Gå til innhold

Barbapapa - alder på barn

Anbefalte innlegg

Under ettermiddagens julegaveshoppingraid kjøpte jeg en Barbapapa-bok. Jeg tenkte den skulle gis til en 6 år gammel jente, men etter at jeg kom hjem begynte jeg å lure på om kanskje dette blir for barnslig`? Mye bilder og nokså lite tekst...

Jeg skal kjøpe gave til en jente på 2,5 år også - kanskje det passer bedre til henne?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/294017-barbapapa-alder-p%C3%A5-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min sønn elsker Barbapapa, han fikk den første boka da han var 3. Ei annen jente jeg kjenner har vært begeistret siden 2,5 år, så jeg tror kanskje den yngste kan overta gaven. :-)

Takk for svar! :-) Satser på å gi den til den minste:-)

Utrolig hvor fort man glemmer hvor store de små blir etterhvert - synes ikke det er lenge siden 6-åringen var veldig liten, og nå er hun skoleunge!! ;-)

Annonse

Jeg tror det ligger helt i grenseland for hva en på 6 år vil synes er interessant. Nå kjenner ikke jeg noe særlig til bøkene da, men filmene her er det smågirlsa som ser. De er 4,5 og 2 år.

Staser på at det minste barnet får denne boka:-) Takk for svar.

Vi lånte nylig en Barbapappa-bok på biblioteket, og den egnet seg ypperlig for 2-klassingen til å lese selv.

Den fenget - tror det var pga. den merkverdige historien. Husker ikke hva den het, men mot slutten havnet han i dyrepark og imiterte forskjellige dyr.

Vi lånte nylig en Barbapappa-bok på biblioteket, og den egnet seg ypperlig for 2-klassingen til å lese selv.

Den fenget - tror det var pga. den merkverdige historien. Husker ikke hva den het, men mot slutten havnet han i dyrepark og imiterte forskjellige dyr.

OK, takk for innspill. Men her var det veldig lite tekst, altså. Kanskje bare en setning el to per dobbeltside.

Annonse

Takk for svar! :-) Ja, det er jo topp hvis 2-åringen kan ha glede av det helt til hun er 4:-)

Ja, det er jo veldig bra:) De er fine de bøkene, det er så mange små detaljer i illustasjonene som det går an å spinne videre på og lage egne historier om. Bokstaver og tall man kan bruke når barnet blir gammelt nok til å interessere seg for det, og så skjer det mye rart rundt omkring som ikke nevnes med ord, og som man oppdager litt etter litt.

Min seksårling liker bøkene ennå han, nå har han begynt å lese selv i dem :-) Men klart, han er nok litt stor for dem egentlig, så jeg tror jeg heller ville gått for minsten ja :-)

OK, takk for svar:-) Ja, det var greit at jeg nå hadde en til å kjøpe gave til;-)

min jente som fyller 6 år om 3 uker elsker Barbapapa.

Jeg husker også at jeg elsket Barbapapa som barn. Jeg var kanskje en 7-8 år da det bel vist på barne-TV.

Men selv om man digger Barbapapa _generelt_ sett, så kan jo akkurat _denne_ boken bli litt vel lite tekstrik for en på 6 år, da, selv okm hun ikke kan lese så veldig godt ennå;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...