lage en wodoo-dukke? Og så tatt posen, og helt den utover denne dukken... osv.. Og hylt og skreket litt og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For all del - det beste er å gi folk noe de ønsker seg, men hvis man som i dette tilfellet som hovedinnlegger skriver om, ikke kan si at man ikke ønsker seg mer te, så kan jo heller ikke giver vite at dette er en gave man setter lite pris på...

Nei, selvfølgelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''mulig jeg var litt for hard. OK?

''

Vel... Det er egentlig ikke helt greit. Ikke ennå. Det føles urimelig. Men det går over.

Jeg har uansett funnet ut årsaken til hvorfor jeg blir provosert av denne gaven jeg snakket om. Det har med .. er det unnlatelsessynd det heter? Så hvis jeg hadde gått til spykolog eller noe, hadde jeg kanskje kunnet lage en wodoo-dukke? Og så tatt posen, og helt den utover denne dukken... osv.. Og hylt og skreket litt og sånn.

Synes det er merkelig at du finner det urimelig at jeg reagerer på hovedinnlegget ditt, det holder jeg fast ved. Det jeg sier, er at jeg har ikke lest hele tråden, så jeg fikk ikke med meg resten du skrev, så det er godt mulig for hva jeg vet at du mente noe annet, enn det du skrev i hovedinnlegget. Men som regel er det sånn at det er det man skriver i hovedinnlegget som får størst oppmerksomhet og det bør vel man tenke over før man poster en tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rullekanin

Jeg hater virkelig ike å få noen ting. Men slike stearinlys som er formet som juletre ol. syns jeg ikke er så fine. Men jeg hater det ikke...

Hate er et sterkt ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er merkelig at du finner det urimelig at jeg reagerer på hovedinnlegget ditt, det holder jeg fast ved. Det jeg sier, er at jeg har ikke lest hele tråden, så jeg fikk ikke med meg resten du skrev, så det er godt mulig for hva jeg vet at du mente noe annet, enn det du skrev i hovedinnlegget. Men som regel er det sånn at det er det man skriver i hovedinnlegget som får størst oppmerksomhet og det bør vel man tenke over før man poster en tråd.

''det bør vel man tenke over før man poster en tråd.

''

Jeg synes du er for streng. Det er mye dill-dall på åpent forum. Det er tildels et skravlested. Derfor må det være tillatt å være litt ubetenksom, sålenge man ikke går på person og sårer andre.

At folk er blitt provosert av innlegget / tråden, tillegger jeg følgende: Det er mange sterke følelser, sårhet, savn, glede, frustrasjoner i førjulstiden. Med mitt innlegg og tråden som fulgte, har jeg/vi truffet midt opp i noen beger som har rent over.

Det kan være dumt. Eller det kan være bra. Det er bra når følelser som frustrasjon, fortvilelse, brutte ønsker, motstridende ønsker får komme ut. For de fleste av oss.

Dersom det har skapt problemer for noen, beklager jeg dette. Det har ikke jeg kontroll over. Det er som å si at det er skadelig å lese VG for det står så mye dritt der.

Vennlig hilsen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''det bør vel man tenke over før man poster en tråd.

''

Jeg synes du er for streng. Det er mye dill-dall på åpent forum. Det er tildels et skravlested. Derfor må det være tillatt å være litt ubetenksom, sålenge man ikke går på person og sårer andre.

At folk er blitt provosert av innlegget / tråden, tillegger jeg følgende: Det er mange sterke følelser, sårhet, savn, glede, frustrasjoner i førjulstiden. Med mitt innlegg og tråden som fulgte, har jeg/vi truffet midt opp i noen beger som har rent over.

Det kan være dumt. Eller det kan være bra. Det er bra når følelser som frustrasjon, fortvilelse, brutte ønsker, motstridende ønsker får komme ut. For de fleste av oss.

Dersom det har skapt problemer for noen, beklager jeg dette. Det har ikke jeg kontroll over. Det er som å si at det er skadelig å lese VG for det står så mye dritt der.

Vennlig hilsen-

Du har i alle fall ikke støtt meg, så bare ta det med ro. Jeg sa bare det jeg mente om det du skrev jeg, så enkelt er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...