Gå til innhold

Korsbånd/kne skade

Gjest FMR

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg fikk et smell i kneet for et par dager siden på basket trening .Fikk fryktelige store smerter og kjentes ut som om at korsbåndet mitt røk igjen. Reiste på legevakten med store smerter og de tok røntgen og fant ingen ting og mente at de ikke var noe gale. Jeg nevnte til de at sist gang måtte de ta MR for å finne skaden min..Selvom det tok 6 mnd før jeg fikk det sist. Men de mente det ikke var nødvendig. Ligger nå hjemme i store smerter og vet ikke hva jeg skal gjøre. Men det jeg egentlig lurte på er at smertene har begynt å spre seg ned i legget og ned til ankelen.. Hva kan det være og hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Det er lite sansynlig at et vanlig rtg.-bilde kan si noe om dine korsbånd. Når smertene er vedvarende store synes jeg legen skal undersøke deg raskt igjen og evt. få bestilt en MR-undersøkelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lite sansynlig at et vanlig rtg.-bilde kan si noe om dine korsbånd. Når smertene er vedvarende store synes jeg legen skal undersøke deg raskt igjen og evt. få bestilt en MR-undersøkelse

Hei. Jeg har ringt til legevakten og de sa at hvis røntgen ikke viste noe så kunne ikke de gjøre noe mer før eg kom til timen min om 2 uker. Har ikke eg rettigheter eller noe slikt for når de sier at korsbåndet mitt ikke er skadet ved å se et røntgen bilde så er jo noe helt feil eller? Begynner å bli litt irritert og lei av disse smertene. For de Paralgin forte jeg fikk virker ikke i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...