Gå til innhold

Ekstra permisjon i forb. med svangerskapsperm.

Anbefalte innlegg

Gjest arlene

Min svangerskapsperm. er slutt 15.10 deretter har pappaen sine 4 uker, og all permisjon er slutt ca 15.11.

Er det ikke slik at en har rett på inntil ett år ulønnet permisjon i forb. med svangerskapsperm?

1. Når er siste frist for å søke om dette til arb. giver?

2. Jeg vil gjerne jobbe de 4 ukene pappaen skal være hjemme, har jeg rett på det? Kan jeg evt. jobbe ett annet sted fordi om jeg har permisjon fra min jobb?

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Spørsmål vedr. permisjoner iht arbeidsmiljøloven eller tariffavtale må du snakke med arbeidsgiver eller arbeidstilsynet om.

Når det gjelder fedrekvoten, så kan du jobbe eller la være, det bryr ikke trygdekontoret seg om, men du må avklare med arbeidsgiveren din om du kan jobbe andre steder mens du har permisjon (pga lojalitetsplikten som gjelder i arbeidsforhold).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...