Gå til innhold

Cannabis mot migrene


Tiji

Anbefalte innlegg

Synes svar på spørsmål om migrene og cannabis var et "ikke" svar. Sa meg ingenting. Har en datter som er ofte plaget av migrene og skulle selvsagt ønske å hjelpe henne. Er veldig skeptisk til "alternativt" men utelukker det ikke. Spesielt når akseptert medisin kommer til kort som her. Er dere redd for misbruk og derfor ikke tør å gi et konkret svar? Normalt oppegående mennesker ser rundt seg tar imot informasjon på fornuftig måte. Så ikke pass på oss for mye men kom med den fulle informasjonen dere har, som i dette tilfelle, spesiellt når allmenmedisin kommer til kort. Det er vondt å se hvordan migrenen påvirker livet til både min datter og hennes familie. Føler at hun ikke blir tatt på alvor av sin lege, og da blir det naturlig å søke svar andre steder. Men går det å få cannabis lovlig? Helst med hjelp av en lege som bryr seg med hensyn til dosering osv.

Trygve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest bluenote

Hva gjelder hodepine og migrene så har jeg forstått at det kan være vanseklig å skille. Selv har jeg mye "hodepine". Dette fordi jeg har mye muskelsmerter. Jeg har nok også fibromyalgi. Min erfaring med hodepine er noe som er hormonelt betinget. Altså et par ggr i måneden ved eggløsning og mens, selv om jeg er ferdig med overgangsalderen. Uansett. Jeg røyker ikke, ei heller drikker alkohol. Drikker fhv mye vann. Spiser overhode ikke mat som kommer i poser eller på boks. Lite kjøtt, mye fisk.

Hopepine er vel som oftest betinget av fysisk og psykisk stress, og derfor må vedk ta tak i det. Er hun ung så antar jeg hun stresser som de fleste unge idag. Selv har min erfaring med det ført til at jeg er "utslitt". Håper du ble noe klokere. Og - narkotika ville jeg holdt meg langt unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv hørt at cannabis hjelper mot migrene. Desverre finnes det ikke til dags dato noen lovlig måte å få tak i cannabis på i Norge. Det er dessuten nesten umulig å tak i cannabis med medisinsk kvalitet i Norge. Det som omsettes på gaten er av meget tvilsom kvalitet!

Hvis din datter er over 18 er det en god idé å reise en tur til Amsterdam. Besøk en coffeeshop, helst en av de mer prisbelønte. Da er du sikret at kvaliteten holder mål. Spør betjeningen om råd, de er som regel meget hjelpsomme, spesiellt for medisinske brukere. Be om å få bruke en vaporizer, da unngår man all tjæren man får i seg når man røyker.

Dosering av røkt eller vaporized cannabis er ganske enkel og grei. Bruk dosetitrering. Det innebærer at man inhalerer litt om gangen, og tar lange pauser innimellom - da har man veldig bra kontroll på hvor mye man får i seg, og hvor mye man trenger å få i seg. Dessuten trenger man ikke nødvendigvis å bli markant påvirket av cannabis for at det skal ha lindrende effekt.

En annen mulighet er å spise det i for eks. kaker. Men da er det mye vanskeligere å dosere. Men effekten varer mye lenger. Og igjen, spør om råd først. Det er en luksus man ikke har når man kjøper det fra ulovlige kilder.

Hvis din datter er under 18 synes jeg absolutt at en lege skal være involvert - av rent etiske, om ikke helsemessige grunner! Dessuten er det ulovlig for coffeeshops å selge til kunder under 18, og det synes jeg skal respekteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hør med legen

Jeg har migrene og kan ikke tenke meg at det skal kunne hjelpe.

Ta kontakt med lege/nevrolog slik at hun finner medisiner som passer.

Av alternativt kan akupunktur eller kinesologi hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...